Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udbudsjurist for hele staten

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-09-2023
Kontakt
Økonomistyrelsen
Landgreven 4
1301
København K
Tlf
+45 41 78 23 98
Praktisk information
Oprettet
22-09-2023
Udløber
08-10-2023
Kviknummer
331578516
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du have hele staten som din arbejdsplads, men med beliggenhed centralt i København? Vi tilbyder en spændende stilling, hvor du får mulighed for at arbejde med udbudsret og kontraktret i nært samarbejde med nogle af de dygtigste rådgivere på området. Faglig udvikling er i højsædet hos os, hvilket du vil mærke i vores prioritering af efteruddannelse og af at give feedback til hinanden.

I Rådgivningsenheden hjælper vi vores kollegaer, som spænder bredt over hele staten, med at gennemføre udbudsforretninger, og vi tilbyder derfor en sjælden opgaveportefølje, hvor du kan bistå med at gennemføre udbud af et mix af ydelser, som du ikke finder andre steder. Inden for det seneste år har vi bistået med udbud af alt fra helt store, kritiske it-systemer til tolkeydelser og brandbiler.

Vi tilbyder et afvekslende og spændende arbejdsmiljø Hos os står kollegaer klar til at byde dig velkommen i vores juridiske kontor, som er specialiseret i udbuds- og kontraktret. Arbejdet er alsidigt og giver dig mulighed for at prøve kræfter med en bred pallette af opgaver inden for vores juridiske fagområde. Du kan selv få lov til at præge din hverdag, da vi håndterer mange forskellige og spændende opgaver.

Dine arbejdsopgaver kunne bestå af:

  • Rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter
  • Gennemførsel og projektledelse af udbud, herunder udarbejdelse af udbuds- og kontraktmateriale
  • Faglig ledelse af mindre erfarne kollegaer
  • Videndeling i form af artikelskrivning, afholdelse af netværk eller udarbejdelse af vejledninger og skabeloner
  • Besvarelse af vores telefoniske, juridiske hotline og udarbejdelse af skriftlige svar
  • Undervisning på vores kompetenceudviklingsforløb
  • Varetagelse af sager ved Klagenævnet for Udbud eller deltagelse i dialog med aktører for at forebygge klagesager.
Arbejdsugerne hos os er sjældent ens. En uge kunne fx byde på, at du den ene dag rådgiver om et mindre indkøb på vores hotline, og du den næste dag faciliterer en heldagsworkshop for en kollegaer i en anden styrelse. Din kommende kollega, Adam, siger om arbejdet:

”Det er fedt at have et arbejde, hvor du bliver kastet ud i mange forskellige opgaver. Det stiller krav til din forberedelse, og at du fx prøver forskellige tilgange af, men det er samtidig super lærerigt og giver en unik erfaring med forskellige typer projekter og samarbejdspartnere.”

Har du interesse for grønne indkøb, har du også mulighed for at fordybe dig i, hvordan du kan købe grønnere og mere bæredygtigt ind i staten, ligesom vi oplever stor efterspørgsel på rådgivning vedrørende særligt IT-udbud.

Alle, der arbejder med indkøb og udbud i staten, kan kontakte os for at få juridisk rådgivning. Du vil derfor blive mødt af mange komplekse og skæve juridiske spørgsmål - hvilket gør det virkelig sjovt at arbejde hos os.

Du skal rådgive om indkøb, udbud og kontrakter Vi ser derfor gerne, at du har erfaring med at arbejde med udbud og/eller kontrakter. Det er vigtigt for os, at du har lysten og interessen for områderne, og du skal være klar til at indgå i et fagligt stærk kontor. Du skal have et ønske om at videreudvikle statens indkøbsområde og skabe en forskel for kollegaer på tværs af hele staten. Du vil arbejde tæt sammen med dine kollegaer og vil derfor have en vigtig rolle som faglig sparringspartner.

Vores kontor hjælper med både juridisk rådgivning, praktisk gennemførsel af udbud, er ansvarlig for et kompetenceudviklingsprogram inden for grønne indkøb og udbud, ligesom vi udvikler digitale værktøjer og skabeloner til at understøtte indkøbs- og udbudsprocesser. Vi hjælper internt i Økonomistyrelsen og i Finansministeriet, samtidig med at vi yder rådgivning til staten gennem Rådgivningsenheden – Statens indkøb, som vi driver i et samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Et kontor med fokus på arbejdsglæde og samarbejde Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd med høj faglighed, og vi lægger stor vægt på, at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi leverer i fællesskab, udvikler hinanden gennem feedback, deler vores læringspunkter på ugens tavlemøder og fejrer løbende, når vi kommer i mål med større leverancer. Vi prioriterer systematisk videndeling i kontoret, samt at der er mulighed for deltagelse i netværk, konferencer og lignende.

Vi sørger for løbende anerkendelse af kollegaerne imellem ved på skift at uddele en stafet til vores ugentlige kontormøder. Begrundelserne herfor har spændt fra at være god til at hjælpe, når en anden har været i tidsnød eller fordi en kollega for første gang har holdt et oplæg foran mange eksterne. Vi har hyggelige traditioner året rundt som at medbringe rejsekopper fra vores ferier, fredagsbar og seminarer. Senest har kontorets medarbejdere arrangeret kreative eftermiddage, hvor de blandt andet har lavet papirblomster.

”Det er skønt at arbejde et sted, hvor du har lyst til at tilbringe tid sammen med dine kollegaer – også omkring andet end arbejdsopgaver og alt det faglige”, udtaler din kommende kollega, Signe.

Vi laver mange opgaver, som ligner dem, du finder på et advokatkontor, hvorfor også flere af os har en baggrund i advokat- eller konsulentbranchen. Vi er derudover en god blanding af profiler, som omfatter både udbudsjurister, kontraktjurister, projektledere og undervisere.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsessted Stillingen er forankret i Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden – Statens indkøb, som er en selvstændig enhed, der drives i tæt samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af København tæt ved både Kongens Nytorv og Kongens Have på adressen Landgreven 4, 1017 København K.

Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.

Organisatorisk er vi i Økonomistyrelsen placeret i kontor for Jura & Rådgivning, der er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontor for Statens Indkøb. I centret er vi over 40 medarbejdere med solid udbudsretlig og indkøbsfaglig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Josephine Maria Utzon Minddal, 5143 3775 eller jomum@oes.dk, eller chefkonsulent Lasse Bo Szuwalski Hansen, 2935 8634 eller lahan@oes.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen ”Søg stillingen”, og send din motiverede ansøgning med CV og eventuelle bilag senest den 8. oktober 2023.

Vi forventer at holde 1. samtaler løbende og senest i løbet af uge 41, så send gerne din ansøgning allerede i dag. Vi håber at kunne byde dig velkommen den 1. december 2023.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.



Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
Økonomistyrelsen
Landgreven 4
1301
København K
Tlf
+45 41 78 23 98
Praktisk information
Oprettet
22-09-2023
Udløber
08-10-2023
Kviknummer
331578516
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed