Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Virksomhedskonsulent

Aarhus Kommune

Aarhus, Østjylland

Indrykket
15-09-2021
Kontakt
Aarhus Kommune
Silkeborgvej 622
8220
Brabrand
Praktisk information
Oprettet
15-09-2021
Udløber
20-09-2021
Kviknummer
330828477
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Virksomhedskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Undervisning og pædagogik), Ikke angivet (Forskning og udvikling), Ikke angivet (Ingeniør og naturvidenskab), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Virksomhedskonsulent til Center for Fleksjob og Særlige Virksomhedsindsatser, Jobcenter Aarhus

Om jobbet

Center for Fleksjob og Særlige virksomhedsindsatser søger 2 virksomhedskonsulenter 37 timer/ugentligt. Der er tale om en fast stilling og en midlertidig stilling.

Center for Fleksjob og Særlige virksomhedsindsatser er en del af Driftsområdet Job & Virksomhedsservice - Jobcenter Aarhus, under Magistratsafdelingen for Sociale forhold og Beskæftigelse (MSB). Centeret består af i alt 115 medarbejdere, der varetager den beskæftigelses- og virksomhedsrettede indsats for alle fleksjobvisiterede i Aarhus Kommune – både de ledige og de ansatte i fleksjob. Derudover består centeret af en række særlige virksomhedsindsatser, som samarbejder på tværs af MSB og Aarhus Kommune. Centeret har ligeledes en stor kontaktflade til erhvervslivet i Aarhus Kommune omkring rekruttering og fastholdelse af medarbejdere.

Vi har et stærkt jobfokus, og vi arbejder målrettet på at motivere og opkvalificere de ledige, så de kommer hurtigst muligt i job og fastholder deres tilknytning til arbejdsmarkedet. Vi understøtter den ledige i at deltage aktivt og tage ansvar for sin jobsøgning.

Du vil blive en del af et tværfagligt team på fleksjobområdet, som består af både job-, virksomheds- og fastholdelseskonsulenter. Som virksomhedskonsulent skal du være med til at styrke virksomhedernes oplevelse af fleksjobområdet som en stærk samarbejdspartner og du skal bidrage til en tidlig virksomhedsrettet indsats, så vi sikrer et hurtigt jobmatch, når borgeren visiteres til fleksjob.

Din opgave bliver at yde en støttende jobrettet indsats til den ledige, hvor fokus er et godt match mellem virksomhedernes behov for arbejdskraft og borgernes kompetencer. Borgerne er ofte kendetegnet ved at have en længerevarende ledighed bag sig og have flere problemstillinger ud over det at være ledig. Borgerne kan have både fysiske og psykiske skånehensyn, som en fremtidig jobfunktion skal kunne rumme.

 

Arbejdsopgaver

-         Opsøgende virksomhedskontakt med henblik på at skabe jobåbninger

-         Samarbejdspartner for virksomhederne i forhold til rekruttering og fastholdelse

-         Afdække og udvikle borgernes kompetencer og matche dem med virksomhedernes behov

-         Motivere borgerne mod realistiske jobønsker

-         Virksomhedsbesøg med henblik på opfølgning og støtte til borger og arbejdsgiver

-         Administrative arbejdsopgaver og journalisering af borger- og virksomhedssamarbejdet

-         Afholde lovpligtige jobsamtaler med de ledige, herunder vejledning om ret og pligt.

-         Varetage afgrænsede forvaltningsopgaver i henhold til lov om aktiv beskæftigelse

-         Samarbejde med jobkonsulenter og andre samarbejdspartnere

-         Deltagelse i afholdelse af jobklub for ledige fleksjobvisiterede, hvor der gives sparring på jobsøgningen og hjælp til udarbejdelse af CV og ansøgninger

 

Din profil

Faglig profil

Vi søger en kollega der:

-         Har erfaring som virksomhedskonsulent, og gerne på fleksjobområdet

-         Har et stort kendskab til arbejdsmarkedet og et stærkt virksomhedsnetværk i Aarhus

-         Har et stort engagement i forhold til at øge virksomhedernes kendskab til fleksjob

-         Har erfaring med sårbare målgrupper, og som er i stand til at rådgive og motivere borgerne til at komme i job

-         Er indstillet på at arbejde efter tydelige mål og resultater

-         Forstår betydningen af at være ansat i en politisk styret organisation, og indgå åbent i kontinuerlige forandringsprocesser

-         Har flair for og lyst til administrativt arbejde, da der stilles store krav til skriftlig dokumentation

 

Personlig profil

Vi lægger desuden særlig vægt på, at du:

-         Har en god social forståelse, empati og menneske kendskab

-         Kan håndtere at samarbejde med borgere, der har psykiske og fysiske skånehensyn

-         Kan arbejde selvstændigt, men samtidig være en god teamplayer

-         Har personlig gennemslagskraft og gode formidlingsevner

-         Er administrativt stærk, arbejder systematisk og resultatorienteret

-         Har mod på og lyst til at arbejde i et fagligt miljø i løbende udvikling

-         Ønsker at være en del af et fællesskab, hvor der både er plads til faglighed og uformelt samvær

 

Derfor skal du vælge os

Vi er en spændende arbejdsplads i en af landets største kommuner, som har mod til at udfordre og tænke nyt. Vi kan tilbyde et alsidigt og udfordrende job i en organisation under stadig forandring.

Du bliver en del af et stærkt kollegaskab, med fleksible arbejdsvilkår, spændende arbejdsopgaver samt gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi prioriterer et godt og åbent beslutningsrum, hvor du vil få konkret indsigt og viden. Vi er ambitiøse, fleksible og alle hjælper, når det brænder på.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende forhåndsaftale mellem DS og HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

 

Hvis du vil vide mere

Ønskes yderligere oplysninger om stillingen kan afdelingsleder Henriette Nymand Petersen kontaktes på tlf. 51576163 eller afdelingsleder Lene Winneche på tlf. 29208749.

 

Ansøgning

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

 

Ansøgningsfrist: Mandag den 20. september 2021.

 

Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt torsdag den 23. september 2021.

Der stilles krav om indhentelse af reference.

 

Tiltrædelse: 1. november eller snarest derefter

 

Om os

Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Området består af en enhedsforvaltning og en række stabsfunktioner. Magistratsafdelingen beskæftiger omkring 5.000 medarbejdere.

Beskæftigelsesområdet er ansvarlig for tilbud til borgere, der står uden for eller er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, ledighedsydelsesmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.

Socialområdet er ansvarlige for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge.

 

Om Aarhus Kommune

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

Leder- og medarbejderroller

I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:

https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement.
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

20-09-2021

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Aarhus Kommune
Silkeborgvej 622
8220
Brabrand
Praktisk information
Oprettet
15-09-2021
Udløber
20-09-2021
Kviknummer
330828477
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Virksomhedskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Undervisning og pædagogik), Ikke angivet (Forskning og udvikling), Ikke angivet (Ingeniør og naturvidenskab), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed