I Vurderingsstyrelsen går vi hver dag på arbejde for at sikre retvisende, ensartede og gennemskuelige ejendomsvurderinger til landets boligejere. Det gør vi, så den løbende ejendomsbeskatning er baseret på et korrekt grundlag. Omdrejningspunktet for de nye ejendomsvurderinger er et nyt IT-system, som vi i fællesskab med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen udvikler. Vi søger nu flere kolleger, der har mod på at træde helt ind i maskinrummet, hvor vi sætter retning for udviklingen af systemet.
Hvem er vi, og hvad håber vi, at vores nye kolleger kan hjælpe os med?
I kontoret Programstyring og Transition søger vi flere nye kolleger. Kontoret er bindeled mellem Vurderingsstyrelsens fagkontorer, der besidder højt specialiseret viden på ejendomsvurderingsområdet og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er leverandør af ejendomsvurderingssystemet. Vi har ofte mange kasketter på i løbet af en arbejdsdag, men vores nøgleord og fællesnævner er, at vi fokuserer på at styre, eksekvere og implementere. Vi styrer og sætter retning for udviklingen af systemet, vi eksekverer og løser problemstillinger, der hindrer fremdrift og vi implementerer de dele af systemet, der allerede nu er klar for vores sagsbehandlere.
Vi forestiller os, at vores nye kolleger særligt skal bidrage med:
- At gennemføre analyser af forretningsværdi, så vi i endnu højere grad sikrer, at den udviklede funktionalitet i ejendomsvurderingssystemet afspejler vores behov og krav, når vi skal lave ejendomsvurderinger i styrelsen
- At skabe overblik over den samlede udvikling af systemet gennem indblik og forståelse for kravstillelse til udvikling og test af ejendomssystemet, så vi hele tiden har en aktuel status og kan prioritere effektivt og retvisende, hvis der opstår udfordringer
- At sikre smidig inddragelse og involvering af vores mange kollegers højt specialiserede viden gennem facilitering og stærk forståelse af proces, så vi hele tiden har den nødvendige viden på tværs af styrelsen.
Hvem er du? Du kan både være nyuddannet indenfor fx økonomi, statskundskab eller offentlig administration eller have erfaring fra lignende roller fra enten det private eller offentlige. Da vi søger flere medarbejdere til kontoret, kan vi uanset din baggrund og erfaring sørge for at tilrettelægge dine opgaver og ansvar, så du oplever faglig og personlig udvikling.
Vi forventer, at du som vores nye kollega har stærke analytiske evner, højt drive, sans for struktur og kan navigere i krydsfeltet mellem koordinerende, eksekverende og styrende opgaver. Derudover må du meget gerne have stærke metodiske kompetencer og gode samarbejdsevner.
Hvad kan vi tilbyde? Vi er et kontor, der vægter vores faglige og personlige udvikling og at være gode kolleger gennem sparring, hjælp og at løfte i fælles flok. I kontoret har vi forskellige baggrunde, kompetencer og roller, men vi er fælles om at have faglige ambitioner, højt humør og god energi, når vi løser vores opgaver.
Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor vi bestræber os på høj faglighed og at være en aktiv part i, at Vurderingsstyrelsen hele tiden udvikler sig positivt. Vores tilgang er, at vi præsterer bedst, når vi kender hinanden. Vi fokuserer derfor på dialog med andre kontorer i styrelsen, ligesom vi vægter den sociale sammenhængskraft højt – hvad enten det er vores fredagsbar, kontordage eller de øvrige tiltag, der gør det muligt at mødes uformelt på tværs af opgaver, kontorer og afdelinger.
Derudover får du mulighed for at komme helt tæt på et af Danmarks største og vigtigste transformationsprogrammer, hvor du vil opleve at komme helt tæt på udviklingen af samfundskritiske it-systemer.
Kontakt og ansættelsesvilkår Hvis du er interesseret, så send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket ’søg stillingen’ senest 8. december.
Vi holder løbende samtaler. Stillingen ønskes besat pr. 1.marts 2023, eller efter aftale.
Der kan indgå en logisk test, en personanalyse og/eller en case i forbindelse samtaleforløbet.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jonas Ahm Jørgensen på 72 37 59 36 eller mail
Jonas.Ahm.Joergensen@vurdst.dk. Og du kan altid læse mere om os, ansættelse hos os og vores kerneopgave på
www.vurdst.dk/job-og-karriere/.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Forud for ansættelse indhentes referencer og straffeattest.
Din arbejdsplads vil være Nybrovej 116, 2800 Kongens Lyngby. Der vil dog også være møder og arbejdsdage på vores adresse i Roskilde, for at sikre tæt sammenhæng med dine kollegaer, der arbejder på denne lokation.