Gem annonce

Vil du arbejde med it-projekter i Danmarks største styrelse?

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25

København, Storkøbenhavn

Indrykket
23-11-2022
Kontakt
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72375057
Praktisk information
Oprettet
23-11-2022
Udløber
08-12-2022
Kviknummer
331416490
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-konsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT og web), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du gode formidlingsevner og forretningsforståelse, og vil du være med til at styrke Skattestyrelsens it-udvikling? Så er du måske én af vores nye kolleger.

Skatteforvaltningen står i en gennemgribende it-transformation. Det indebærer udskiftning af utidssvarende it-systemer til nye fremtidssikrede løsninger, der lever op til forretningens behov. Dette vil igangsætte en lang række nye it-projekter, der skal understøtte ny skattelovgivning samt imødekomme samfundets nye krav og forventninger.

Derfor søger vi fagligt stærke kandidater, der er løsningsorienterede og motiveres af at skabe forbedringer på et samfundsvigtigt område. Vi kan tilbyde en spændende og udfordrende stilling i en organisation, hvor du får bragt dine faglige kompetencer i spil, og hvor du kommer til at være med til at definere din egen rolle og arbejdsopgaver. Du bliver derudover en del af et kontor, hvor vi lægger vægt på helhedssyn, åbenhed, tillid og arbejdsglæde.

Kontoret Digitalisering & Porteføljestyring har igangsat en større plan for styrkelse af hele it-området i Skattestyrelsen. Dette betyder også styrkelse og opmanding af kontoret, hvorfor du vil blive en del af en gruppe af flere nyligt ansatte medarbejdere.

Kvalificering, koordinering og facilitering af it-udvikling
Digitalisering & Porteføljestyring har blandt andet ansvaret for at koordinere og facilitere Skattestyrelsens it-udvikling gennem porteføljestyring, procesoptimering og projektkoordinering. Det er kontorets opgave at understøtte Skattestyrelsens behov og udviklingsønsker, så vi i samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen sikrer effektive it-løsninger. Kontoret står desuden for at udarbejde ledelsesinformation og beslutningsgrundlag til direktionen om udvikling og prioritering af it-projekter i Skattestyrelsen.

Som medarbejder vil du blandt andet have følgende arbejdsopgaver i Digitalisering & Porteføljestyring:

  • koordinering af en it-portefølje på op til 200 it-initiativer
  • understøtte konkrete it-projekter og deres styregruppeformand
  • udarbejde beslutningsoplæg til ledelsen
  • kvalitetssikre forretningsbehov, der skal blive til it-udvikling
  • følge op på gevinster som følge af it-udvikling.
En del af stillingen kan være i rollen som forretningsprojektleder. Forretningsprojektlederrollen dækker over en aktiv deltagelse i udviklingen af it-projekter, hvor man skal varetage Skattestyrelsens krav og behov.

Stærk faglighed og gode formidlingsevner
Vi forestiller os, at du har en relevant kandidatuddannelse f.eks. indenfor samfundsvidenskab, it eller lignende. Du kan enten være nyuddannet eller have erfaring fra tidligere jobs. Det er desuden en fordel, hvis du har interesse for it-udvikling eller projektstyring.

Vi søger dig, der er analytisk stærk og har flair for processer, koordinering og formidling. Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • arbejder selvstændigt og kan skabe egne løsninger
  • evner at kommunikere på tværs af fagligheder
  • har viden om innovation og it-udvikling
  • kan arbejde fokuseret og projektorienteret
  • er opsøgende og god til at skabe relationer
  • har lyst til at agere i en stor, politisk styret organisation.
Bliv en del af et fagligt fællesskab med højt til loftet
Som vores nye kollega bliver du en del af et kontor med højt til loftet og uformel tone. Vi er 16 medarbejdere med et bredt spænd af fagligheder og uddannelsesmæssige baggrunde. Vi trives i en dynamisk hverdag med meget forskelligartede opgaver. Vi vægter det sociale fællesskab højt, hvad end det er fælles morgenmad eller sociale arrangementer. Vi ser det som en stor fordel at være samtidigt på kontoret, hvorfor vi vægter fysisk fremmøde højt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning samt CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 8. december 2022. Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Arnstein Niclasen på 72 37 50 57.

Der kan indgå case i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

?Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Copenhagen Towers på Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Forventet tiltrædelse er pr. 1. februar 2023 eller efter nærmere aftale.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72375057
Praktisk information
Oprettet
23-11-2022
Udløber
08-12-2022
Kviknummer
331416490
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-konsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT og web), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce