Gem annonce

Projektmedarbejder til projekt om psykisk sårbare misbrugere i Fredericia

Fredericia Kommune

Fredericia, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
01-08-2020
Kontakt
Fredericia Kommune
Vendersgade 49, 2.sal
7000
Fredericia
Praktisk information
Oprettet
01-08-2020
Udløber
15-08-2020
Kviknummer
330318229
Jobtype
Deltid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Projektassistent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Fredericia Kommune søger en 20 timers projektmedarbejder til et tidsafgrænset pilotprojekt, hvor formålet er at forbedre livskvaliteten for psykisk sårbare borgere med et misbrug. Drivkraften i projektet er borgerens selvoplevede behov, ønsker og mål for fremtiden.

Om projektet 
Fredericia Kommune og Psykiatrien i Region Syddanmark underskrev i efteråret 2019 en partnerskabsaftale på psykiatriområdet. Den fælles vision i psykiatripartnerskabet er, at flere mennesker med psykisk sygdom bliver udredt, behandlet, helbredt og rehabiliteret. For at blive klogere på, hvordan vi når i mål med visionen, har Designskolen Kolding gennemført en række aktiviteter sammen med borgere og medarbejdere på området. Aktiviteterne har afdækket nogle punkter, hvor den fælles indsats overfor borgerne kan forbedres.
Det er på denne baggrund, ideen til pilotprojektet er opstået.

Omdrejningspunktet i pilotprojektet er, at psykisk sårbare borgere med et selvoplevet behov for hjælp skal opleve, at det er nemmere at få hjælp, at hjælpen er hurtigere, og at hjælpen er mere fleksibelt. Målgruppen for projektet er borgere over 18 år, der oplever, at de ikke får den samtidige hjælp, som de har brug for. Projektet omfatter både psykisk sårbare borgere og borgere med psykiatriske diagnoser.

Borgerne i pilotprojektet tilbydes et forløb, hvor Lokalpsykiatrien Fredericia, Rusmiddelcenter Fredericia og evt. andre relevante aktører, herunder jobcentret sammen med borgeren koordinerer indsatserne med udgangspunkt i den enkelte borgers ønsker og behov.

Projektet er tidsafgrænset til 19 måneder med opstart 1. september 2020. Projektet er finansieret af midler fra Fredericia Kommune og Region Syddanmark.

Der nedsættes et projektteam bestående af en projektledere og to projektmedarbejdere fra hhv. kommunen og regionen. Desuden tilknyttes en række relevante medarbejdere fra Jobcenter Fredericia mv., som er på såkaldt tilkald, når det er relevant i forhold til den enkelte borger. Det er projektlederens opgave at være tovholder for projektteamet.
 
Projektmedarbejderes opgaver 

  • Du skal sammen med projektteamet udvikle projektet bidrage til fremdrift. Bl.a. skal du i et samarbejde med Designskolen Kolding være med til at udvikle og afprøve et dialogværktøj.
  • Du skal deltage i møderne i borgerteamet, herunder sikre at borgerens ønsker og behov bliver omdrejningspunktet.
  • Som projektmedarbejder skal du understøtte arbejdet med at virkeliggøre borgerens ønsker og behov.
  • Du skal i samarbejde med borgeren lette adgangen til en individuelt udformet rusmiddelbehandling, herunder koordinere, facilitere og deltage i udførelsen af behandlingen.
  • Du skal aktivt medvirke til, at borgeren oplever et samlet behandlingsforløb uden mærkbare overgange imellem regionale og kommunale tilbud.
Det er en fordel, hvis du
  • har erfaring fra misbrugsområdet og gerne kendskab til psykisk sårbare borgere med et misbrug
  • har arbejdet med projekter 
  • er udadvendt og god til at skabe nye relationer – særligt til målgruppen
  • er god til at lytte.
Vil du vide mere
Kontakt chef for Socialpsykiatri og Udsatte Voksne Lena Bendixen, 2074 3952 eller Lena.bendixen@fredericia.dk

Løn- og ansættelsesforhold
Projektmedarbejderen ansættes i Rusmiddelcenter Fredericia, og du vil få dagligt arbejdssted i Fredericia.

Ansættelsen beror på en politisk godkendelse af projektet i Regionsrådet den 24. august 2020.

Der er tale om en deltidsstilling på 20 timer om ugen.

Tiltrædelse 1. september 2020 eller snarest muligt. Projektet løber over 19 måneder fra ansættelsesstart.

Send ansøgning online
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis samt relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning via www.fredericia.dk

Ansættelsessamtaler
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 20. august 2020.

Ansøgningsfrist 15. august 2020.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Fredericia Kommune
Vendersgade 49, 2.sal
7000
Fredericia
Praktisk information
Oprettet
01-08-2020
Udløber
15-08-2020
Kviknummer
330318229
Jobtype
Deltid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Projektassistent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce