HR- og personaleteamet søger fra 1. juni en kollega til et alsidigt fagligt stærkt team inden for løn- og personaleadministration.
Teamet vil, sammen med dig, bestå af fire personalekonsulenter og tre HR-konsulenter fordelt på to kontorer. Vores daglige sparring foregår i en uformel tone, og der er plads og rum til en joke eller to på et lavt niveau.
Vi ønsker os en ny kollega, som er praktisk orienteret og kan rette arbejdsindsatsten mod de opgaver, som til enhver tid haster mest. Du trives i en uformel kultur og kan tage de daglige udfordringer med et smil.
Det er ikke et krav, at du har kendskab til KMD, som Dragør Kommune benytter til lønadministration, men det vil være en stor fordel, hvis du har kendskab til lønadministration og flair for lønsystemer.
Dine hovedopgaver vil være personale- og lønadministration samt vejledning af medarbejdere og ledere om personale- og lønmæssige forhold. Har du erfaring med afstemning og lettere økonomiopgaver, vil det være et plus.
Opgaverne vil bl.a. være
- udfærdigelse af ansættelsesbreve og andre skrivelser vedrørende løn- og ansættelsesvilkår
- indberetning i KMDs lønsystem (opus)
- fortolkning af love, overenskomster og aftaler
- lønforhandling med de faglige organisationer
- afstemning af diverse konti
- udbetaling af feriepenge
- indhentning af syge- og barselsdagpengerefusion
- øvrig personaleadministration.
I 2023 har teamet især fokus på- implementering af ELA, elektronisk lønadministration fra KMD
- onboarding af ledere
- understøttelse af korrekt vagtplanlægning i KMD vagtplan.
En medarbejder udtaler”Trods en travl hverdag, så hygger vi os og har det sjovt. Vi er rigtig gode til at sparre med hinanden og bruge hinandens forskellige kompetencer. Det giver en god balance i hverdagen”.
Dine kvalifikationerVi vil prioritere ansøgere med kendskab til lønsystemer og med uddannelse inden for offentlig administration.
Vil du vide mere?Så er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder for HR- og Personaleteamet Thomas Sørensen på telefon 32 89 01 58 eller på mail
thomassr@dragoer.dk.
FristAnsøgningsfristen er 16. april. Ansættelsessamtaler holdes 20. april 2023.
Dragør Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Ved ansøgning bedes du benytte kommunens elektroniske rekrutteringssystem, som kan tilgås via
kommunens hjemmeside.
Dragør Kommune har ca. 14.000 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.000 medarbejdere. Dragør er kendt for den gamle bydel, sit levende og aktive havnemiljø med fiskerbåde og fritidssejlere, Hollænderbyen og de mange skønne naturområder langs Amagers kyst.StillingsbetegnelsePersonalekonsulent.
AnsættelsesforholdStillingen er på 37 timer ugentligt.
VirksomhedsoplysningerCenter for Politik, Service og Social.
Tiltrædelse1. juni 2023.
Ansøgningsfrist16. april 2023
KontaktpersonAfdelingsleder for HR- og Personaleteamet Thomas Sørensen på telefon 32 89 01 58 eller på mail thomassr@dragoer.dk.
UddannelseRelevant administrativ uddannelse.
ArbejdsområdePersonaleadministration.