Vil du være med til at sætte et positivt aftryk på fremtidens København? Har du erfaring med drift, og vil du være med til at kvalificere anlægsprojekter og sikre, at den klimatilpassede by bliver driftet efter intentionerne? Så er det dig, vi søger!
Om jobbet
Du vil blive en del af et team på fem personer i enheden Kvalitet i afdelingen Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR) i Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning. Du skal bidrage til driftsmæssig kvalitetssikring af nye anlæg og renoveringer af parker, torve, pladser og veje, og du skal være med til at modtage nye anlæg til drift. I stillingen er der et særligt fokus på den del af anlægsporteføljen, som rummer klimatilpasning af byen.
Københavns Kommune er begyndt på en meget omfattende klimatilpasning, hvor både anlæg og drift af byrummene delvist finansieres af afgifter på spildevand gennem medfinansieringsaftaler med forsyningsselskabet HOFOR. Her får du en central rolle med at indgå driftsaftaler med forsyningsselskabet samt at bistå med at få udbygget og koordineret skybrudsdrift internt i PKR.
Som landskabsarkitekt vil dine primære arbejdsopgaver bestå i:
- Koordinering af samarbejdet med forsyningsselskabet HOFOR om driften af byens medfinansierede klimatilpasning
- Repræsentere PKR i projektgrupper for nye anlæg, primært i Teknik- og Miljøforvaltningen. Som en del af dette arbejde hører også at holde sig orienteret i driftsorganisationen om ønsker og krav til driftsvenlig udformning
- Du vil også have ansvaret for kvalitetssikring af budgetønsker, herunder at vurdere om der er behov for ekstra midler til drift og i givet fald estimere hvor meget
- Når projekterne er i anlægsfasen, er der et tilsvarende arbejde med at udarbejde et forslag til fordeling af økonomien til de enkelte driftsenheder i PKR
- Sammen med resten af teamet vil du have ansvar for, at anlæg afleveres til de kollegaer i PKR, som enten har det lokale ansvar eller varetager en særlig tværgående drift i hele byen
- Endelig bidrager du både som projektleder og -medarbejder i større og mindre projekter, der ofte har det tilfælles, at et emne skal afklares i PKR, eller du deltager som projektmedarbejder i andre projekter i både TMF og KK, hvor du varetager forvaltningens eller afdelingens interesser. Samlet for denne del af jobbet skal du indhente viden fra hele PKR, som indgår i de notater, som ofte er produktet af dette arbejde
Hvem er du? - Uddannet landskabsarkitekt, eller har en anden akademisk uddannelse inden for planlægning af parker, torve, pladser og veje
- Har en bred faglig viden og erfaring med drift af veje og grønne områder
- Har erfaring med indretning og drift af byrum
- Har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
- Arbejder struktureret, kan bevare overblikket og træffe beslutninger
- Har mod på at arbejde i en offentlig, politisk styret organisation
- Er god til at arbejde sammen med forskellige fagligheder
Om os I Kvalitet arbejder vi bl.a. med mange af de grønne driftsaspekter i Københavns Kommune. Vi har en meget bred opgaveportefølje, der samlet har til formål at udvikle og fastholde kvaliteten af det grønne København. Så du søger job i en kompetenceenhed, der er en af fire driftsstøttende enheder i afdelingen Parker, Kirkegårde og Renhold.
Vi tilbyder Vi tilbyder et arbejdsmiljø præget af høj faglighed, stort engagement og samarbejde på tværs af organisationen. Du får afvekslende opgaver – og frihed under ansvar samt fleksordning og mulighed for hjemmearbejde. Desuden har vi en uformel omgangstone, så der også er rum til det sociale i hverdagen.
Løn- og ansættelsesvilkår Der er tale om en fastansættelse med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Mere information Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Jens Ole Juul på 2270 6520.
Vedhæft dit CV og bevis for din uddannelse samt evt. øvrige relevante dokumenter.
Søg via linket senest mandag den 10. april 2023 Vi forventer at afholde samtaler i uge 16.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.