Om jobbet:
Personalejurist til Borgmesterens Afdeling
Har du erfaring med ledelsesrådgivning inden for det personalejuridiske felt? Har du stærke juridiske, analytiske og strategiske evner, og er du god til at formidle kompliceret stof på en let forståelig måde? Vil du være med til at finde løsninger for Aarhus i et politisk miljø sammen med andre fagligheder? Så er det måske dig, vi søger.
Jura i Borgmesterens Afdeling søger 1 jurist til en fast stilling med forventet tiltræden den 1. maj 2023 eller snarest derefter.
Faglighed og kvalitet er afgørende i vores rådgivning, hvor vi arbejder med jura i en strategisk og politisk kontekst. I Jura rådgiver vi blandt andet om selskabsret, kontraktsret, fast ejendom, udbud, personalejura, kommunalfuldmagten, styrelsesret, forvaltningsret og persondataret.
Den ledige stilling er i det personalejuridiske team, hvor du primært vil komme til at yde strategisk ledelsesrådgivning om personalejura, herunder funktionærret, tjenestemandsret, løn- og ansættelsesvilkår for de øverste ledelseslag i kommunen, aktindsigt på personaleområdet, virksomhedsoverdragelse og overenskomst- og aftalefortolkning i al almindelighed.
Der vil også være netværksopgaver, og der vil være mulighed for at få opgaven som udvalgssekretær for et af kommunens politiske udvalg.
Du vil desuden skulle forestå forhandlinger med faglige organisationer om blandt andet lønforhold, ligesom du vil skulle udarbejde strategiske beslutningsoplæg mv. til det politiske niveau, til kommunens tværmagistratslige fora på personaleområdet samt til ledelsen i Borgmesterens Afdeling. Endelig vil der også være undervisningsopgaver i forbindelse med interne juridiske kurser.
I Jura rådgiver vi både ledelsen i Borgmesterens Afdeling og Aarhus Kommunes fem øvrige magistratsafdelinger.
Vi er aktuelt 9 jurister i afdelingen.
Din profil:
Du har erfaring med personalejuridisk rådgivning og har lyst til at arbejde inden for dette område. Du har stærke juridiske og analytiske evner, og du er serviceminded, nysgerrig og løsningsorienteret.
Du har et stærkt ståsted i juraen, men trives også med opgaver, der dækker bredere og ind i en mere strategisk/politisk kontekst. Du har desuden modet og kompetencerne til at træffe en beslutning.
Samtidig er du effektiv og kan prioritere din tid i en til tider travl og uforudsigelig hverdag med politisk og strategisk vigtige opgaver.
Vi lægger desuden vægt på, at du indgår aktivt i at opretholde og udvikle det faglige miljø i Jura og samtidig er god til at skabe relationer og samarbejde med andre fagligheder.
Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder:
- et job tæt på beslutningerne i landets næststørste kommune,
- et udfordrende og selvstændigt job med spændende opgaver,
- dygtige kollegaer, der sikrer sparring og godt humør i en alsidig hverdag,
- mulighed for faglig og personlig udvikling og
- gode og fleksible arbejdsforhold.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Chef for Byrådssekretariatet og Jura Berit Kornbæk Boisen på telefon 3082 3074 eller juridisk konsulent Malene Eilsten på telefon 3052 7869.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Kopi af eksamensbevis skal vedlægges.
Ansøgningsfrist: 16. februar 2023.
Vi forventer, at 1. samtale finder sted i uge 8, mens 2. samtale forventes at finde sted uge 9. Mellem de to samtaler forventes der udarbejdet en personlighedsprofil, og frem mod 2. samtale skal der løses en opgave, som drøftes på 2. samtale.
Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.
Om os
Jura er en del af Borgmesterens Afdeling. Her er du tæt på beslutningerne og med til at tage ansvar for helheden i landets næststørste by.
For at gøre byrådets vision for Aarhus til virkelighed kræver det samarbejde på tværs af alle magistratsafdelinger. Borgmesterens Afdeling varetager denne tværgående koordination i magistratsstyret og sikrer sammenhæng mellem byrådets politikformulering, magistratens opgaver og de administrative mødeforas arbejde.
I linket nedenfor kan du læse mere om byrådets vision og om arbejdet i Borgmesterens Afdeling.
https://www.aarhus.dk/om-kommunen/borgmesterens-afdeling/
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement