Gem annonce

Medarbejder til styringsprocesser og planlægning af toldkontrollen i Toldstyrelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
11-09-2019
Kontakt
Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen
Sluseholmen 8 B
2450
København SV
Tlf
51514326
Praktisk information
Oprettet
11-09-2019
Udløber
25-09-2019
Kviknummer
330088063
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du en stærk talforståelse, skarp analytisk sans, kan du omdanne data til at planlægge en målrettet og effektiv kontrol, og kan du følge op på de opgaver og mål, der er sat - så er du måske en af vores nye kollega til et nyt kontrolteam i kontoret Kontrolprocesser i Toldstyrelsen.

Du bliver en del af et team, som har det overordnede formål, at bidrage til opfølgning på Toldstyrelsens kontrolmål- og resultatplan. Teamet får ansvar for at udvikle og udarbejde styrelsens løbende kontrolplanlægning i samarbejde med de ansvarlige for de forskellige kontrolopgaver og ledelsen, samt løbende produktionsopfølgning i samarbejde med de ansvarlige ledere og medarbejdere, samt Toldstyrelsens økonomiafdeling.

Analyse, plan, mål og styring

Som medarbejder i det nye team bliver dine opgaver blandt andet:

  • Koordinering, planlægning og beskrivelse kontrolplanlægningen i tæt samarbejde med de faglige enheder og ledelsen.
  • Udarbejdelse af produktionsopfølgning, målinger og statistikker
  • Analyse af resultater fra toldkontrollen og opsamling af ny viden omkring kontrolresultater til brug for løbende justering og optimering af kontrolindsatsen.
  • Udarbejdelse oplæg til kontrolledergruppen og Tolddirektionen.
  • Bidrag til svar på minister-, folketings- og pressespørgsmål om Toldstyrelsens kontrolaktiviteter.


Talstærk med gode samarbejds- og kommunikationsevner

Din faglige baggrund og uddannelse kan være en akademisk uddannelse inden for fx økonomi eller samfundsvidenskab, men det kan også være en relevant professionsbachelor-uddannelse eller tilsvarende. Vi lægger vægt på, at du har erfaring med planlægning, analyse og produktionsstyring.

Vi forestiller os, at du:

  • Har en stærk talforståelse og analytisk sans.
  • Kan kommunikere professionelt med både kolleger og ledere.
  • Behersker engelsk i skrift og tale.
  • Kan samarbejde om fælles projekter og opgaver og samtidig arbejde selvstændigt.
  • Kan omstille dig til nye opgaver i takt med den udvikling, der er i Toldstyrelsen.


Det er en fordel, hvis du har kendskab til kontrolopgaver i Toldstyrelsen, men det vigtigste er, at du har lysten til at lære om det.

Kontrolprocesser – dit nye kontor

Det nye team bliver en del af et Toldkontrolproceskontor på 14 medarbejdere under ledelse af en kontorchef. Kontoret har bl.a. ansvar for at udarbejde og opdatere vejledninger og arbejdsbeskrivelser til kontrolprocesser, udvikling af fremtidens IT-systemer til styring af kontrol, udarbejde oplæg til ledelsen, samt et nationalt og internationalt samarbejde om toldkontrol. Vi har en professionel tilgang til vores arbejde, og vi har en uformel omgangstone i afdelingen.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse senest den 25. september 2019 via linket ”søg jobbet”. Hvis du har yderligere spørgsmål til arbejdsopgaverne eller enheden, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ole Morsing på tlf. 41175034 alle hverdage mellem 8.00 – 10.00.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 41, 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil indtil videre være Sluseholmen 8 B, 2450 København SV, men vi flytter til Carlsensvej 8, Køge pr. 1.februar 2020.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Toldstyrelsen

’Vi understøtter smidig handel på tværs af Danmarks grænser og sikrer en effektiv toldkontrol’

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – Skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU’s regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som f.eks. våben og narkotika.

Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidigt levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi en stærk koordinering og høj faglighed af hinanden både internt og med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. I de kommende år har vi en vigtig opgave med at modernisere og yderligere digitalisere toldområdet som fastsat i EU's toldkodeks.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.






Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen

Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen
Sluseholmen 8 B
2450
København SV
Tlf
51514326
Praktisk information
Oprettet
11-09-2019
Udløber
25-09-2019
Kviknummer
330088063
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce