Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomiansvarlig søges til Museum Skanderborg

Museum Skanderborg

Skanderborg, Østjylland

Indrykket
31-12-2022
Kontakt
Museum Skanderborg
Jernbanevej 9
8660
Skanderborg
Praktisk information
Oprettet
31-12-2022
Udløber
02-01-2023
Kviknummer
331420047
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Finans, forsikring og økonomi, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Økonomichef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du være med til at udvikle et af landets ambitiøse kulturhistoriske museer. Så se her!

Museum Skanderborg implementerer i disse år en visionær strategiplan, blandt andet attraktionsudvikling på Øm Kloster og helt nyt museumskoncept på Perron1. 

Vi søger en ny økonomiansvarlig til at håndtere museets kontrakt- økonomi- og regnskabsopgaver. Økonomihåndteringen giver dig alsidige opgaver knyttet til både den faste drift af museets fem afdelinger, museumsbutikken, de arkæologiske udgravninger og vores udviklingsprojekter.

Herudover bliver du en nøglespiller i forhold til at implementere et nyt økonomisystem senest medio 2023, så vores arbejdsprocesser fremadrettet erstattes af digitalt understøttede processer fra a-z. Du bliver en helt central aktør sammen med museets souschef i forhold til den digitale omstilling og kan med din erfaring få stor indflydelse på dine fremtidige redskaber til økonomihåndteringen.

Stillingen kræver en høj grad af selvstændighed og glæde ved at samarbejde. 

Ansvarsområder

  • Finans-, kreditor- og debitorstyring.
  • Lønkørsel til både fastansatte funktionærer og timelønnede medarbejdere samt HR-relaterede opgaver.
  • Tidsregistrering og fakturering samt udarbejdelse af slutregnskaber på museets projekter (arkæologiprojekter og øvrige udviklingsprojekter). 
  • Afstemninger til revision. 
  • Kontakt til bank, revision og forsikringsselskab.
  • Budget og budgetopfølgning.
  • Momsindberetning.
  • Indberetning og refusionssøgning til relevante offentlige instanser.
  • Fakturering og udarbejdelse af og opfølgning på projektregnskaber.
  • Rapportering til bestyrelsen.
  • Likviditetsstyring.
  • Ad hoc opgaver.

IT systemer

  • Dataløn.
  • Microsoft Dynamics C5 (indtil nyt økonomisystem implementeres).
  • Afstemninger i Excel.

Personlige kompetencer

Din erfaring er mere vigtig for os end din præcise faglige baggrund.

For at trives i stillingen skal du have et stort personligt drive, være selvkørende, fagligt stærk og ansvarsfuld omkring dine arbejdsopgaver. Du skal være motiveret af en alsidig hverdag, som spænder over den fulde palet af regnskabsopgaver. Du arbejder hjemmevant i Excel og regnskabsprogrammer, er proaktiv og har masser af gåpåmod til at løse og kvalitetssikre dine opgaver til tiden. Erfaring fra lignende stillinger er en fordel.

Tiltrædelse

Du skal sende din ansøgning, CV samt relevante bilag via knappen "Send ansøgning" - mærket "Økonomiansvarlig". Beskriv meget gerne dine tidligere erfaringer med bogholderiets mange facetter, og hvordan du hidtil har arbejdet med POS-systemer og integrerede løn- og økonomisystemer.

Den nye økonomiansvarlige ansættes og aflønnes af Museum Skanderborg. Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår.

Du kan henvende dig til souschef Mette Kanstrup mk@museumskanderborg.dk, mobil 23 80 91 39, hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen.

Vi vurderer indkommende ansøgninger løbende og sigter efter at besætte stillingen 1. februar 2023, men gerne før.

________________________________________Om Museum Skanderborg

Museum Skanderborg rummer fem museumsafdelinger og et byarkiv med fem lokalarkiver. Museet varetager kulturarven i Skanderborg Kommune. Vi passer på historien; vi indsamler, registrerer, bevarer og forsker i historien og formidler den til kommunens borgere og andre besøgende.

Museets hovedafdeling ligger på Perron1, Skanderborg Station, og der er igangsat et ambitiøst udviklings- og ombygningsprojekt med en økonomisk ramme på knap 60 mio. Projektet forventes færdigt i 2025. Derudover arbejdes der på udvikling af Øm Kloster Museum som attraktion og en generel opkvalificering af alle udstillingssteder i de kommende år.

Den samlede fortælling på Museum Skanderborg er summen af de faste udstillinger og arkivalier fordelt på de forskellige afdelinger. 

Ud fra temaet "De store søers land" belyses stedets særegenhed med klostre og vandveje, Illerup Ådal og Alken Enge, slottet og byerne.

Museet varetager Museumslovens kapitel 8 arbejde for nyere tid og arkæologi og indgår som kontraktholder i Skanderborg Kommune omkring fælles mål.

Der er ca. 30 ansatte svarende til 22 årsværk. Der er ca. 200 frivillige på kontrakt, og de ni tilknyttede venneforeninger har tilsammen mere end 1500 medlemmer. 

Vi har en årlig omsætning på ca. 17 mio. kr., hvoraf de ca. 7 mio. er tilskud fra stat og kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=3b82f342)

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Museum Skanderborg
Jernbanevej 9
8660
Skanderborg
Praktisk information
Oprettet
31-12-2022
Udløber
02-01-2023
Kviknummer
331420047
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Finans, forsikring og økonomi, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Økonomichef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed