Gem annonce

Udviklingskonsulent/projektleder med fokus på SoMe, employer branding & onboarding til Ældre- og Handicapforvaltningen

Odense Kommune

Odense, Fyn

Indrykket
06-08-2022
Kontakt
Odense Kommune
Ørbækvej 100B, 1.
5220
Odense SØ
Tlf
51464553
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
19-08-2022
Kviknummer
331254851
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Udviklingskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Land-, skov- og havebrug), Ikke angivet (Energi)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Kender du dit rekrutteringshåndværk, har tjek på SoMe kampagner og erfaring med employer branding i praksis?
Kan du udvikle koncepter, kampagner og tænke i nye løsninger, der sikrer tiltrækning, rekruttering og fastholdelse af kompetente sundhedsfaglige medarbejdere – og kan du yde kompetent ledelsesmæssig sparring til vores ledere? Så er du måske vores nye kollega!

Opgaven & udfordringen
Ældre- og Handicapforvaltningen (ÆHF) i Odense Kommune, oplever i dag store udfordringer med at rekruttere kompetente sundhedsfaglige medarbejdere. En udfordring der kun bliver tiltagende grundet de små generationer, mere komplekse borgerforløb og en generelt voksende gruppe af ældre på landsplan. Samtidig har ÆHF i løbet af de seneste par år haft behov for at slå flere stillinger op. Dels på grund af en øget medarbejderomsætning, men også på grund af behovet for flere sundhedsfaglige medarbejdere. Det stiller stadig større krav til vores rekrutteringskommunikation, HR-processer og annoncering samt branding.

Derfor søger vi nu en ny dygtig kollega, der kan arbejde med tiltrækning (herunder employer branding og SoMe indsatser), rekrutteringsunderstøttelse, annoncering og den efterfølgende onboarding. Både på udviklingsplan, men også via en konkret understøttelse på de arbejdspladser, der er mest udfordrende i forhold til rekrutteringsopgaven.

Om jobbet
Du skal som konsulent/projektleder både kunne tænke strategisk og udvikle kampagner, generiske koncepter, processer og værktøjer samt være ansvarlig for teksten på de sociale medier, alt imens du understøtter den enkelte leder ift. deres konkrete rekrutteringsudfordringer, med udgangspunkt i deres praksis. Altså skal du trives i at arbejde på to forskellige niveauer med både strategiske og udviklingsorienterede opgaver samt mere driftsorienterede opgaver i relation til ledelsesunderstøttelse, udarbejdelse af jobannoncer og konkret indhold til SoMe samt opslag og monitorering af kandidater og performance på diverse SoMe platforme.

Mere specifikt skal du:

  • Udvikle og implementere en Employer branding strategi & indsats – med fokus på branding af hele forvaltningen som arbejdsplads og uddannelsessted samt de enkelte arbejdspladser og sundhedsfagene.
  • Udvikle en rekrutteringsstrategi der imødekommer behov fra driften med udgangspunkt i forskning, ny viden og den demografiske udvikling.
  • Yde rekrutteringsunderstøttelse på den enkelte arbejdsplads & til de enkelte ledere. 
  • Varetage SoMe udvikling og drift (opslag & kampagner på Facebook, LinkedIn og Instagram)
  • Udvikling & drift af onboarding for medarbejdere og ledere.
  • Træning/sidemandsoplæring af vores ledere, så de fremadrettet nemmere selv kan håndtere rekruttering og onboarding.
  • Indsamle data, foretage analyser og udarbejde samt afholde præsentationer og stå for afrapporteringer til politiske udvalg og chefgrupper.

Du står ikke alene – samarbejde på tværs
Du kommer til at arbejde tæt sammen med dygtige kollegaer fra både fælles kommunikation & vores centrale rekrutteringsteam, der begge er forankret i borgmesterforvaltning (BMF) samt kollegaer fra kommunikation & HR-afdelingen i Ældre- og Handicapforvaltningen.

Om dig
Vi forventer, at du tidligere har arbejdet med employer branding, rekruttering og inddragelse af de sociale medier. Derudover er det en fordel, hvis du kender målgruppen og tidligere både har arbejde med udvikling af værktøjer/koncepter på området samt hands-on understøttelse/træning af ledere eller medarbejdere. Og så forventer vi at du er ambitiøs, professionel og både formår at udvikle nyt samt have fokus på implementering, evaluering og drift.

Som person kunne vi ønske os at du:
  • Har stærke relationskompetencer- der hjælper dig til at etablere & opretholde gode samarbejdsrelationer.
  • Er servicemindet og forstår vigtigheden i den gode understøttelse.
  • Er vedholdenhed - du slipper ikke opgaven, før den er i mål.
  • Er systematisk, besidder et godt overblik og er stærk i din skriftlige kommunikation.
  • Er udviklingsmindet og formår at spotte tendenser og udvikle/tilpasse værdiskabende værktøjer.
  • Trives i at arbejde selvstændigt med opgaver, på tværs af afdelinger og med forskellige samarbejdspartnere.
  • Besidder et godt humør samt et positivt sind – og formår at inspirere og engagere dine kollegaer, samarbejdspartnere og lederne i driften.
  • Trives i at arbejde med både udvikling, implementering og driftsopgaver.
  • Kender dit rekrutteringshåndværk og har erfaring med at køre kampagner på SoMe og med at udvikle og igangsætte EB aktiviteter.

Derudover ser vi gerne at du har en relevant videregående uddannelse og erfaring fra, eller indsigt i, det sundhedsfaglige område og evt. tidligere har arbejdet med EB, SoMe og rekruttering i en større offentlig organisation.

Om os
Du bliver en del af HR i Ældre- og Handicapforvaltningen, hvor du skal arbejde sammen med dygtige og engagerede kollegaer indenfor bl.a. rekruttering, arbejdsmiljø, trivsel og sygefravær. Vores hverdag er præget af mange forskellige typer af arbejdsopgaver – som vi både løser sammen og hver for sig.

Vi arbejder i HR, ÆHF for øjeblikket på forskellige niveauer med forskellige indsatser, som fx:
  • Employer branding- & SoMe indsats.
  • Ledelsesunderstøttelse & optimering af rekrutteringskommunikation og proces.
  • Onboarding & kompetenceudvikling af nuværende medarbejdere.
  • Understøtte at det øgede antal elever får så gode uddannelsesmiljøer, som muligt.
  • Udvikling af forskellige ordninger for fx fritids- og studiejob, talentudviklingsprogrammer og opkvalificering mm.
  • Kompetenceudvikling og understøttelse af ledere ift. implementering af nye værktøjer og arbejdsgange.
  • Sygefraværshåndtering & psykisk samt fysisk arbejdsmiljø.
Vores samarbejde er generelt præget af en anerkendende tilgang - med kollegial & ledelsesmæssig sparring samt opbakning. Vi har fokus på udvikling, drive, rum til sparring og godt humør.

HR i ÆHF, er en del af stabsenheden Økonomi og HR, som understøtter hele Ældre- og Handicapforvaltningen, herunder rådmand, udvalg og den øverste ledelse i forhold til økonomi og HR. Vi arbejder bredt med alle former for opgaver indenfor HR. Vi arbejder i alle ”lag” i organisationen, både på strategisk, taktisk og operationelt niveau. Derfor er et gensidigt samarbejde med en anerkendende tilgang afgørende for vores opgaveløsning.

Vi tilbyder
Du får mulighed for at være med til at løse og sætte dit præg på en vigtig samfundsmæssig opgave. Du får i tillæg gode muligheder for personlig og faglig udvikling, fleksibel arbejdstid og et fagligt, humoristisk samt uhøjtideligt miljø. Du kommer fysisk til at sidde på vores kontor på Ørbækvej 100, sammen med dine HR-kollegaer, men der vil også være en del mødeaktiviteter ude af huset, ligesom der er gode muligheder for at arbejde hjemmefra.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret leder for HR i Ældre- og Handicapforvaltningen Marlene Karmark Andersen på tlf.: 3059 4292 eller mail mkpe@odense.dk.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 19. august 2022. Der indkaldes til samtaler den. 23. august 2022, Vi afholder samtaler den 25 og 26. august 2022. Du vil inden samtalen blive bedt om at løse en case, som vil blive tilsendt den 23. august og skal præsenteres til samtalen.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Lignende job

Kerteminde Kommune
Virksomhedsinformation
Odense Kommune
Ørbækvej 100B, 1.
5220
Odense SØ
Tlf
51464553
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
19-08-2022
Kviknummer
331254851
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Udviklingskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Land-, skov- og havebrug), Ikke angivet (Energi)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce