Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Senior projektledere med erfaring i programledelse og lyst til, at lede store digitale transformations-projekter og programmer

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
19-07-2019
Kontakt
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
51400959
Praktisk information
Oprettet
19-07-2019
Udløber
16-08-2019
Kviknummer
330062270
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Projektleder, administration
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du lyst til at være en del af et af de største og mest komplekse agile it-transformationsprogrammer i staten og opleve den politiske verden på tæt hold? Vil du arbejde med bl.a. big data, AI, den nyeste teknologi, stor hastighed, skala – og de allerstørste leverandører i markedet? Så har vi brug for dig i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen til vores EUTK-program!



Tag del i udviklingen af fremtidens digitale, kundeorienterede og datadrevne toldvæsen

På toldområdet er der igangsat en optimering inden for rammerne af det nye EU-toldkodeks, som medfører udskiftning af hovedparten af den samlede IT-portefølje på toldområdet i Danmark – og afledt heraf, et behov for at etablere nye, digitale, datadrevne forretningsprocesser for fremtidens toldvæsen.



Indgå i et dynamisk og tværfagligt udviklingsmiljø med højt til loftet og rig mulighed for at gøre en forskel

Som senior projektleder vil du indgå i vores dynamiske og ambitiøse tværfaglige team, der arbejder på at udvikle og implementere en række nye, moderne IT-løsninger til det danske toldvæsen.

Du bliver ansat i enten kontoret for IT-udvikling EUTK eller EUTK Data& Analyse. Idet daglige vil du være projektleder på et stort projekt, hvor du vil tage ansvar for rettidig levering af de mange forretningskritiske leverancer. I projektet vil indgå medarbejdere fra Toldstyrelsen, leverandører samt interne tværfaglige ressourcer.

Vi arbejder ud fra rammeværktøjet SAFe (Scaled Agile Framework). I det daglige anvender vi jira og confluence – værktøjer, du vil blive lært op i.



Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • styring af projektet i hele dets levetid fra high-level kravspecificering, udbuds- og indkøbsfasen, udvikling, implementering, test, træning og til overlevering til forretningen
  • opsætning af rammer for projektet, sikre fundament for gennemførelse af projektet i de forskellige faser i Statens IT-model samt opfølgning på Business Case, projektgrundlag og andre styringsdokumenter
  • sikre realistiske og styrbare planer for alle delprojekter og det samlede projekt samt release styring
  • fremdriftsstyring med fokus på risici, afhængigheder, planer mv.
  • overordnet ansvarlig for at rammer for det agile setup følges i projektet
  • ledelsesrapportering og styregruppebetjening.


Din baggrund

Vi forestiller os, at du har flere års erfaring fra transformationsprojekter, hvor nye processer, datamodeller og IT-systemer skal udvikles og implementeres. Du har erfaring som senior projektleder eller programleder og kan dokumentere gode resultater. Det er en fordel, hvis du har erfaring med agile udviklingsprojekter.



Herudover forventer vi, at du fagligt:

  • har en relevant kandidatuddannelse og certificeringer inden for projektledelse, fx PRINCE2 Agile Practitioner, MSP, IPMA, PMP eller tilsvarende og arbejdet med Statens IT-model
  • kan omsætte forretningsbehov til systemkrav
  • har haft ansvar for strategiske forandringsprojekter med 50+ projektdeltagere med budgetter i størrelsesordenen større end 100 mio. kr.
  • kan håndtere et bredt spektrum af interessenter både interne og eksterne.


Vi forventer, at du som person er:

  • en holdspiller, der holder humøret højt - også i modgang
  • en naturlig og vellidt projektleder, der er vant til at træde i karakter og tage ansvar og sætte retning for dit projekt
  • velbevandret i agil udvikling og trives med transparens, ærlighed og ”build in quality”
  • hurtig til at danne dig et overblik over et komplekst område
  • forretnings- og brugerorienteret i din tilgang til IT-udvikling og IT-løsninger
  • god til at kommunikere og samarbejde (på engelsk og dansk) på forskellige niveauer i en organisation, samt med eksterne konsulenter og med interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som konflikter.


EUTK-programmet – Din nye enhed

EUTK-programmet ansatte den første medarbejder i 2016. I 2018 blev vi en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) under Skatteministeriet. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm station. EUTK-programmet består i dag af ca. 90 medarbejdere. Vi har forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Som medarbejder i EUTK-programmet kan du bl.a. glæde dig til vores ”Social Crew”, der arrangerer løbeklub, torsdagstons og fredagsbar m.m.



Ansættelsesvilkår og kontakt

Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via nedenstående link senest fredag den 16. august 2019. Samtaler afholdes efter endt ansøgningsfrist.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Heidi Ringholm på 7237 0261.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Det kan forventes, at der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.



Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
51400959
Praktisk information
Oprettet
19-07-2019
Udløber
16-08-2019
Kviknummer
330062270
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Projektleder, administration
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed