Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

PMO'er til styring af it-udviklingsprogrammer i Skatteforvaltningen

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
15-05-2019
Kontakt
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72389319
Praktisk information
Oprettet
15-05-2019
Udløber
02-06-2019
Kviknummer
330024538
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du være med til at sikre fremdrift i udviklingen og implementeringen af Skatteforvaltningens transformationsprogrammer?

Jobbet som PMO
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen søger fire nye PMO’er til kontoret Foranalyse og PMO, som understøtter udviklingsprogrammerne for et nyt inddrivelsessystem og et nyt ejendomsvurderingssystem. Programmerne er store og komplekse og har stor bevågenhed fra interessenter og omverdenen. Derfor er der også behov for et nyt stærkt PMO team, som kan være med til at videreudvikle og drive programmernes koncept for programledelse. Som PMO bliver du således et centralt omdrejningspunkt i styringen af programmerne, som styres efter det agile rammeværk SAFE og du vil være garant for, at det samlede programs projekter understøttes smidigt, og at risici- og fremdriftsstyring drives professionelt.

PMO organisationen består af to PMO’er i hvert program – gerne en erfaren kandidat, som har erfaring med PMO og programstyring og gerne erfaring med SAFE, og en nyuddannet kandidat, som kan understøtte PMO opgaven.

PMO teamet har bl.a. ansvaret for:

  • Videreudvikling af koncept for programledelse, inkl. projekt- og programmodel
  • Udarbejdelse af centrale programdokumenter og værktøjer til styring af programmet, governance, struktur, processer og instrukser, som kan sikre programmets integritet på tværs af mange individuelle projekter
  • Støtte og sparring til projektledere og ledelsesgruppen
  • Koordinering og opfølgning på projekterne i programmet, så hvert projekt får etableret de nødvendige strategiplaner og monitoreringsmekanismer
  • Understøttelse af programmets samlede gevinstrealisering
  • Risikostyring for programmet
  • Koordinering, indkaldelse og referatskrivning af centrale ledelses- og programmøder – fx styregruppemøder.

Om dig
Du har en relevant kandidatuddannelse, og eventuelt (men ikke en forudsætning) relevante professionelle certificeringer inden for PMO og projekt- eller programledelse som fx PRINCE2.

Som erfaren PMO skal du gerne kunne dokumentere praktiske resultater fra lignende stillinger i en offentlig eller privat organisation – gerne på it-området. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med PMO metoder, kendskab til agile udviklingsprogrammer, rammeværket SAFE samt forståelse for udrulning af PMO i praksis.

Som nyuddannet skal du have faglig interesse for PMO-arbejdet inden for det offentlige og it-udvikling.

Du er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.
Du er systematisk og struktureret, har en analytisk tilgang til opgaveløsningen og kan lide at have mange bolde i luften. Du er i stand til at skabe overblik over og koordinere store projekter samt mestrer balancen mellem håndhævelse af korrekte arbejdsmetoder og behov for praktisk eksekvering.
I dit daglige arbejde vil du have en bred kontaktflade både internt og eksternt i organisationen, og jobbet stiller derfor store krav til dine samarbejdsevner og evner til at opbygge netværk. Du formår at håndtere mange interessenter, der til tider har roller og ønsker, som konflikter. Det forventes, at du kan kommunikere og samarbejde på alle niveauer i organisationen.

Vi har en stor og spændende opgave foran os, og du skal kunne trives under et til tider stort arbejds- og tidspres. Det er derfor vigtigt for os, at vi har et godt arbejdsmiljø og en kultur, der gør det sjovt at gå på arbejde.

Ansøgning og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest 2. juni. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Lykke Møller på tlf.nr. 72377579. Vi holder samtaler løbende. Der kan blive gennemført test samt case som led i ansættelsesprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72389319
Praktisk information
Oprettet
15-05-2019
Udløber
02-06-2019
Kviknummer
330024538
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed