Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Service Delivery Manager søges til Miljøstyrelsen. Du har stor erfaring og er en faglig stærk person til koordinering af it-leverancer på det miljøfaglige område

Miljøstyrelsen

Odense, Fyn

Indrykket
08-04-2020
Miljøstyrelsen
Englandsgade 25
5000
Odense
Danmark
Tlf
72 54 40 00
Praktisk information
Oprettet
08-04-2020
Udløber
15-04-2020
Kviknummer
330245441
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web, Ingeniør og teknik, Jordbrug og miljø
Stillingsbetegnelse
Service delivery manager
Erfaringer - I højere grad
Funktion - IT-drift, Funktion - Kvalitetsstyring, IT-bruger, It-administration
Sprog
Dansk Læse/ tale/ skrive

Brænder du for at koordinere it-leverancer i en digital udvikling? Vil du skabe resultater af betydning for natur og miljø? Trives du i spændingsfeltet mellem digitalisering og faglige behov? Så har vi den rigtige stilling til dig.

Du skal skabe sammenhæng i mange forskellige aktiviteter og sætte rammerne for brugen af de digitale platforme, ensarte it-infrastrukturen, vurdere it-kontrakter, have øje for it-arkitektur og informationssikkerhed. Samtidig skal du have stærke kompetencer inden for formidling på alle niveauer i organisationer. Endelig har du et skarpt blik for digitalisering og koblingen til de faglige resultater med effektive it-understøttelse.

Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent miljø, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.

Profil og opgaver
Din primære rolle vil være at varetage en koordinerede og rådgivende rolle som SPOC (Single point of Contact) for digitaliseringsenheden til store faglige områder i styrelsen. De næste år handler det primært om modernisering af den landsdækkende overvågning af vand, natur og luft (NOVANA). Se mere om NOVANA her:
https://mst.dk/natur-vand/overvaagning-af-vand-og-natur/ .

Du vil være bindeledet med fokus på at yde støtte og rådgivning i forbindelse med it-leverancer, samt den fremadrettede digitalisering. Du forventes også at arbejde aktivt ind i udvalgte større strategiske projekter.

Du vil blive en del af Miljøstyrelsens dynamiske digitaliseringsafdeling på ca. 45 it-faglige kompetente, vidende og dygtige kolleger organiseret i 9 teams.

Din opgave er at:

  • Yde rådgivning og sparring til fagenhederne i forhold til IT-leverancer og digitalisering i tæt samarbejde med dine kolleger i digitaliseringsenheden.
  • Konsolidering og normalisering af håndtering af it-porteføljen.
  • Sikre tværgående sammenhænge på tværs samt understøttelse og digitalisering af de faglige opgaver.
  • Bidrage til at de nuværende it-løsningernes arkitektur bliver standardiseret mod den fælles digitale rejse i Miljøstyrelsen.
  • Sikre, at relevante interessenter og kolleger inddrages såvel i forhold til it-arkitektur, sikkerhed, drift, projekter, kontrakter og leverandørstyring mv.
  • Status rapportering til ledelsen, herunder udarbejdelse af notater og indstillinger til direktionen.
  • Proaktiv deltagelse i projektgrupper på større strategiske projekter.

Kvalifikationer
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund indenfor IT og digitalisering som fx IT-ingeniør, kandidat i datalogi eller anden retning med videreuddannelse som fx master i IT. Relevant erhvervserfaring i forhold til opgaver og kvalifikationer er opnået gennem mere end 5 år. Vi ser gerne, at du har en dyb teknisk forståelse for infrastruktur og IT generelt samtidig med, at du har erfaring fra staten eller store organisationer.

Relevante kompetencer for stillingen:
  • Beredt fagligt kendskab til digitalisering og it-arkitektur både i cloud'en og on-promisse på primært MS-platforme.
  • Erfaring med datahåndtering og datadistribution.
  • Veludviklede samarbejdsevner, god forretningsforståelse og stor erfaring i tværfagligt samarbejde og processtyring i en stor organisation.
  • Du kommunikerer professionelt på flere niveauer, både i tale og skrift.
  • Du er god til at skabe overblik og få struktur på dine opgaver.
  • Du kan lide at lære nye ting og er god til at sætte dig ind i andres problemer.
  • Har høj eksekveringsevne og stort drive.
  • Er god til at inddrage interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Analytisk, struktureret og organiseret i arbejdet med at navigere i en digital udvikling.

Som person er du fleksibel, følger opgaver til dørs og rækker proaktivt ud. Du trives i en dynamisk hverdag, hvor du har mange bolde i luften og formår at bevare overblikket, selv når du har travlt. Du er selvkørende med respekt for de fælles processer og metoder. Du er god til at håndtere mange interessenter og skabe et godt samarbejdsklima og ikke mindst evner du, at få øje på muligheder på tværs af områder. Som person er du god til at se sammenhænge og forstå komplekse processer.

Vi tilbyder
Et spændende og dynamisk arbejdsmiljø med engagerede kollegaer med udfordrende opgaver og faglig udvikling. Du vil indgå i teamet for systemforvaltning med tætte relationer til de andre digitaliseringsteams - ikke mindst PMO og de miljøfaglige fagområder. Du bliver en del af et hold med fokus på natur, miljø, teknologi og forandring. Vi sætter pris på godt samarbejde og har fagligt højt til loftet.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende organisationer.

Tjenestestedet er Miljøstyrelsen, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte IT-chef Bente Nielsen på tlf. 2224 6360 eller Digitaliseringschef Michael Dyhr Thomsen på tlf. 24 88 53 65.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 15. april 2020. Vi planlægger at holde samtaler den 21. og 22. april 2020.

Ansøg nu
Miljøstyrelsen
Englandsgade 25
5000
Odense
Danmark
Tlf
72 54 40 00
Praktisk information
Oprettet
08-04-2020
Udløber
15-04-2020
Kviknummer
330245441
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web, Ingeniør og teknik, Jordbrug og miljø
Stillingsbetegnelse
Service delivery manager
Erfaringer - I højere grad
Funktion - IT-drift, Funktion - Kvalitetsstyring, IT-bruger, It-administration
Sprog
Dansk Læse/ tale/ skrive
Beliggenhed