Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til Center for Jura

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade

Roskilde, Midtsjælland

Indrykket
13-01-2023
Kontakt
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade
Ny Østergade 9
4000
Roskilde
Tlf
41910234
Praktisk information
Oprettet
13-01-2023
Udløber
30-01-2023
Kviknummer
331462357
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Kontorchef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Brænder du for at løse komplicerede juridiske problemstillinger, der kræver høj faglighed og stærke forvaltningsretlige kompetencer? Vi søger en kontorchef, der kan holde overblikket i komplekse processer, og som hurtigt kan sætte sig ind i lovgivningen vedr. ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatning.

Opgaven kræver fokus på faglighed, styring, samarbejde, trivsel og udvikling
Center for Jura er omdrejningspunkt for den juridiske understøttelse af alle opgaver, der løses i Vurderingsstyrelsen, herunder både de løbende vurderinger og fastsættelse af beskatning, samt udviklingen af et nyt ejendomsvurderings- og ejendomsbeskatningssystem. Kontoret er desuden ansvarligt for den juridiske understøttelse af Vurderingsstyrelsens behandling af visse klagesager, samt gennemførelsen af tilbagebetalingsordningen.

Center for Jura er en del af Stabsområdet, og kontoret består i dag af 19 erfarne og specialiserede medarbejdere og en kontorchef. Vi arbejder i øjeblikket med at styrke den juridiske bistand til det samlede forretningsområde, hvorfor der er behov for at supplere kontoret med yderligere en kontorchef.

I rollen som kontorchef får du ansvaret for personaleledelsen af ca. 10 medarbejdere, mens den øvrige ledelse, herunder den faglige, sker i samarbejde med den anden kontorchef. I fællesskab vil I have ansvaret for at videreudvikle et juridisk stærkt center. Du skal i den forbindelse kunne navigere i en organisation med mange forskelligartede opgaver, hvor samarbejde er et nøgleord, både internt i kontoret og på tværs af Vurderingsstyrelsen og Skatteforvaltningen. Derudover kommer du til at indgå i ledergruppen i Stab.

Din kontaktflade spænder bredt internt i Vurderingsstyrelsen, og du kommer også til at arbejde tæt sammen med Skatteministeriets departement i forhold til det lovforberedende arbejde, ligesom du også får en tæt kontakt til relevante styrelser og eksterne organisationer.

Center for Jura har bl.a. ansvar for:

  • Lovfortolkning samt juridiske afklaringer ift. reglerne i ejendomsvurderingsloven
  • Juridisk rådgivning og sparring til direktionen på alle emner af forvaltningsretlig og processuel karakter, samt styrkelse af forvaltningskulturen med fortsat fokus på at øge forvaltningsfagligheden
  • Udviklingsarbejde og implementering vedr. administrationen af tilbagebetalingsordningen, ny ejendomsskattelov mv. i samarbejde med andre styrelser i Skatteforvaltningen
  • Vedligeholdelse af administrationsgrundlaget for den eksisterende administration, herunder den juridiske vejledning, styresignaler, interne retningslinjer, brevskabeloner mv.
Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • Indgå i den videre udvikling og ledelse af kontoret med henblik på at sikre høj faglighed, effektive sagsgange og stor, faglig gennemslagskraft
  • Løse komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af Vurderingsstyrelsen
  • Omsætte komplekse, juridiske afklaringer til effektiv sagsbehandling
  • Sikre fremdrift og ensartede løsninger på større sagskomplekser
  • Indgå i udviklingsarbejdet vedr. de nye ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatning.
Fagligt stærk og løsningsorienteret leder med flair for personaleledelse
Du er juridisk uddannet, fx cand.jur. og har gerne et par års ledelseserfaring. Alternativt har du stiftet bekendtskab med ledelse som souschef/teamleder.

Herudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har talent for ledelse og brænder for at udvikle medarbejdere gennem tillid og ansvar
  • Er analytisk og forvaltningsmæssigt skarp
  • Har veludviklede juridiske kompetencer, herunder indgående kendskab til forvaltningsretlige regler og grundsætninger
  • Har gode kommunikationsevner og kan formidle problemstillinger, resultater og anbefalinger klart og præcist til administrerbare løsninger
  • Er konstruktiv, samarbejdende og tillidsskabende og formår at finde smidige og solide løsninger på komplekse og principielle problemstillinger
  • Har erfaring med behandling af klagesager.
Har du tilmed erfaring med fortolkning og anvendelse af reglerne om ejendomsvurdering, ejendomsbeskatning, skattelovgivningen i øvrigt og/eller skatteprocessuelle regler, vil det være en fordel, men det er ikke et krav.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbeviser bedes sendt senest mandag den 30. januar 2023 via linket ”Søg stillingen”. Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Dronningen.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Charlotte Tølbøl Lauritsen på tlf. 4191 0234 eller kontorchef Christoffer Marquardt Pahle på tlf. 7237 0995. Send gerne en sms inden, så ringer vi tilbage.

Første runde samtaler er planlagt til den 6.-7. februar 2023 og anden samtalerunde den 20. februar. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet samt evt. en opgavecase.

Tiltrædelse pr. 1. april 2023. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Ny Østergade 9, 4000 Roskilde.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade
Ny Østergade 9
4000
Roskilde
Tlf
41910234
Praktisk information
Oprettet
13-01-2023
Udløber
30-01-2023
Kviknummer
331462357
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Kontorchef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed