Gem annonce

Ledere til Beskyttet Beskæftigelse i Haderslev Kommune

Handicap, Bo og Beskæftigelse

Haderslev, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
20-11-2020
Kontakt
Handicap, Bo og Beskæftigelse
Nørregade 41
6100
Haderslev
Praktisk information
Oprettet
20-11-2020
Udløber
04-12-2020
Kviknummer
330426551
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Regionschef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Handicap - Bo og Beskæftigelse i Haderslev Kommune søger 2 ledere til Beskyttet Beskæftigelse. Stillingerne er på 37 timer ugentligt, med tiltrædelse pr. 1. februar 2021 og gerne før. Stillingerne er blevet ledige, da nuværende ledere har fået andre opgaver internt i organisationen. Begge områder er under servicelovens § 103 og § 104.
 
Der søges ledere til: 
Værkstedet Hjortebro og Schaumanns Café & Galleri
Hjortebro er normeret til 43 fuldtidspladser fordelt på hel- og halvtidspladser og er beliggende på Solsikkevej i Haderslev. Der er ansat ca. 14 medarbejdere.
Schaumanns cafe og galleri er beliggende på Simmerstedvej i Haderslev og er normeret til 12 fuldtidspladser fordelt på hel- og halvtidspladser. Der er ansat 3 medarbejdere.
Derudover vil der i stillingen indgå opgaven som ledelseskoordinator på AMR-området for hele Handicap – Bo og Beskæftigelse.  

Damgård, Damhuset og Digagergård Beskæftigelse.
Damgård og Damhuset ligger på samme matrikel i Moltrup, og er normeret til 29 fuldtidspladser fordelt på hel- og halvtidspladser. Der er ansat 16 medarbejdere.
Digagergård Beskæftigelse er beliggende i Bramdrup og er normeret til 5 fuldtidspladser fordelt på hel- og halvtidspladser. Der er ansat 3 medarbejdere.
 
Ved begge stillinger er de primære opgaver at lede og udvikle værkstederne i samarbejde med medarbejderne og stedets øvrige interessenter. Medarbejderne er engagerede og fagligt dygtige og du skal lede flere faggrupper, da der er ansat socialpædagoger, social- og sundhedsassistenter, værkstedsassistenter og omsorgs- og pædagogmedhjælpere. Derudover er værkstederne også uddannelsessted for pædagogstuderende samt PAU elever.

Vi tilbyder:
Vi er en organisation i bevægelse og har fokus på at udvikle os…
Du bliver en del af ledelsesteamet i Handicap - Bo og Beskæftigelse. Du refererer til afdelingsleder Lone Johansen, og bliver en del af en velfungerende ledergruppe. Ledergruppen mødes regelmæssigt, og har fast kollegialsparring ud fra en overbevisning om at ingen skal lede alene.

Vi har et tæt samarbejde i ledergruppen og deltager i samarbejdsmøder på tværs af myndighed og indsatser. Vi øver os på at lave fleksible løsninger i et bredt samarbejde til gavn for borgerne. Vi arbejder med KRAP (Kognitiv, Ressourcefokuseret, Anerkendende, Pædagogik) som pædagogisk referenceramme.
 
Vores forventninger til din faglige baggrund:

  • Du kan have forskellige baggrund og erfaring. Det kan være du har en mellemlang videregående uddannelse inden for det social – eller sundhedsfaglige område eller erfaring og viden fra det pædagogiske område koblet med en anden faglig baggrund
  • Erfaring med ledelse og gerne en overbygning på diplom- eller masterniveau
  • Du brænder for målgruppen og for ledelse, og har lyst til at vi sammen går nye veje
  • Gerne kendskab til KRAP
  • Du har høje faglige ambitioner i din ledelse og du omsætter/oversætter disse til meningsfulde aktiviteter, handleplaner og indsatser for borgere og medarbejdere
  • Du har erfaring med tværfagligt samarbejde og kan skabe følgeskab i dine medarbejderteams
  • Du er en synlig leder og inddrager personalet i relevante processer
  • Du er i stand til at udøve værdibasseret ledelse og uddelegere ansvar til medarbejdere
  • Du har indblik i personalets ressourcer og understøtter at de rette kompetencer bringes i spil, så den enkelte medarbejder udfordres passende, og bidrager optimalt til opgaveløsningen
  • Du kan have mange bolde i luften på én gang, og du kan bevare og balancere fokus på trivsel, arbejdsmiljø, arbejdsglæde, høj faglighed og udvikling i en travl hverdag.
Vores forventninger til din personlige baggrund:
  • Du er imødekommende, åben og reflekterende, har gode samarbejdsevner og kan kommunikere på alle niveauer
  • Du har humor og lægger vægt på at have en finger på pulsen
  • Du er tillidsskabende, har gejst, energi og vedholdenhed, og du formår at prioritere og uddelegere opgaver, samt at inspirere og motivere til at skabe fælles resultater
  • Du er god til at strukturere og administrere din tid. Du er desuden omstillingsparat, analytisk og innovativ i forhold til at være en del af en dynamisk organisation i konstant udvikling
  • Du er tydelig, og der er klar sammenhæng imellem din kommunikation og handling. Du trives med at være en autentisk og synlig leder
  • Du er aktiv deltagende i konfliktmægling både på medarbejder- og borgerniveau
  • Du har empati og er dialogskabende, og du tror på at arbejdspladsen udvikles gennem gensidig åbenhed og dialog.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår ifølge overenskomst mellem Haderslev Kommune og Socialpædagogerne.

Stillingen er placeret på lederoverenskomsten for pædagogisk uddannet personale.

Ved ansættelse indhenter vi straffeattest.

Vil du vide mere
Er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lone Johansen på telefon 51 22 62 72.
Du kan også skrive en mail til Lone Johansen, loja@haderslev.dk med dine spørgsmål, så kan du hurtigere få svar.

Ansøgning
Send din motiverede ansøgning, CV og bilag senest fredag den 4. december 2020.
I din ansøgning må du gerne tydeliggøre, om du er interesseret i begge stillinger eller specifikt den ene.

Samtaler
Vi forventer at holde 1. runde samtaler tirsdag den 8. december og 2. runde samtaler onsdag den 16. december 2020. Du skal forvente at løse en kort case mellem de to samtaler.

Om Haderslev Kommune
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Haderslev Kommune har røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2e76b6d6)

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Handicap, Bo og Beskæftigelse
Nørregade 41
6100
Haderslev
Praktisk information
Oprettet
20-11-2020
Udløber
04-12-2020
Kviknummer
330426551
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Regionschef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce