Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ny kollega til rådgivning og risikovurderinger inden for it-sikkerhed

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
18-09-2019
Kontakt
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72389319
Praktisk information
Oprettet
18-09-2019
Udløber
02-10-2019
Kviknummer
330092044
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du en baggrund inden for it, fx som udvikler, arkitekt, systemejer eller lignende? Og har du lyst til en karriere, hvor du bruger din erfaring til at rådgive store og små it-udviklingsprojekter om it-sikkerhed? Så tilbyder vi nu en af Danmarks mest attraktive stillinger inden for informationssikkerhed med en unik mulighed for at bidrage til, at nogle af landets største og vigtigste offentlige digitale projekter opnår et højt niveau af informationssikkerhed.

Kontoret Informationssikkerhed
I vores kontor har vi det overordnede ansvar for at fastlægge og implementere strategier, politikker og retningslinjer for informationssikkerhed i hele Skatteministeriets koncern i tæt samarbejde med kolleger på tværs af koncernen. Vi har også ansvar for risikostyringen på informationssikkerhedsområdet, dvs. udarbejdelse af årlige risikovurderinger, mitigeringsplaner og risikovurderinger i forbindelse med it-anskaffelser og it-udvikling. Herudover understøtter vi informationssikkerhedsarbejdet i koncernens øvrige styrelser og store it-transformationsprogrammer og projekter med risikovurderinger og rådgivning.

En del af os arbejder inden for informationssikkerhedsstyring, policy-arbejde og risikostyring, og andre af os arbejder mere teknisk inden for it-sikkerhed. Lige nu søger vi en kollega til kontorets tekniske it-sikkerhedsteam, som varetager rådgivning og risikovurderinger inden for it-sikkerhed.

Din baggrund og dine opgaver
Vi søger en ny kollega, som har en baggrund inden for it og har en stærk interesse for it-sikkerhed og lyst til at lære mere om dette. Du har fx arbejdet med it-udvikling eller it-drift i nogle år, fx som udvikler, arkitekt, systemejer el. lign. Du kan nu se dig selv i en rolle, hvor du ikke længere konfigurerer servere, designer it-systemer eller koder, men derimod er med til at vurdere sikkerhedsmæssige risici og rådgive om it-sikkerhed. Omvendt kan du også have arbejdet med styring af informationssikkerhed i et par år og har nu lyst til at fordybe dig i og blive dygtigere inden for teknisk it-sikkerhed.

Dine opgaver bliver primært at:

  • bistå koncernens it-udviklingsprojekter og -programmer i forhold til informationssikkerhed, herunder rådgivning, implementering af regler og politikker, samt risikovurderinger
  • bidrage med den tekniske it-sikkerhedsvinkel i de årlige risikovurderinger af koncernens it-systemer og bistå med udarbejdelse af planer til håndtering af risici
  • kvalitetssikre politikker, kontroller og retningslinjer for informationssikkerhed ud fra et teknisk perspektiv
  • være med til at udarbejde sikkerhedskrav i forbindelse med udbud.


Uanset din faglige baggrund ønsker vi, at du:

  • har organisatorisk og forretningsmæssig forståelse, så du kan forstå den kontekst, som informationssikkerhedsreglerne og risikovurderingerne skal implementeres i
  • er opsat på at kombinere din viden om it og teknologi med krav til informationssikkerhed
  • udstråler gejst og engagement i samspillet med organisationen og dine nærmeste kollegaer
  • kan arbejde selvstændigt såvel som tværfagligt i tæt samarbejde med kollegaer om opgaverne
  • tager initiativ, viser ansvar, og at du følger opgaverne til dørs.
  • Vi tilbyder dig spændende opgaver, godt kollegaskab og en fleksibel hverdag, hvor du har indflydelse på, hvordan du planlægger dine opgaver og din arbejdsdag.


Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet” senest den 2. oktober 2019. Samtaler afholdes løbende, og der vil evt. blive gennemført test.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Elisabeth Rothmar telefon 72379371.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Lignende job

Stillingen er formidlet gennem The Hub

Stillingen er formidlet gennem The Hub

Stillingen er formidlet gennem The Hub
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72389319
Praktisk information
Oprettet
18-09-2019
Udløber
02-10-2019
Kviknummer
330092044
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed