Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder af tilskud til landdistrikterne

Nykøbing F.

Guldborgsund, Lolland & Falster

Indrykket
14-01-2023
Kontakt
Nykøbing F.
Slotsgade 1, 2.
4800
Nykøbing F
Tlf
20757810
Praktisk information
Oprettet
14-01-2023
Udløber
05-02-2023
Kviknummer
331462649
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Kontorleder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du erfaringer med sikker drift og økonomistyring? Og har du interesse for udviklingen af landdistrikterne gennem tilskud til lokale aktiviteter, der gør det mere attraktivt at bo, leve og arbejde i hele Danmark? Så er du måske vores leder af landdistriktstilskud i Center for Landdistriktsudvikling.



Om stillingen Du får som leder af landdistriktstilskud ansvar for styrelsens tildeling af tilskud til arbejdet med udviklingen af landdistrikter og de danske småøer. Du vil stå i spidsen for et dedikeret team med ca. 26 medarbejdere, der hovedsageligt er HK-uddannede. Teamet står for udmøntning af EU- og nationale midler til en bred vifte af projekter i hele landet og til driften af Lokale Aktionsgrupper i Danmark.

Vi har et dedikeret fokus på korte sagsbehandlingstider og høj kvalitet i administrationen af vores støtteordninger. Derfor arbejder vi også med at effektivisere administrationen af vores tilskudsmidler, så ansøger hurtigst får afgørelse af deres sager. Du vil derfor blive ansvarlig for, at vi får en succesfuld implementering af et nyt tilskudsadministrativt system.

Fagområdet er kendetegnet ved høj grad af samfundsmæssig betydning og bevågenhed, og et tæt samarbejde med en lang række interessenter med højt engagement inden for udviklingen af landdistrikterne.

Din specifikke opgaveportefølje tilrettelægges efter dine kompetencer, præferencer og i samarbejde med din lederkollega i Center for Landdistriktsudvikling. Tilsammen udgør I centerledelsen og vil derfor have et tæt samspil, ligesom du vil indgå i styrelsens ledelsesgruppe.

Om dig Du har en relevant uddannelse og et karriereforløb, der kan matche jobbet som leder i en ambitiøs styrelse. Som person er du flittig, empatisk, resultatorienteret og beslutningsdygtig.

Du har interesse for udvikling af landdistrikterne. Derudover forestiller vi os, at du:

  • Har erfaring fra et ministerium eller anden offentlig myndighed.
  • Er inspirerende og har gode lederkompetencer samt erfaring med at lede medarbejdere med forskellige faglige baggrunde, kompetencer og interesser.
  • Har stærke analytiske evner og en sikker tilgang til forvaltning af offentlige tilskudsordninger.
  • Kan agere på et teknisk og juridisk kompliceret område, hvor andre offentlige myndigheder og centrale interessenter spiller en aktiv rolle.
  • Har kapacitet til at udvikle og implementere nye initiativer, mens der samtidig er fokus på en sikker drift af enhedens kerneområder.
  • Er en stærk kommunikator.
  • Er samarbejds- og løsningsorienteret samt en aktiv deltager såvel i centerledelsen som styrelsens ledelsesgruppe.
Du er velkommen til at kontakte direktør Sigmund Lubanski på siglub@bpst.dk eller på tlf. 20 75 78 10, hvis du vil høre nærmere om stillingen.

Om styrelsen Bolig- og Planstyrelsens fagområder vedrørende landdistriktsudvikling og fysisk planlægning er med kongelig resolution af 15. december 2022 ressortoverført til Kirkeministeriet fra det hidtidige Indenrigs- og Boligministerium.

Vi har ansvar for en bred vifte af opgaver inden for bl.a. plan- og landdistriktsområdet, hvor vi bidrager til at udvikle et sammenhængende Danmark med muligheder og udvikling i land og by. I vores arbejde lægger vi vægt på at skabe resultater af høj faglig kvalitet og på at have et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere. Det er væsentligt for os, at der er gode rammer for medarbejdernes udvikling, og vi investerer i kompetenceudvikling.

Om løn- og ansættelsesforhold Du bliver ansat i en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Ansættelse og aflønning sker som chefkonsulent med personaleledelse i henhold til AC-overenskomsten i staten , eller anden relevant overenskomst, med mulighed for at forhandle et eventuelt kvalifikationstillæg i forbindelse med ansættelsen. Stillingen forventes tiltrådt snarest muligt.

Tjenestested Tjenestested er Slotsgade 1, 4800 Nykøbing F. Styrelsen ligger tæt på Nykøbing Falster station, med gode forbindelser til offentlig transport. Der er parkeringsmulighed bag arbejdspladsen eller omkringliggende offentlige parkeringspladser.

Det vil enkelte dage også være mødeaktivitet på styrelsens kontor på Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V. Kontoret i København har gode forbindelser til offentlig transport. Der er i øvrigt parkeringsmulighed i husets egen parkeringskælder.

Ansøgning Send din ansøgning, CV og eksamensbevis senest den 5. februar 2023 kl. 23:59.

Samtaler forventes afholdt i løbet at februar måned.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen.





Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Nykøbing F.
Slotsgade 1, 2.
4800
Nykøbing F
Tlf
20757810
Praktisk information
Oprettet
14-01-2023
Udløber
05-02-2023
Kviknummer
331462649
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Kontorleder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed