Har du en høj juridisk faglighed og kunne du tænke dig, at være med til at implementere jura i vores driftsopgaver? Ønsker du afvekslende og udfordrende opgaver, sætter du pris på fleksibel arbejdstilrettelæggelse, og kunne du tænke dig at blive en del af en udviklingsorienteret arbejdsplads? Så er du måske vores kommende kollega!
Skat er ikke enkelt – Derfor har vi brug for dine kompetencer!
Vi er 35 medarbejdere i enheden ’Opkrævning Sagsbehandling’. Sammen er vi ansvarlige for en række forskellige sagsbehandlingsopgaver og for opgaver med driftsunderstøttende indhold. Vores fokus er på sikring og understøttelse af kvalitet i forvaltningspraksis og i sagsbehandlingen.
Vi arbejder blandt andet med aktindsigt, retskraftvurderinger (forældelse og gyldighed af krav), med klagesager og indsigelser. Derudover træffer vi afgørelser i ansøgninger om fritagelser for renter og for gebyrer. Andre spændende opgaver har GDPR i centrum, og så har vi en stor projektorienteret opgave med digital arkivering.
’Opkrævning Sagsbehandling’ er en del af Skattestyrelsens afdeling ’Opkrævning Betaling’, der ligger i Ringkøbing og Frederikshavn. Afdelingen beskæftiger cirka 400 medarbejdere, der er fordelt på tolv driftsenheder og tre tværgående enheder. I daglig tale er vi ”Danmarks største kasseapparat”. Mere end 1.100 mia. kr. netto går årligt igennem vores ”kasseapparat” i form af skatter, moms, afgifter m.m. Vi løfter sammen en vigtig samfundsopgave, hvor vi gennem korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger er med til at sikre Danmarks velfærdssamfund.
Det er en stor opgave, og den er ikke enkel – derfor har vi brug for dig og dine kompetencer.
Dine opgaver: Juridisk støtte og vejledning
Du kommer til at arbejde med mange forskellige juridiske opgaver i egen enhed og som en understøttende aktør, der arbejder på tværs af hele afdelingen. Du skal arbejde med juridisk analyse, bidrage til juridiske og procesmæssige oversættelser samt varetage formidling med høj kvalitet. Du kommer til at arbejde sammen med faglige kolleger med stor indsigt og erfaring i skatte- og opkrævningsområdet, med ledere i afdelingen samt med eksterne samarbejdspartnere. Blandt andet derfor er det også vigtigt, at du har interesse i at arbejde med jura i meget bred forstand. Du får hurtigt indsigt i og ansvar for egne sagsområder, og du bliver juridisk sparringspartner for dine kollegaer i afdelingen.
Du bliver en af fire jurister i ’Opkrævning Sagsbehandling’. Det betyder, at du får hænderne i mange forskellige sager:
- Forvaltningsret og forvaltningspraksis
- At arbejde med komplekse retskraftvurderinger, herunder kvalitetssikring
- Sikre korrekt implementering af juridiske afklaringer i driften
- Være juridisk sparringspartner for ledelsen og driftsenhederne
- Evt. være tovholder/ varetage koordinerende funktioner
- Afklare ad hoc spørgsmål fra hele afdelingen og fra fagområdet
- Sikre at It-løsninger udvikles på en måde, der understøtter overholdelsen af gældende ret
Din profil Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for jura, fx cand.jur. eller cand.merc.jur. Du kan måske også have en uddannelse indenfor administration eller statskundskab og med juridisk erfaring.
Vi ser gerne, at du har nogle års erfaring, eventuelt med koordinerende funktioner/opgaver. Det vil være en fordel, hvis det er fra en offentlig myndighed eller lignende. Er du nyuddannet og har du interesse i skatte- og forvaltningsret, kan du også komme i betragtning.
Med dine solide kommunikations- og formidlingsevner formår du at omsætte din juridiske viden til forståelige budskaber og konkrete handlingsanvisninger. Du er løsningsorienteret og pragmatisk, og så er det vigtigt, at du har en positiv og samarbejdende tilgang.
Du ser fortsat kompetenceudvikling som naturligt for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.
Én af Danmarks bedste arbejdspladser Én af de strategiske målsætninger i Skattestyrelsens 2025 strategi er, at vi skal være én af Danmarks bedste arbejdspladser. For os er det ikke bare ord, men noget vi handler på.
Efter endt oplæring, er der stor fleksibilitet i forhold til arbejdssted, dog minimum tre fremmødedage på kontoret i Ringkøbing.
Hos os får du månedlige 1:1 samtaler med din leder, hvor dine opgaver og din udvikling er omdrejningspunktet.
Kontakt og ansættelsesvilkår Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket ”søg stillingen” senest d. 20. februar 2023.
Der vil indgå test i rekrutteringsprocessen, resultatet af denne anvendes som dialogværktøj til anden samtale. Samtalerne vil blive afholdt løbende.
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kim Elver Hansen på telefon 7237 5234.
Forventet tiltrædelse pr. 1. april 2023.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
?Dit arbejdssted bliver Østergade 48, 6950 Ringkøbing. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer samt straffeattest.