Gem annonce

Skarp jurist til Politiets Administrative Center

Midt- og Vestjyllands Politi, Anklagemyndigheden

Holstebro, Vestjylland

Indrykket
24-11-2021
Kontakt
Midt- og Vestjyllands Politi, Anklagemyndigheden
Brogårdsvej 1 2
7500
Holstebro
Praktisk information
Oprettet
24-11-2021
Udløber
08-12-2021
Kviknummer
330908645
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Holstebro, Midt- og Vestjyllands Politi

Vi skaber tryghed! Vil du hjælpe?
Grib muligheden og bliv en del af et dynamisk og fagligt stærkt miljø, hvor du både får mulighed for at udvikle og styrke dine skarpe juridiske kompetencer, og samtidig have mulighed for at indgå i tværfaglige udviklings- og digitaliseringsprojekter. Vi har vores kernefaglighed i forvaltnings- og strafferetten, men vores sager spænder vidt over mange forskellige retsområder. Arbejdet er både udfordrende og varieret, hvor høj faglighed, effektiv sagsbehandling og trivsel går hånd i hånd.

Din profil
Vores ideelle kandidat er uddannet cand.jur. med gode teoretiske kvalifikationer - særligt indenfor forvaltningsrettens område. Derudover har du også interesse for øvrige dele af den offentlige ret og persondataretten.
Du har gode kommunikationsevner, og formår at kommunikere klart både mundtligt og skriftligt, så du skaber værdi for modtageren.
Du kan arbejde selvstændigt, struktureret og effektivt med både komplicerede sager og med vidensformidling og sparring i centeret.

Derudover ser vi også gerne, at du:
• samarbejder godt med både kolleger i teamet og med vores mange interne og
eksterne samarbejdspartnere og på tværs af faglige skel
• har erfaring med justitsministeriets ressortområde eller anden offentlig organisation
• har interesse for persondataret, særligt i en digital kontekst
• er interesseret i at bidrage til udviklingen af det faglige og sociale miljø,

Dine opgaver
• Juridisk sagsbehandling af komplicerede sager fra centrets enheder,
• Indledende klagesagsbehandling af de afgørelser, der er truffet i enhederne,
• Ansvarlig for udarbejdelse af egenkontrol i driftsenhederne, der foregår i tæt
samarbejde med ledere, fagkoordinatorer og medarbejdere i enheder,
• Understøtte driftsenhederne omkring de faglige udfordringer i sagsbehandlingen,
• Deltage i samarbejdsmøder med styrelsesniveau,
• Undervisning af centrets sagsbehandlere,
• Ansvarlig for besvarelse af høringer og folketingsspørgsmål i tæt samarbejde med
enhedernes ledere og fagkoordinatorer, driftsanalytikere og Rigspolitiet m.fl.,
• Deltagelse i tværgående samarbejde på tværs i centeret og kredsen

Vi lægger stor vægt på at understøtte centerets driftsenheder med juridisk sparring af højeste kvalitet, så vi sammen skaber tryghed og tilfredshed hos borgerne.

Vi er:
Politiets Administrative Center består af 4 enheder, Tilladelser, Bøder, Digitalisering & Udvikling og Registre & Jura, hvor det juridiske team er organiseret.
I det juridiske team får du 7-8 dygtige og dedikerede kolleger, hvor vi værdsætter en ambitiøs tilgang til opgaveløsningen, og hvor vi gerne går et ekstra skridt for at hjælpe hinanden.
Din hverdag er travl og uforudsigelig, så vi går op i, at du kan balancere familieliv og arbejdsdag. Du vil derfor have mulighed for at tilpasse dit arbejde fleksibelt.
Du vil referere direkte til den juridiske chef, der tillige er enhedschef for Registre & Jura.

Vi tilbyder et dynamisk og spændende arbejde, hvor vi aktivt understøtter dig i at vi sammen kan indfri vores høje ambitionsniveau om at være blandt de bedste indenfor vores felt, så vi i tæt samarbejde med resten af organisationen, hver eneste dag arbejder med at skabe tryghed, sikkerhed og retfærdighed i Danmark.

Ansættelsesforhold

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der er mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.

Dit arbejdssted vil være Politiets Administrative Center i Holstebro.

Det kan oplyses at Midt- og Vestjyllands Politi er en røgfri arbejdsplads.

Kontakt

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til juridisk chef Ulrick Junge, 6190 2188 eller chefkonsulent Torben Aasborg, 51794516.

Der forventes samtaler den 13. december 2021.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede ansøgere til at søge, uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 8. december 2021

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Midt- og Vestjyllands Politi, Anklagemyndigheden
Brogårdsvej 1 2
7500
Holstebro
Praktisk information
Oprettet
24-11-2021
Udløber
08-12-2021
Kviknummer
330908645
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce