Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kommunikationskonsulent til HR, Kolding Kommune

Kolding Kommune - Centralforvaltningen - HR

Kolding, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
24-05-2023
Kontakt
Kolding Kommune - Centralforvaltningen - HR
Akseltorv 2A
6000
Kolding
Praktisk information
Oprettet
24-05-2023
Udløber
13-06-2023
Kviknummer
331569948
Jobtype
Studiejob
Fuldtid
Arbejdsområde
Kommunikation og medier
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT og web), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du erfaring med strategisk kommunikation, der understøtter den fælles viden, forståelse og implementering ud i organisationen? Og har du evnen og ideerne til at styrke den interne kommunikation, både når det gælder de tværgående strategiske projekter, men også den daglige kommunikation? Så har vi et spændende job til dig.

Som kommunikationskonsulent placeres du i HR-afdelingen, der arbejder som understøttende funktion til hele organisationen – både i det strategiske tværgående arbejde, og i dag-til-dag-opgaverne på arbejdspladserne. Der er en naturlig sammenhæng til, men også et uudnyttet potentiale i forhold til intern kommunikation, der skal styrke sammenhængskraften i organisationen, forandringskommunikationen, og fortællingen om Kolding Kommune som arbejdsplads.

En stærk intern kommunikation er afgørende for, at vi lykkes med at implementere tværgående strategier, projekter og politikker til gavn for borgere og medarbejdere. Udover vedvarende forandringskommunikation i forhold til strategiske indsatser som ledelsesgrundlaget, den digitale transformation, rekruttering eller adfærd der afspejler vores værdier, indebærer det også at skabe overblik over værktøjer, politikker og viden, der understøtter vores medarbejdere i at udføre deres arbejdsopgaver bedst muligt.

Dine opgaver

  • Sparringspartner for ledere og konsulenter om intern kommunikation. Primus motor på interne, tværgående kommunikationsindsatser af praktisk eller strategisk karakter
  • Bidrage til HR opgavevaretagelse i forhold til at gennemføre effektive lærings-, udviklings- og implementeringsforløb
  • Udarbejde og publicere nyheder og fortællinger om Kolding Kommune som arbejdsplads på intranettet og i eksterne medier
  • Medvirke til at styrke linjeledelseskommunikation for at styrke sammenhængskraft og fælles forståelse på tværs, og oversættelse og implementering af beslutninger lokalt

Kompetencer og kvalifikationer:

Følgende kompetencer og kvalifikationer er afgørende for at kunne varetage stillingen:

  • Relevant kommunikationsuddannelse
  • Dokumenteret erfaring med intern strategisk kommunikation, hvor du har arbejdet med såvel strategisk forandringskommunikation og klassisk målgruppekommunikation som formidling og videndeling
  • Initiativrig, lydhør og har et naturligt drive og autoritet
  • Professionel empati og god forståelse for interessenter samt fornemmelse for, hvordan man begår sig i en politisk styret organisation

Desuden vil det være vigtigt for os, at du er positiv og løsningsorienteret og god til at samarbejde. Du skal kunne trives med en omskiftelig hverdag og mange bolde i luften, uden at miste overblikket eller prioriteringsevnen.

Intern kommunikation er pr. 1. marts 2023 lagt sammen med HR, så du vil få mulighed for at præge opgaverne og den interne strategiske kommunikation.

HR består af to teams; HR Organisationsudvikling med 11 konsulenter inden for fysisk og mental sundhedsfremme, arbejdsmiljø, procesfacilitering, organisationsudvikling, ledersparring, rekruttering, on-boarding, kompetenceudvikling, coaching og supervision. Det andet team er HR Rådgivning med 13 medarbejdere, som løser opgaver inden for personalejura, –administration, arbejdsmiljøledelsessystemet, arbejdsskader samt intern kommunikation, som består af 2 webkonsulenter og 3 grafikere. Du vil blive placeret i intern kommunikation.

Vi tilbyder:

Fast ansættelse på 37 timer i en faglig stærk HR afdeling, med en åben og tillidsfuld kultur, hvor opgaverne er mangfoldige og kompetencerne ligeså. Vi er en afdeling, der brænder for at udvikle Kolding Kommune som arbejdsplads, og styrke de faglige samarbejder på tværs af forvaltningerne. Vi har et godt sammenhold og spiller hinanden gode. Kan du se dig selv ind i vores afdeling og opgaverne, så send os en ansøgning.

Arbejdssted: Kolding Kommune, Centralforvaltningen, Bredgade 1

Forventet ansættelsestidspunkt: 1. september 2023.

Løn: Stillingen besættes efter KL’s overenskomst med forhandlingsberettiget organisation Der kan derud over være mulighed for at forhandle individuelle tillæg.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

Leder af HR-Rådgivning Lena Vinding på tlf. 21190204 eller leder for HR Organisationsudvikling Lene Schramm Petersen på tlf. 30453802.

Ansøgningsfrist: Tirsdag den 13. juni 2023 kl. 12.00

Samtaler forventes afholdt:

Første samtalerunde forventes afholdt den 20.-21. juni. Anden samtalerunde forventes afholdt den 27. juni. For dem der går videre til anden samtale, gennemføres en case og der indhentes referencer.



Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=03c8ec42)

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Kolding Kommune - Centralforvaltningen - HR
Akseltorv 2A
6000
Kolding
Praktisk information
Oprettet
24-05-2023
Udløber
13-06-2023
Kviknummer
331569948
Jobtype
Studiejob
Fuldtid
Arbejdsområde
Kommunikation og medier
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT og web), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed