Gem annonce

Karriererådgiver til Akademikernes A-kasse i Odense

Akademikernes A-kasse Odense

Odense, Fyn

Indrykket
15-04-2019
Kontakt
Akademikernes A-kasse Odense
Englandsgade 25
5000
Odense
Danmark
Tlf
33 95 03 95
Praktisk information
Oprettet
15-04-2019
Udløber
28-04-2019
Kviknummer
330007357
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Karriererådgiver
Erfaringer - I højere grad
A-kasselovgivning, Karriererådgivning, Arbejdsmiljørådgivning
Sprog
Dansk Læse/ tale

Akademikernes A-kasse har fastlagt strategien frem mod 2020, hvor målsætningerne om at være et forbillede i branchen og få akademikere i job står helt centralt. Vi har en veldrevet forretning i god udvikling med stigende medlemstal og lavt kontingent vil du være med på rejsen?

Så er du måske vores nye karriererådgiver.
Vi søger en ny kollega i Region Vest til vores kompetente karriererådgiverteam. Stillingen er placeret på vores kontor i Odense, hvor man sammen med 2 andre karriererådgivere dækker vores aktiviteter på Fyn. 

Region Vest består i dag af i alt 6 kontorer og 18 karrierekonsulenter samt 2 administrative funktioner. Afdelingen er en del af Jobmatch, som derudover består af et karriererådgiverteam i Region Øst (København) og vores afdeling Rekruttering og Startup. 

 

Kvalitet og jobeffekt
Som karriererådgiver er din kerneopgave at afholde individuelle karrieresamtaler og stormøder med vores ledige medlemmer. Derudover afholder du workshops, hvor din erfaring inden for jobsøgning samt dit kendskab til arbejdsmarkedet anvendes. Du skal også deltage i fællessamtaler med medlemmerne på de ca. 10 jobcentre, der er tilknyttet kontoret i Odense. Her skal du give konkret jobsparring og præsentere relevante jobmuligheder. 

I rollen som karriererådgiver får du et alsidigt og spændende job, hvor du aktivt bidrager til, at vores ledige medlemmer kommer hurtigt i job. Dette gør du gennem sparring, facilitering og rådgivning, der bidrager til god progression til næste job. Du opsøger aktivt viden om jobåbninger og præsenterer konkrete job under samtalerne, ligesom du leverer kvalitet og indlevelse i mødet med vores medlemmer. 

Jobbet stiller krav til struktur, rammer og retning, og du udfylder selv rammerne med egne initiativer og er typisk meget selvkørende i hverdagen. Dine arbejdsdage er varierede både i forhold til opgaver og i forhold til de forskellige fagligheder og behov vores ledige medlemmer har. 

 

Erfaring med karriererådgivning
Du har dokumenteret og aktuel erfaring med at give individuel karriererådgivning og har et godt kendskab til beskæftigelsesbranchen. Du har en relevant videregående uddannelse og for at matche vores medlemmer bedst muligt, foretrækker vi kandidater med en baggrund, der ligger inden for et eller flere af vores 21 faglige medlemsorganisationers område. 

Har du en anerkendt coachuddannelse, erfaring med facilitering af grupper eller rekruttering, er dette et plus. 

Da du til tider skal deltage i fællessamtaler, hvor medlemmet møder både dig og en konsulent fra jobcentret, er det et krav, at du har gyldigt kørekort og adgang til bil, da disse møder foregår hos jobcentrene. 

 

Du bliver en succes i jobbet, hvis du: 

  • har et solidt kendskab til arbejdsmarkedet, gerne fokuseret inden for dele af vores faglige organisationers områder 
  •  har et stort virksomhedsnetværk, som du ikke er bleg for at bruge til fordel for vores ledige medlemmer 
  •  ved hvordan man via netværk kan skabe jobåbninger også via uformelle kanaler 
  •  kan motivere og inspirere vores medlemmer i retning af job og give kreative indspark til karriereveje 
  •  har erfaring med at fungere som myndighed, hvor du forvalter en lovgivning 
  •  er indstillet på, at administration og dokumentation er en fuldt integreret del af opgaven 
  •  er vant til og trives med, at størstedelen af din kalender bliver planlagt fra centralt hold med samtaler o.l. 

Som person har du en udadvendt, opsøgende og fleksibel tilgang. Du er resultatorienteret og har forretningsforståelse, stærke samarbejdskompetencer og skaber naturligt gode relationer. Hverdagen kan til tider være hektisk, så det er nødvendigt, at du arbejder struktureret og engageret - og er god til selv at følge opgaverne til dørs. 

 

Vi tilbyder
En spændende og udfordrende stilling i en dynamisk og markedsledende organisation, hvor vi giver plads til din faglige og personlige udvikling. Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår i form af gode medarbejderforhold og attraktive personalegoder, fx helbredssikring og betalt frokostpause. 

Hos Akademikernes A-kasse er vi kreative, ambitiøse, respektfulde, sociale og engagerede i bestræbelsen på at nå vores mission, at få akademikere i job. 

Akademikernes A-kasse er en rummelig arbejdsplads, hvor der bliver taget hensyn til, at arbejdsliv og familieliv skal passe sammen. Vi vægter forskellighed og ønsker altid at opretholde en mangfoldig medarbejderstab. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, etnisk oprindelse, religion, alder og politiske tilhørsforhold til at søge. 

 

Interesseret?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Regionschef Kim Voss Jensen på 30 96 35 01 (dog først fra og med den 23. april pga. ferie). 

Vi ser frem til at modtage ansøgning og CV og evt. relevante bilag fra dig senest den 28. april 2019. 

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 19 (Odense) og 2. samtaler i uge 20 (København). 

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Akademikernes A-kasse Odense
Englandsgade 25
5000
Odense
Danmark
Tlf
33 95 03 95
Praktisk information
Oprettet
15-04-2019
Udløber
28-04-2019
Kviknummer
330007357
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Karriererådgiver
Erfaringer - I højere grad
A-kasselovgivning, Karriererådgivning, Arbejdsmiljørådgivning
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce