Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder med interesse for transfer pricing og dobbeltbeskatning

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25

København, Storkøbenhavn

Indrykket
23-01-2023
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72389041
Praktisk information
Oprettet
23-01-2023
Udløber
01-02-2023
Kviknummer
331441222
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du en god økonomisk forståelse, og vil du være med til at sikre korrekt skatteprovenu og høj regelefterlevelse på transfer pricing-området og afhjælpe dobbeltbeskatning i sagerne? Vil du være med til at repræsentere Danmark i internationale forhandlinger, og vil du være en del af et succesfuldt team, hvor du vil arbejde sammen med erfarne kolleger og få en stejl læringskurve? Så er du måske vores nye kollega!

Dine opgaver
Du bliver en del af et team bestående af 10 dygtige medarbejdere, der beskæftiger sig med afhjælpning af dobbeltbeskatning. Vi har ansvaret for at løse komplekse opgaver inden for alle områder af transfer pricing og løse de dobbeltbeskatningskonflikter, der opstår som følge af skattemyndighedernes forhøjelse af blandt andet store multinationale koncerners skattepligtige indkomst.

Som vores nye medarbejder er du med til at analysere og vurdere afgørelser fra skattemyndighederne. Du går i dybden med funktioner, aktiver og risici i forhold til de kontrollerede transaktioner og udarbejder forhandlingsoplæg og strategier vedr. Mutual Agreement Procedure (MAP)-sager. Herudover løser du Advanced Pricing Arrangements (APA). Du vil få en bred kontaktflade både internt, til Big 4 og internationalt.

Der vil være mulighed for at høste erfaring ved at deltage i forskellige former for voldgiftssager enten under voldgiftskonventionen, EU-direktiv eller det multilaterale instrument (MLI).

Dine primære arbejdsopgaver vil være at:

  • have kontakt med store selskaber, rådgivere, vores TP-revision samt medarbejdere fra kompetente myndigheder i andre lande for at afdække fakta
  • udarbejde dokumenter på engelsk, der beskriver kontorets opfattelse af, hvordan konkrete MAP og APA-sager skal løses
  • forhandle egne sager på engelsk med de enkelte landes kompetente myndigheder. Det foregår typisk på fysiske forhandlingsmøder i Danmark eller i udlandet
  • deltage i voldgiftssager
  • holde sagsforløbet ajour i forskellige sagsregistreringssystemer
  • deltage i internationale fora i regi af OECD og EU.
Vi sørger for, at du får en grundig oplæring, herunder en intern uddannelse i transfer pricing.

God talforståelse og præsentationsteknik
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, såsom cand.merc.jur., cand.merc.aud., cand.merc.fir., cand.jur., cand.polit., cand.oecon. eller lignende. Du kan være nyuddannet med stor interesse for transfer pricing eller have et par års erfaring inden for transfer pricing-området.

Det er vigtigt, at du har en god økonomisk forståelse og er god til engelsk i skrift og tale, da vores møder foregår på engelsk. For at lykkes i stillingen, er det vigtigt, at du formår at gøre det komplekse forståeligt. Du har en god præsentations- og forhandlingsteknik, og du prioriterer samarbejde fremfor enegang.

Internationalt miljø og mulighed for udvikling
Du kan se frem til at blive en del af et internationalt miljø. Du får dygtige og engagerede kolleger, hvor snakken ofte er faglig, men hvor der samtidig er plads til et godt grin og en uformel omgangstone.

Du skal forvente omkring 10 20 rejsedage årligt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest onsdag den 1. februar 2023. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Jesper Poulsen på telefon 72 38 25 43 eller kontorchef Bo Darling på telefon 72 38 91 19.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 Københavns S.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72389041
Praktisk information
Oprettet
23-01-2023
Udløber
01-02-2023
Kviknummer
331441222
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed