Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomidirektør til Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
17-03-2023
Kontakt
Københavns Kommune
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
20466431
Praktisk information
Oprettet
17-03-2023
Udløber
10-04-2023
Kviknummer
331540130
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Finans, forsikring og økonomi, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Regnskabschef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Økonomiforvaltningen har det overordnede ansvar for økonomi og byudvikling i kommunen i et tæt og konstruktivt samarbejde med de seks øvrige forvaltninger. Er du vores nye økonomidirektør, der er god til samarbejde, udvikling og politisk betjening – med afsæt i en sikker faglighed og gerne med en vis glæde for både de store og små tal?

Vi tilbyder et job, hvor du får indflydelse på, hvordan landets hovedstad skal udvikle sig. Vi er Danmarks største kommune med en samlet årlig økonomi på 45 mia. kr. Du skal finde løsninger på mange, store og komplicerede udfordringer. Hvordan skaber vi råderum til at indfri de ambitiøse politiske mål? Hvordan udvikler vi en by, der hvert år vokser med flere tusinde nye københavnere? Hvordan reducerer vi vores klimabelastning? Hvordan driver vi kommunen mest effektivt?

Der er ingen nemme svar, men masser af dilemmaer. Hvis du interesserer dig for offentlig økonomi og for at gøre en forskel, så er det her en af landets mest interessante stillinger. Du vil få stillet de bedste rammer til rådighed for at lykkes: kommunens økonomi er sund, kommunen er veldrevet, de organisatoriske rammer er på plads, dit ansvarsområde er stort, og du står sammen med den øvrige direktion i spidsen for et stærkt hold af dygtige, engagerede ledere og medarbejdere.

”Jeg søger en direktionskollega med et stort strategisk overblik, en sikker faglighed og veludviklede relationelle kompetencer. Vi skal sammen sikre en sund økonomi i Københavns Kommune og skabe et økonomisk råderum til at indfri de ambitiøse politiske målsætninger for byens udvikling”, administrerende direktør Søren Hartmann Hede.

Som økonomidirektør vil du bl.a. have ansvar for at:

  • Sætte den overordnede strategiske retning for kommunens fælles serviceenheder Koncernservice og Koncern IT. Det betyder også personaleledelse af de respektive direktører samt 5 kontorchefer, der arbejder på rådhuset.
  • Sikre tværgående økonomiske processer i tæt dialog med det politiske niveau, forvaltningerne, KL og kommunens revision. Du kommer helt tæt på budgetprocessen fra A til Å, investerings- og effektiviseringsstrategi og regnskabsaflæggelsen for hele kommunen.
  • Være driver af de tværgående direktørkredse på hhv. økonomi- og IT-området samt varetage kommunes ejerskab i forsyningsselskaber, fx HOFOR og Amager Ressourcecenter.
  • Forberede og følge op på sager til møder i Økonomiudvalget, hvor du deltager og forventes at tage en aktiv rolle.
Om dig
Du har i flere år arbejdet intensivt med økonomiområdet på direktionsniveau i en stor, kompleks og politisk ledet organisation. Du har i karrieren lykkedes med både at udvikle organisationer, effektivisere løbende og holde styr på decimalerne – og du har dokumenteret din evne til at se både 3, 5, 10 og 50 år frem i tiden. Du har kendskab til Københavns Kommune, og du har en længere videregående akademisk uddannelse eller tilsvarende.

Som person er det afgørende, at du evner at opbygge og vedligeholde samarbejdsrelationer og netværk. Du formår at stå frem med sagen forrest og sagligheden først. Du er en udpræget holdspiller, og her mener vi også, at karaktertræk som vedholdenhed og detaljeorientering vil være fordelagtige. Du har selvfølgelig en udsøgt politisk næse og er en stærk kommunikator.

Ansættelsesvilkår og ansættelsesproces
Stillingen forventes besat på kontraktvilkår og ønskes besat pr. 1. juli 2023. Lønnen udgør ca. 1,45 mio. kr. Hertil kommer pension på p.t. 20,74%. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde den gennem hele din ansættelse.

Hvis du ønsker en fortrolig drøftelse om stillingen, er du velkommen til at kontakte Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på 6089 6436 eller administrerende direktør Søren Hartmann Hede på 5121 5160.

Du kan søge stillingen via linket, og du skal gøre det senest mandag den 10. april 2023 kl. 23.59.
Der er samtaler og testforløb i uge 15 og 16.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Københavns Kommune
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
20466431
Praktisk information
Oprettet
17-03-2023
Udløber
10-04-2023
Kviknummer
331540130
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Finans, forsikring og økonomi, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Regnskabschef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed