Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til Langeland Kommune

Langeland Kommune

Langeland, Sydfynske øer

Indrykket
18-07-2020
Kontakt
Langeland Kommune
Fredensvej 1
5900
Rudkøbing
Praktisk information
Oprettet
18-07-2020
Udløber
10-08-2020
Kviknummer
330285869
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og økonomi
Stillingsbetegnelse
Controller, økonomi
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Langeland Kommune søger en økonomikonsulent der har lyst til, og flair for, at arbejde med økonomistyring på skole-, dagtilbuds- og kulturområdet, herunder controlling, videreudvikling af ressourcetildelingsmodeller, takstberegning, regnskabsaflæggelse, udvikling af økonomistyringsværktøjer samt at være økonomisk sparringspartner for såvel kommunens øverste ledelse som decentrale ledere inden for de nævnte fagområder.

Stillingen vil også bestå i at styrke og videreudvikle kommunens ledelsesinformation, herunder bearbejdelse af ledelsesinformationsdata, statistik, prognoser og benchmarking, som alle understøtter en sund økonomistyring. Hertil hører også opfølgning og afrapportering i forhold ministerier, styrelser m.v. Da Langeland Kommune er en dynamisk organisation, kan opgaver og ansvarsområder ændres alt efter behov, kompetencer m.v.

Vi arbejder konstant med at blive bedre til det, vi gør – både i forhold til ressourceudnyttelse og til bedre sammenhænge i hele organisationen. Vi søger derfor en stærk analytiker, der evner at tænke strategisk, og samtidigt evner at fordybe sig i detaljen og som besidder gode kommunikative evner. Vores ambition er at være i front – fokus på at understøtte udvikling, blandt andet gennem analyser og ledelsesinformation. Desuden vil du indgå i dialogen med ledelse og de enkelte institutioner samt udarbejde budgetopfølgninger m.v. i samarbejde med dine kollegaer i det team, du bliver en del af.

Vi søger en kollega, som:

  • Har lyst til at holde styr på budgetterne, tage del i budgetopfølgninger og regnskabsaflæggelse samt sikre en effektiv økonomistyring
  • Kan udvikle økonomirapporteringsværktøjer, herunder ledelsesinformation, statistik og prognoser
  • Kan udarbejde opfølgninger i forhold til kommunens aftaler med ministerier, styrelser m.v.
  • Er strategisk tænkende og som evner at se igennem komplekse sammenhænge
Personlige og faglige kvalifikationer: 
  • Har en samfundsvidenskabelig uddannelse såsom eksempelvis cand.oecon., cand.scient.oecon., cand.polit. eller cand.merc., eller en anden relevant kommunal uddannelse
  • Har flair for nøgletal og benchmarking
  • Har stærke analytiske og kommunikative evner
  • Har god talforståelse og overblik
  • Er i stand til at holde mange bolde i luften
Økonomi og Indkøb er en stabsafdeling som består af 12 medarbejdere og en leder, og som varetager den overordnede styring i forhold til budget, regnskab og finansopgaver. Afdelingen varetager også opgaver omkring indkøb og udbud samt opkrævning og ejendomsskatteadministration m.v.

Økonomistyringen varetages p.t. af et team med 5 tovholdere, der betjener både den politiske og den administrative organisation. Vi forventer, at du bliver tovholder på skole-, dagtilbuds- og kulturområdet, hvilket udgør hovedparten af det politiske fagudvalg Lærings-, Social- og Kulturudvalget.  Herudover skal du bidrage til udvikling af kommunens overordnede økonomistyring, samt indgå i diverse ad hoc opgaver og faste tilbagevendende opgaver, der dækker hele vores stab.

Vi tilbyder et afvekslende og udviklende job på 37 timer om ugen i et uhøjtideligt miljø og med fleksible arbejdsvilkår. Hvorvidt du er nyuddannet eller har erfaring er ikke afgørende, men derimod at du brænder for at arbejde med fremtidens økonomistyring og er resultatorienteret og kvalitetsbevidst.

Vi har en uformel omgangstone, hvor humor har en central plads. Vi lægger vægt på, at vi også i pressede situationer viser omsorg for hinanden, samarbejder og hjælper hinanden. Vi brænder for at sætte styring på dagsordenen for derigennem at bidrage til, at borgere og erhvervsliv får de bedste vilkår i Langeland Kommune.

Økonomi og Indkøb arbejder ud fra et overordnet værdisæt, der handler om gensidig respekt, gode samarbejdsrelationer, højt fagligt ambitionsniveau, effektiv opgaveløsning, åbenhed overfor nye arbejdsopgaver og fokus på at skabe rammerne for en attraktiv arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelse 1. oktober 2020 eller ifølge aftale.

Samtaler vil blive afholdt den 17. august 2020 og en eventuel 2. samtale vil blive afholdt den 21. august 2020.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder af Økonomi og Indkøb Morten Evjen Tønsberg, tlf. 63 51 61 77, mobil 40 33 83 69 eller specialkonsulent Steen Bihl Nielsen, tlf. 63 51 61 82.

Ansøgningsfrist:
Send ansøgning vedlagt relevante dokumenter via knappen "Send ansøgning" senest mandag den 10. august 2020.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=67eeb1bd)

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Langeland Kommune
Fredensvej 1
5900
Rudkøbing
Praktisk information
Oprettet
18-07-2020
Udløber
10-08-2020
Kviknummer
330285869
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og økonomi
Stillingsbetegnelse
Controller, økonomi
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed