Vi tilbyder
en helt unik mulighed for at komme til at arbejde med en vigtig samfundsopgave i et spændende studierelevant job. Vi har et stærkt fagligt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt.
Du vil komme til at deltage i behandlingen af det omfattende materiale, som kommissionen gennemgår, og du vil arbejde tæt sammen med sekretariatets juridiske sekretærer og sekretariatets øvrige personale.
Arbejdet vil bl.a. bestå i informationssøgning, udarbejdelse af notater, konkret juridisk og administrativ sagsbehandling mv. Desuden kan der forekomme andre kontoropgaver af mere forefaldende karakter.
Stillingerne er midlertidige og ophører, når kommissionen har afsluttet sit arbejde, der forventes at vare i en årrække.
Vi søger
studerende med samfundsvidenskabelig baggrund (jura, statskundskab, økonomi eller lignende). Vi lægger vægt på, at du har bestået 2. årsprøve af grunduddannelsen, at du har et højt fagligt niveau, er fagligt nysgerrig samt udtrykker dig godt skriftligt.
Du skal både kunne arbejde selvstændigt og i samarbejde med andre. Sekretariatet er en mindre arbejdsplads, hvor der er et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø. Vi forventer, at du er fleksibelmed hensyn til arbejdstid og opgaver.
Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid vil udgøre ca. 8-15 timer. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomster. Ansættelsesområdet er sekretariatet for Undersøgelseskommissionen om SKAT.
Om os
Sekretariatet er beliggende i lokaler i Ceresbyen, Aarhus.
Kommissionen består af en landsdommer, en advokat og en professor emeritus, dr.jur., samt to arbejdende suppleanter, der er henholdsvis retspræsident og advokat. Kommissionens sekretariat består af ca. 35 medarbejdere, herunder en landsdommer, seks byretsdommere, chef- og specialkonsulenter, fuldmægtige og administrative medarbejdere. Sekretariatet gør endvidere brug af studentermedhjælpere.
For yderligere information om kommissionen og sekretariatet henvises til hjemmesiden www.kommissionenomskat.dk.
Kommissoriet og tillægskommissoriet kan læses her.
Du kan søge
stillingerne elektronisk på www.justitsministeriet.dk under Karriere, og din ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 8. februar 2023.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingerne.
Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter og eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.
Vi forventer at afholde samtaler løbende og tiltrædelse vil ske efter aftale.
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Signe Mikkelsen på mail smi@kommissionenomskat.dk eller telefon 4146 2008.