Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder/programleder

Nexus Interim Management A/S

Storkøbenhavn

Indrykket
16-07-2019
Nexus Interim Management A/S
Ny Banegårdsgade 55, stuen
8000
Århus C
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-07-2019
Udløber
31-07-2019
Kviknummer
330060567
Jobtype
Kontrakt/Projekt
Arbejdsområde
HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Projektleder
Erfaringer - I højere grad
Analyse, økonomi, Projektledelse, Stakeholder Management
Sprog
Dansk Læse/ tale

Er du interesseret i opgaven send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.


Virksomheden
Vores kunde er en hovedstadskommune, der på vegne af flere kommuner står i spidsen for at etablere et fælleskommunalt selskab (60-selskab), som med virkning fra 2020 skal håndtere affaldsindsamlingen i kommunerne. Til det formål er der nedsat en politisk styregruppe bestående af borgmestrene fra kommunerne og en administrativ styregruppe med deltagelse af en direktør fra hver kommune.

For at sikre overblik, fremdrift og en effektiv koordinering på tværs af kommunerne søges der en erfaren interim projektleder, som i samarbejde med formanden for den administrative styregruppe skal stå i spidsen for selskabets etablering. Projektlederen skal yde bistand gennemsnitligt 4 dage ugentligt i perioden.


Opgaven
Frem til primo september er der fokus på selskabets økonomi, finansiering og formelle etablering, herunder at der træffes de nødvendige beslutninger i styregrupperne og i ejerkommunernes kommunalbestyrelser. Dernæst den praktiske etablering af selskabet, dvs. organisering, lokalisering, ledelse, administration, IT mv.

Blandt de væsentligste opgaver i interim perioden er:

  • Udarbejde et gennemarbejdet beslutningsgrundlag til kommunalbestyrelserne
  • Dialog med og koordinering af leverancer fra interne aktører og eksterne rådgivere
  • Udarbejde dagsordner, indstillinger, referater mv. til styregrupperne
  • Planlægning og koordinering af alle møder, aktiviteter og leverancer i projektet
  • Løbende sparring med og effektiv understøttelse af formanden for den administrative styregruppe

Der er tale om en krævende opgave i et meget tidskomprimeret forløb og med mange stakeholders.


Kandidaten
Til opgaven søges en projektleder/programleder med mindst 5-10 års praktisk erfaring med projektledelse, og som har været ansvarlig for en tilsvarende proces, hvor der etableres og opbygges en ny organisation eller virksomhed fra bunden.


En udadvendt og stærk kommunikator, som kan sikre effektiv interessenthåndtering på alle niveauer.


Erfaring med hands-on at planlægge og eksekvere et komplekst projektforløb i en politisk ledet organisation, indsigt i den kommunale verden og/eller i forsyningsvirksomhed/affaldsområdet herunder kendskab til 60-selskaber vil være en fordel.


Der er ikke specifikke krav til formel uddannelse, men den rette kandidat har formentlig en akademisk uddannelse og er derudover certificeret som projektleder.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Nexus Interim Management A/S
Nexus Interim Management A/S
Ny Banegårdsgade 55, stuen
8000
Århus C
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-07-2019
Udløber
31-07-2019
Kviknummer
330060567
Jobtype
Kontrakt/Projekt
Arbejdsområde
HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Projektleder
Erfaringer - I højere grad
Analyse, økonomi, Projektledelse, Stakeholder Management
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed