Er du farmaceut eller lignende og brænder du for den regulatoriske del ved godkendelse af lægemidler? Så er du måske vores nye kollega i Regulatorisk sektion i Lægemiddelstyrelsen.
Om Regulatorisk sektion
Vi arbejder hovedsagelig med de regulatoriske aspekter for lægemidler ansøgt nationalt, via den gensidige anerkendelses- eller decentrale procedure. Desuden vurderer vi ansøgninger om parallelimport, naturlægemidler og medicinsk cannabis. I Regulatorisk sektion koordinerer vi også hele processen for ansøgninger, både internt i Lægemiddelstyrelsen og eksternt med ansøgere og de øvrige europæiske lægemiddelmyndigheder. Vi arbejder således både nationalt og i europæisk regi.
I sektionen vil du blive en del af et hold bestående af 36 engagerede medarbejdere, hvoraf de fleste er akademikere på lægemiddelområdet. Sektionen består af to teams med en sektionsleder og en teamleder.
Sektionen er en del af enheden for Regulatorisk og Klinisk Evaluering, som ligger i centret for Lægemiddelgodkendelse og Overvågning, hvor vi blandt andet er ansvarlige for godkendelse af lægemidler til mennesker og dyr til det danske marked.
Din hverdag hos os
Du vil i starten af din ansættelse primært beskæftige dig med at godkende variationer og vurdere produktinformation. På sigt er målet, at du blandt andet også skal arbejde med ansøgninger om markedsføringstilladelser. Du får en bred kontaktflade til de øvrige medarbejdere i Lægemiddelstyrelsen, til lægemiddelindustrien samt til øvrige europæiske lægemiddelsmyndigheder.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er uddannet cand.pharm. eller har tilsvarende kandidatuddannelse.
Derudover forventer vi, at du:
- har kendskab til området for lægemiddelgodkendelse, særligt den gensidige anerkendelses- og decentrale procedure
- har kendskab til EU-lovgivningen på lægemiddelområdet
- trives med at have mange sideløbende opgaver
- behersker både dansk og engelsk, da du blandt andet skal godkende danske produktresuméer og kommunikere med de øvrige europæiske lægemiddelmyndigheder samt ansøgere på skrift og i tale
Vi lægger vægt på, at du er fleksibel og kan overholde vores mange deadlines. Du er kvalitetsbevidst, har gode samarbejdsevner og er imødekommende over for vores interne og eksterne samarbejdspartnere.
Vi tilbyder Du bliver en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver.
Vi har fleksibel arbejdstid, og derfor er der gode muligheder for at tilrettelægge arbejdet, så det harmonerer med fritid og familie.
I sektionen sætter vi pris på godt humør og et uformelt arbejdsmiljø.
Om ansættelsen Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af din erfaring og kvalifikationer bliver du ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent.
I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stille spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.
Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Anne Kristine Hejlesen på tlf. 44889747.
Er du interesseret? Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 15. Du kan læse mere om os på
www.laegemiddelstyrelsen.dk.