Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Nye kollegaer til kontrol af borgernes fradrag

Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2

Næstved, Sydsjælland inkl. Møn

Indrykket
15-04-2019
Kontakt
Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2
Toldbuen 2
4700
Næstved
Tlf
72374690
Praktisk information
Oprettet
15-04-2019
Udløber
29-04-2019
Kviknummer
330007400
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Finder du sagsbehandling og kontrol af borgernes håndværker- og kørselsfradrag interessant? Vil du bidrage med dine kompetencer, hvor du med høj faglighed, stort engagement og professionalisme, løser opgaver inden for personområdet? Så er du måske en af vores nye kollegaer i Borgere 11 og 12, Skattestyrelsen.

Sagsbehandling på værdipapirområdet og kontrol af borgernes fradrag
I Borgere 11 og 12 arbejder vi med sagsbehandling på værdipapirområdet og kontrol af borgernes fradrag som fx håndværker- og kørselsfradrag.
I Borgere 11 sker sagsbehandlingen på værdipapirområdet på borgerens initiativ, hvilket vil sige, at vi arbejder med vejlednings- og genoptagelsesanmodninger fra borgere. I Borgere 12 sker sagsbehandlingen på Skattestyrelsens initiativ, hvilket vil sige, at vi ud fra risiko og væsentlighed udvælger borgere til gennemgang fx. om opgørelse af skattepligtig fortjeneste eller tab ved salg af værdipapirer, håndværker- eller kørselsfradrag er korrekt og berettiget.

Du kommer til at arbejde som sagsbehandler i et projekt, hvor du i det daglige kontrollerer om borgernes fradrag er berettiget. Kontrollerne laves som skrivebordskontrol, hvor vi indkalder dokumentation, som gennemgås på kontoret.

Opgaven løses i samarbejde med øvrige kollegaer fra enhederne. Du får derfor et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kollegaer.

Dine primære opgaver vil være:

  • gennemgang af sager
  • indkaldelse at materiale
  • gennemgang af materiale
  • afslutte sagen, herunder træffe afgørelse.

Praktisk erfaring og lyst til at lære
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det er en fordel, hvis du har gennemført eller er i gang med en akademi- eller diplomuddannelse eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. En skattemæssig baggrund med kendskab til lovgivningen omkring personbeskatning vil være en fordel.

Du er god til at kommunikere med din målgruppe både skriftligt og mundtligt, så du effektivt får behandlet sagerne og efterlader et professionelt indtryk af Skatteforvaltningen.

Det er afgørende, at du har interesse for området og har lyst til at tilegne og vedligeholde viden ved sidemandsoplæring og/eller efteruddannelse. Samtidig deler du gerne ud af din viden og erfaring.

Du bidrager og trives i et miljø, hvor du selvstændigt træffer beslutninger på et gennemarbejdet grundlag. Med din positive indstilling skal du være med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har borgernes og virksomhedernes retssikkerhed i fokus.

Om os
I afdelingen Borgere løser vi sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for skattepligtige til Danmark. Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Du bliver en del af Borgere 11 eller 12, som er kendetegnet ved et fagligt miljø, hvor kvalitet, videndeling og effektivitet er højt prioriteret. Vi ønsker at være enheder, hvor vi har samarbejdet i højsædet, er ambitiøse, har høj kvalitet i opgaveløsningen, har et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø - og ikke mindst er gode kolleger for hinanden. Ledelsesformen er kendetegnet ved at være åben, tillidsbaseret og delegerende. I Borgere 11 er vi 22 medarbejdere i Næstved. I Borgere 12 er vi 20 medarbejdere, heraf 15 kolleger i Næstved. De resterende fem sidder i Fredensborg, og flytter til Næstved i 4. kvartal 2019.

Ansøgning og kontakt
Send via linket til højre din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest mandag d. 29. april 2019. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Tiltrædelse efter aftale.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lene Møller Nielsen på telefon 72389206 eller Leon Nowak på telefon 72 37 46 90.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Toldbuen 2, 4700 Næstved.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2
Toldbuen 2
4700
Næstved
Tlf
72374690
Praktisk information
Oprettet
15-04-2019
Udløber
29-04-2019
Kviknummer
330007400
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed