Vi har travlt med indkøbs- og udbudsarbejdet i forbindelse med kommunens mangeartede kontrakter, og har derfor behov for at få en dygtig kontraktjurist med i teamet – er det dig vi skal bruge?
Som tværgående indkøbsenhed arbejder vi med strategiske indkøb og udbud, herunder etablering af solide leverandørkontrakter, opfølgning og dialog med kommunens forskellige forvaltninger, og arbejder derfor indenfor en meget bred pallette af aftaleområder.
Fagligt spænder Indkøbs- og Udbudsafdelingen over mange kompetencer, hvilket vi ser som en klar styrke. Ud over udbud og kontraktstyring arbejder vi bl.a. med markedsanalyser, contract management, dataanalyser, e-handel samt servicering af kommunens mange disponenter.
Organisatorisk er Indkøb- og Udbudsafdelingen placeret under centrale stabe og vi er 10 personer i afdelingen.
Hjørring Kommune arbejder ambitiøst og strategisk med kontraktopfølgning og du vil blive en central del af dette arbejde, hvor du som ansvarlig jurist skal samarbejde med kommunens afdelinger og institutioner i forbindelse med de løbende leverandørhenvendelser, opfølgning og dialog. Du får en stor berøringsflade med kommunens mangeartede aftaleområder, og vil blandt andet få ansvaret for kontrakter med et væsentligt volumenmæssigt omfang.
Du vil i mindre grad også skulle indgå i arbejdet med at gennemføre udbud indenfor vare- og tjenesteydelsesområdet, hvilket eventuelt vil være kompetencer du skal tilegne dig i løbet af ansættelsesforholdet.
Dit ansvarsområde vil primært omfatte
- du indgår som en fast del af kommunens kontraktstyringsteam, og vil indgå i et tæt samarbejde med Sundhed-, Ældre- og Handicapforvaltningen, hvor du vil overtage kontraktstyringen af kontrakter med høj kompleksitet
- juridiske problemstillinger i forbindelse med konkrete kontraktmæssige forhold i Hjørring Kommune
- rådgivning og sparringspartner i forbindelse med kontraktmæssige forhold bredt i Hjørring Kommune og i mindre grad udbudsretlige problemstillinger.
- implementering og markedsføring af komplekse aftaler internt i Hjørring Kommune
- i et mindre omfang være ansvarlig for planlægning, tilrettelæggelse og gennemførelse af udbud, i en rolle som projektleder med ansvar for de kommercielle og strategiske aspekter af udbuddene, herunder koordinering af kravspecifikationsarbejdet i et samarbejde med nedsatte brugergrupper
Samtidig ser vi gerne, at du interesserer dig for- offentlig forvaltning, samt forståelse for kompleksiteten heri
- har god forståelse for kompleksiteten i offentlige indkøb, og interesserer dig for at arbejde med processer her indenfor
- optimering af indkøbsprocesser og –metodikker
Din baggrund og dine kvalifikationerDu har en solid erfaring som kontraktjurist og kan se dig selv arbejde med de komplekse problemstillinger og muligheder indenfor kontraktretsområdet. Erfaring med offentlige udbuds- og indkøbsprocesser og/eller strategisk indkøb, er et ønske, men ikke et krav. Din uddannelsesmæssige baggrund kan være som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende.
Praktisk erfaring med offentlige udbuds- og indkøbsprocesser vil også være kvalificerende.
Din udadvendte og tillidsskabende natur, samt dine gode samarbejdsevner gør dig i stand til at skabe stærke netværk. Du kan håndtere og kvalitetssikre problemstillinger af juridisk karakter, og har en proaktiv tilgang til opgaveløsningen.
Vi lægger vægt på, at du- er robust og har kompetencer til at kunne styre en kompliceret proces
- er initiativrig og engageret i de opgaver du arbejder med
- kan sikre et solidt, juridisk fundament i udbudskontrakter
- er serviceminded og evner at se helhedsorienterede løsninger til gavn for brugere og samarbejdspartnere
- kan formidle komplekse processer på ledelses- og brugerniveau
- er dreven i skriftlig og mundtlig dansk, og god til at udtrykke dig med sproglig klarhed
Vi tilbyder- et ansvarsfuldt job i en velfungerende og dynamisk afdeling med høj faglighed
- rig mulighed for at præge og tilrettelægge din egen hverdag, og stor fleksibilitet i opgaveløsningen
- en arbejdsplads i konstant udvikling
- løbende kompetenceudvikling
- et åbent miljø med gode kolleger og en uhøjtidelig omgangstone
- vi har fleksibel arbejdstid, med mulighed for hjemmearbejde
- god kantineordning med sund og varieret mad
- vi hører hjemme på Hjørring Rådhus, som er centralt placeret i Hjørring midtby tæt på offentlig transport
Praktiske oplysningerLøn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Der er tale om en fuldtidsstilling.
Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Ann Skougaard Dyhr på tlf. 7233 3228.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest pr. 1. april 2023.
Ansøgningsfrist er mandag den 6. februar 2023.
Ansættelsessamtaler og personprofilVi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 8. og 10. februar 2023, og evt. 2. ansættelsessamtaler den 16. februar 2023.
Vi forventer at gennemføre en personprofil forud for 2. samtale. Tilbagemelding i forbindelse med personprofil vil finde sted inden 2. samtale.
2. samtale vil inkludere en case, som fremsendes forud for samtalen.
Hjørring Kommune har røgfri arbejdstidDet betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.
Send ansøgning onlineDu sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.