Har du lyst til at spille en central rolle på vores rejse mod en mere agil hverdag på en spændende og anderledes arbejdsplads?
Du får udfordringer og plads til at udvikle dig
Som Scrum Master hos os er det din fornemste opgave at hjælpe dit team til at skabe forudsigelighed og gennemsigtighed. Din primære rolle vil være at udvikle dit team og guide dem til selvorganisering, transparens og kontinuerlig læring og forbedring. Dit nye team er et ungt team som har brug for en stærk Scrum Master der kan facilitere, coache, træne og støtte dem på modningsrejsen mod at blive et mere agilt og high-performing team.
Blandt dine arbejdsopgaver vil du skulle:
- Facilitere produktive Scrum events med fokus på at skabe dialog, fjerne forhindringer, sikre effektive processer og konstruktiv feedback
- Støtte og coache teamets Product Owner i rollen og vedligeholdelse af backlog
- Skærme teamet fra udefrakommende forstyrrelser
- Hjælpe teamet med at evaluere deres produktivitet og kvalitet baseret på empiri
- Sætte rammerne for teamets arbejde ved at skabe struktur og forbedre processer
I sektionen har vi højt til loftet, vi har det sjovt når vi er på arbejde og der er et godt kollegialt miljø med sociale aktiviteter. Du vil få en chef som tror på feedback, personlig udvikling og frihed under ansvar, og som vil være der til at støtte dig i dit arbejde så du lykkes bedst muligt. Hos os er det afgørende at du holder dig opdateret samt dygtiggøre og udvikler dig, og vi gør derfor meget for at sikre at du kommer på relevante konferencer, kurser mv.
Du og din baggrund er vigtig Det er ikke vigtigt at du har en baggrund inden for efterretning – det skal vi nok lære dig alt om. Vi forventer derimod at du er velbevandret i et agilt arbejdsmiljø, og at du gennem din Scrum værktøjskasse og personlighed er i stand til at skabe konstruktive og motiverende Scrum events. Du interesserer dig for mennesker, arbejdsprocesser og du motiveres af at skabe et arbejdsmiljø, hvor kreativitet kan blomstre, hvor høj kvalitet er en selvfølge, og hvor fejl og forhindringer er noget, man lærer af. Du er selvdrevet og tager initiativ og ansvar, du er empatisk og udlever principperne i servant leadership. Har du erfaring med Jira/Confluence vil dette være et plus, men det er ikke et krav.
Din nye arbejdsplads Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) er Danmarks udenrigsefterretningstjeneste og arbejder – hemmeligt og åbent – for at beskytte Danmark og danske interesser i en foranderlig verden.
Vi er ikke alene om at beskytte Danmark, men vi er den eneste myndighed, der har fået mandat til at udnytte helt særlige midler til at afdække, hvad andre stater og udenlandske aktører forsøger at holde hemmeligt. Det giver mening for os at bidrage til fred, tryghed og sikkerhed for danskerne, både i den analoge og i den digitale verden og det gør vi ved at afdække, vurdere, rådgive om og modvirke både aktuelle trusler og trusler under udvikling.
Vi værdsætter styrken i vores mangfoldighed med dybe fagligheder og specialister og vi er en helt speciel og operativt orienteret vidensorganisation, der har mange forskellige opgaver, men fælles for dem alle er det vidensgrundlag, som vores efterretningsarbejde skaber.
Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler.
Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.
Sådan søger du stillingen Du skal sende din ansøgning og CV via stillingsopslaget, senest den 27. Oktober 2023.
Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 44 og stiler mod en ansættelse fra primo 2024. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2233 eller på fe-2602@fe-ddis.dk, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.
Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores beretning ”INDBLIK”, hvor du bl.a. kan få oplysninger om FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige forhold.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.