Vi ansætter flere medarbejdere med revisionskompetencer, sagsbehandlingserfaring eller kontrolerfaring. Der er udsigt til varierende arbejdsdage og masser af muligheder for faglig og personlig udvikling. Er det noget for dig?
I området Afgifter har vi ansvar for at kontrollere, at danske virksomheder betaler den rette afgift. Vi arbejder med 35 afgiftslove, og området er under konstant forandring. Vi står derfor overfor en stor og spændende opgave – og den vil vi gerne løse sammen med dig.
En spændende opgave for den erfarne revisor eller kontrolmedarbejder
Du bliver en del af et team, der arbejder med kontrol af miljø- og energiafgifter i virksomheder i hele landet.
Vi har en proaktiv og professionel tilgang til opgaveløsningen og går til sagerne med høj faglighed og et stort engagement. Sammen med dine kollegaer er du på kontrolbesøg i virksomhederne og gennemfører den efterfølgende sagsbehandling på kontoret. Du kommer til at arbejde med revisionstekniske, komplekse sager, og har løbende dialog med både virksomheder og deres rådgivere.
Når du starter i enheden Afgifter 7, indgår du i et tæt samarbejde med kollegaer, som sikrer at du kommer godt ind i dine nye arbejdsområder. Desuden gennemfører du et introduktionsforløb bestående af både intern undervisning og egentlig sidemandsoplæring.
Dine kompetencer
Vi søger 3 nye kollegaer, som kan se sig selv i et udfordrende og udviklende miljø indenfor afgifter med garanti for stor faglig udvikling. Du har revisions- og regnskabsmæssige kompetencer, som du kan have opnået på forskellig vis – fx fra en teoretisk uddannelse på universitetet, internt i Skatteforvaltningen, fx på skatte- og momsområdet, eller hos et revisionsfirma. Har du erfaring med virksomhedskontrol, jura eller sagsbehandling indenfor skatte-, moms- og afgiftsområdet og gerne teknisk forståelse, er det en fordel.
Vi søger kollegaer, der:
- kan arbejde selvstændigt, struktureret og kan bevare overblikket
- kan indgå i teamarbejde
- trives med udadvendt kontakt med virksomheder og rådgivere og udtrykker sig klart og professionelt i både skrift og tale
- med engagement og professionalisme sikrer virksomheder og rådgivere ordentlig og pålidelig behandling
- altid er villig til at lære nyt og åben for udfordringer
En fleksibel arbejdsplads med fokus på din udvikling Afgiftsområdet er i konstant udvikling – derfor tilbyder vi dig løbende oplæring og sparring, så du har de bedste vilkår for at dygtiggøre dig inden for relevante faglige områder. Vi tilbyder fx adgang til intern og ekstern uddannelse såvel som faglige arbejdsgrupper.
Du bliver en del af en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til det hele menneske og vægter medarbejdertrivsel højt. Vi tilbyder en spændende og afvekslende arbejdsdag, med fleksible rammer og gode medarbejdervilkår.
Om Afgifter I Afgifter beskæftiger vi ca. 145 medarbejdere fordelt på 7 enheder i Danmark. Vi arbejder med en bred opgaveportefølje, idet enhederne samarbejder i projekter med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for miljø- og energiafgifter, illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede afgifter og tinglysningsafgiften. Afgifter besøger alle former for virksomheder - selvstændige erhvervsdrivende og selskaber, store som små.
Vores arbejde har stor samfundsmæssig betydning. Vi tilpasser derfor løbende vores opgaver, så de er i trit med den virkelighed, vi lever i.
Du bliver en del af Afgifter 7 i Fredericia, som rummer 20 gode og engagerede kollegaer. Vi er en enhed, der arbejder med kontrol af forskellige afgifter. Vi løfter i flok og sikrer, at vi når i mål med vores opgaver, men der er samtidig plads til humor og sociale tiltag –
læs og hør en af vores kolleger fortælle om hendes arbejdsdag.
Kontakt og ansættelsesvilkår Send din ansøgning, CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest d. 26. februar 2023. Samtalerne forventes at foregå fysisk på adressen. Tiltrædelse d. 1. maj 2023 eller efter aftale.
Du er velkommen til at kontakte projektkoordinator Ole Elgaard på tlf. 72 37 39 43 eller projektkoordinator Dorte Lykke på tlf. 72 37 16 46, hvis du har spørgsmål til stillingerne.
Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsesforløbet. Der kan blive tale om persontest og cases i forbindelse med ansættelsesforløbet.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Vendersgade 74, 7000 Fredericia.