Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til Digitalisering & Data i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Odense Kommune

Odense, Fyn

Indrykket
06-08-2022
Kontakt
Odense Kommune
Skulkenborg 1, 1.
5000
Odense C
Tlf
30120648
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
11-08-2022
Kviknummer
331227233
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-konsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT og web), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vi søger en skarp kollega til vores team, der understøtter driftsområdet Ydelse i anvendelsen af digitale løsninger og de store udbetalingssystemer.

Om jobbet
I øjeblikket er vi i fuld gang med idriftsættelse og videreudvikling af nye store it-systemer til kontanthjælp, sygedagpenge, sagsoverblik m.fl. Det er en mangeartet og spændende opgave, som vi løser i samarbejde med kolleger i hele organisationen, leverandører, KOMBIT og KL.

Teamet er tillige ansvarlige for tildeling af korrekte brugerrettigheder til hele forvaltningen, der er en løbende driftsopgave i tæt samarbejde med Odense kommunes Brugeradministration i Borgmesterforvaltningen.

Din hverdag vil være koncentreret om flere af nedenstående arbejdsopgaver:

  • Understøtte driftsområdernes anvendelse af IT-løsninger. Det kan f.eks. være Kommunernes Sygedagpengesystem KSD, Kommunernes Pensionssystem KP, Kommunernes Ydelsessystem KY og samspillet til tilhørende IT-løsninger f.eks. Fasit
  • Dialog med KOMBIT, KL og IT-leverandører
  • Information, kommunikation og vejledning af slutbrugere
  • Fejlsøgning i og mellem IT-systemer
  • Tværgående samarbejde med kommuner m.fl.
  • Varetage opgaven med brugeradministration og rettighedsstyring
  • Indgå i Liveevent-teamet
Herudover er der i stillingen mulighed for at indgå i vores Liveevent-team, der sikrer den tekniske afvikling af forvaltningens forskellige arrangementer. Stillingen er således en god blanding af faste opgaver og ad hoc-opgaver.

Om os
I Digitalisering & Data er vi 20 medarbejdere – 12 gode kolleger i Digitalisering og 8 på Data & Ledelsesinformation. I Digitalisering understøtter og udvikler vi vores systemer i samarbejde med brugerne. For vores kritiske systemer sker det gennem drift af brugerorganisationer samt løsning af de driftsopgaver, der knytter sig til IT-systemet. Vi er bindeled mellem IT-leverandøren og brugerne. Vi understøtter ved køb og implementering af systemer og nye moduler og sikrer rolleklarhed i forhold til drift af systemerne. Det er vores formål, at vi har de rette IT-systemer og en optimal systemanvendelse, der understøtter, at borgere kommer i uddannelse og job.

Den ideelle kandidat
Vi ønsker os en kollega, der motiveres af at hjælpe og servicere vores mange brugere i driften – også i situationer hvor kompleksiteten er høj. Supporten af vores brugere håndteres via en brugerorganisering og en veletableret governancestruktur.

Din baggrund kan være mangeartet, men uanset om du har været proceskonsulent, sagsbehandler eller noget helt tredje, kan du nikke genkendende til flere af nedenstående kvalifikationer:
  • Erfaring med anvendelsen af IT-systemer - gerne på ydelsesområdet
  • God teknisk forståelse og motiveres af at understøtte arbejdsgange digitalt hvor dette giver mening
  • Lyst til – og erfaring med at kommunikere med slutbrugere
  • Trives med en travl og afvekslende hverdag og kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Arbejder godt både selvstændigt og i samarbejde med andre
  • God til at kommunikere i tale og skrift
Vi tilbyder
Du kan glæde dig til et udviklende og udfordrende job i et team bestående af tre medarbejdere, der indgår i en afdeling på 12 kolleger. Vi lægger vægt på et uformelt arbejdsmiljø, hvor samarbejde er en selvfølge. Vi har høj kvalitet i arbejdet, tager ansvar for vores opgaver og gør vores bedste for at yde en god service til vores brugere. Du får indflydelse på vores fælles hverdag, og vi forventer, at du bidrager til arbejdsmiljøet på en positiv og konstruktiv måde. 

Vi har en fleksibel arbejdsform, hvor opgaven definerer behovet for fysisk fremmøde samt muligheden for digitale møder og arbejde hjemmefra.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ønsker, du kan tiltræde pr. 1. oktober 2022 eller tidligere.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål om stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til jobbet:
  • Chefkonsulent Annette Hansen via anh@odense.dk eller på 2936 5571
  • Konsulent Tina Guldborg Eriksen via tge@odense.dk eller på 3051 6503
  • Governancekonsulent Maria Kristensen via mkris@odense.dk eller på 2464 3899
  • Chef for Digitalisering & Data Tinna Madsen via tim@odense.dk eller på 3058 1101
Alle henvendelser behandles fortroligt.

Det praktiske
Der er ansøgningsfrist torsdag den 11. august 2022.
Vi forventer at holde 1. samtalerunde onsdag den 17. august og 2. samtalerunde torsdag den 25. august.

 

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Odense Kommune
Skulkenborg 1, 1.
5000
Odense C
Tlf
30120648
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
11-08-2022
Kviknummer
331227233
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-konsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT og web), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed