Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Personalejuridisk konsulent til Holbæk Kommune

Holbæk Kommune

Holbæk, Vestsjælland

Indrykket
15-07-2019
Kontakt
Holbæk Kommune
Jernbanevej 6, 3. sal
4300
Holbæk
Tlf
72365547
Praktisk information
Oprettet
15-07-2019
Udløber
12-08-2019
Kviknummer
330059839
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Personalekonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Forskning og udvikling), Ikke angivet (Ingeniør og naturvidenskab), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Genopslag – med henblik på at udbrede ansøgerfeltet har vi valgt at forlænge rekrutteringsprocessen sommeren over.
 

  • Har du personalejuridisk erfaring og lyst til et udfordrende og varieret job i HR-Personaleteamet?
  • Er du juridisk skarp indenfor det ansættelsesretlige område?
  • Kan du rådgive direktører, chefer og ledere i svære personalejuridiske sager?
  • Kan du agere som arbejdsgivermyndighed med stor empati, og evner du at kommunikere professionelt og ligeværdigt?
  • Har du personlig robusthed og kan agere i og håndtere konfliktfyldte situationer?
  • Kan du navigere i en kompleks politisk styret organisation med modsatrettede forventninger og krav?
  • Har du fokus på kerneopgaven – og vores rolle i forbindelse med kerneområdernes løsning af deres?


Så hører vi rigtig gerne fra dig, da en af vores kolleger efter mange år i Holbæk har valgt at søge nye udfordringer.

Vi ser naturligvis gerne at du kan svare JA til flest mulige af ovenstående spørgsmål. Det er dog ikke kun dine faglige egenskaber vi lægger vægt på, men i høj grad også dine personlige egenskaber – din motivation, dit engagement, dit humør – at du vil passe godt ind i teamet.

I HR-Personaleteamet får du 2 topmotiverede og kompetente kolleger, der værdsætter en uformel omgangstone. Vi løser en bred vifte af spændende og udfordrende opgaver, både selvstændigt indenfor vores respektive kerneområder og i fællesskab. Vi prioriterer faglig sparring i hverdagen og udnytter hinandens styrker, så du får god mulighed for at booste dine faglige og personlige kompetencer hos os.  

Det er vigtigt for os, at du har gode relationelle kompetencer. Du skal være nysgerrig på organisationen og kunne udfordre kommunens ledere i deres valg, når de efterspørger rådgivning og sparring. Ligeledes kræver samarbejdet med de faglige organisationer, at du evner forhandling.


HR-Personaleteamet understøtter organisationen i personalejuridiske forhold, som fx:
 
  • Personalejuridisk rådgivning i personalesager, herunder sagsbehandling og deltagelse i vanskelige afskedigelsessager  
  • Forhandling med de faglige organisationer
  • Vejledning om løn, herunder forhandling af forhåndsaftaler og lokalaftaler, konkret lønindplacering og lønforhandling, fortrinsvis for chefer og ledere
  • Undervisning af kommunens ledere i personalejuridiske emner
  • Deltagelse i tværgående projekter
  • Deltagelse i udarbejdelse af politikker og retningslinier
  • Understøttelse af direktion og chefgruppe i processer omkring organisationsændringer, konkurrenceudsættelser og budgetreduktioner mv

Hvis du har nogle spørgsmål eller ønsker du at høre mere om os og stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Peter Joensen, telefon 72 36 87 44 (ferie i uge 30-32).


Løn og ansættelsesvilkår:

I henhold til gældende overenskomst. Stillingen er en fuldtidsstilling, til besættelse den 1. oktober 2019, eller efter aftale.

Ansøgningsfristen er den 12. august 2019.

Der afholdes samtaler den 20. august 2019. Samtalen forventes at vare halvanden time, hvoraf de første 30 minutter er forbeholdt forberedelse af en case.
 
HR-Personaleteamet er en del af HR-afdelingen i Holbæk Kommune, hvor vi i alt er 18 medarbejdere, som foruden personalejurateamet også består af Arbejdsmiljø-, Uddannelses-, HR- og Psykologteamet. Afdelingen ligger centralt i organisationen og understøtter Holbæk Kommunens ca. 4500 medarbejdere.


Du kan læse nærmere om organiseringen i følgende dokumenter:
  
Holbæk Kommune
Holbæk Kommune består af ca. 4500 medarbejdere og ca. 71.000 borgere. Vi har valgt at organisere os i kerneområder, i stedet for traditionelle forvaltninger og afdelinger, da vi hermed tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Vores kerneområder hedder Aktiv Hele Livet, Alle Kan Bidrage, Uddannelse til Alle Unge, Læring og Trivsel, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Borgerservice. Holbæk Kommune er en del af K17.
 

Ansøg nu
Lignende job

Stillingen er formidlet gennem The Hub

Stillingen er formidlet gennem The Hub
Virksomhedsinformation
Holbæk Kommune
Jernbanevej 6, 3. sal
4300
Holbæk
Tlf
72365547
Praktisk information
Oprettet
15-07-2019
Udløber
12-08-2019
Kviknummer
330059839
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Personalekonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Forskning og udvikling), Ikke angivet (Ingeniør og naturvidenskab), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed