Gem annonce

Projektledere til Programkontor for Ejendomsdata

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København, Storkøbenhavn

Indrykket
08-11-2019
Kontakt
Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade
Østbanegade 123
2100
København Ø
Tlf
28588853
Praktisk information
Oprettet
08-11-2019
Udløber
22-11-2019
Kviknummer
330120967
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Brænder du for at arbejde som projektleder for komplekse projekter, der skal sikre data som grundlag for digitalisering og forretningsudvikling? Har du lyst til at indgå i et tæt samarbejde med forretningen og de interne og eksterne datamyndigheder på et politisk fokusområde? Så er du måske én vores nye projektledere til et nyt Programkontor for Ejendomsdata.

Et ejendomsdataområde i forandring
Der sker store og spændende ændringer i disse år på tværs af det samlede ejendomsdataområde. Grunddataprogrammet er på vej i drift, der udsendes nye ejendomsvurderinger fra 2020, og der implementeres i de kommende år en række ændringer af ejendomsbeskatningen. Du kommer som projektleder til at indgå i et nyetableret programkontor, som skal bygges op til at koordinere og gennemføre en række initiativer, som skal sikre sammenhæng på ejendomsdataområdet. Vi forventer, at kontoret vil bestå af ca. 13 medarbejdere, der har en akademisk og/eller en it-teknisk baggrund.

Kontoret får ansvaret for at igangsætte foranalyseprojekter med henblik på efterfølgende at igangsætte egentlige udviklingsprojekter på tre områder:

  • Implementering af nye datamodeller som følge af grunddataprogrammet, herunder den nødvendige tilpasning og test af en række eksisterende systemer i Skatteforvaltningen.
  • Sikring af en hensigtsmæssig integration mellem Skatteforvaltningens systemer og den fælles offentlige datafordeler (DAF) herunder etablering af en samlet dataplatform for ejendomsdata i Skatteforvaltningen
  • Sikring af videreførelse af de nuværende ejendomsdata- og vurderingssystemer i forbindelse med den gradvise implementering af nye ejendomsvurderinger og ny boligbeskatning.


Udviklingsprojekterne forventes igangsat primo 2020 og ventes at blive gennemført frem mod 2024.

Kontoret yder bistand til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens direktion og koordinerer forhandlinger med eksterne parter (andre styrelser, KL og leverandører) i forhold til de store datamæssige omlægninger og de nødvendige tilpasninger af vurderings- og beskatningssystemerne. Desuden får enheden en central, tværgående opgave med at sikre koordinering af øvrige aktiviteter i Skatteforvaltningen, som berøres af ændringerne på ejendomsdataområdet, herunder grunddataprogrammet.

Som projektleder i det nye Programkontor for Ejendomsdata i Data og Analyse får du ansvaret for følgende opgaver:

  • sikre kravafklaring med de interne interessenter
  • facilitere et tæt samarbejde med interne og eksterne interessenter
  • udarbejde beslutningsoplæg, projektgrundlag, businesscase og tidsplan for projekter på ejendomsdataområdet, sikre opfølgning og ledelsesrapportering og bidrage med direktionsbetjening


Du vil blive tilknyttet ét af de nævnte udviklingsprojekter.

Erfaren projektleder, der har mod på mere
Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse, er ingeniør eller har en anden relevant uddannelsesbaggrund. Du har allerede oparbejdet solide kompetencer og erfaringer med projektledelse, som du brænder efter at videreudvikle i en politisk styret organisation. Du er:

  • i stand til at formidle et godt samarbejde på tværs af interne og eksterne organisatoriske enheder
  • analytisk stærk og i stand til at strukturere komplekse problemstillinger
  • har erfaring som projektleder af it-projekter
  • har en solid forståelse for dataområdet og it- og digitalisering
  • en god formidler – skriftligt og mundtligt.


I forbindelse med dit arbejde, vil det være en fordel, men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til ejendomsdata, og har erfaring med at arbejde i et politisk miljø.

Et job med udviklingsmuligheder og mulighed for at løfte din faglighed til nye højder
Du bliver en vigtig del af et team med 13 kollegaer, som er under opbygning, hvor du får mulighed for at være med til at præge udviklingen af opgaven. Du får i stillingen en unik mulighed for at udvikle dine kompetencer og få bred erfaring med det daglige arbejde i en innovativ styrelse.

Samarbejde og videndeling er vigtigt for os, så vi udnytter vores kompetencer bedst muligt og hele tiden lærer af hinanden. Derfor indgår du også i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 22. november 2019. Spørgsmål besvares gerne af Tine Kapper på telefon 72 37 08 58. Evt. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler forventes afholdt i november.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Dit arbejdssted bliver indtil Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt samles Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade
Lignende job

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26

Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade
Østbanegade 123
2100
København Ø
Tlf
28588853
Praktisk information
Oprettet
08-11-2019
Udløber
22-11-2019
Kviknummer
330120967
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce