Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridiske generalister til Skattestyrelsens it- og udviklingsprojekter

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-08-2022
Kontakt
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
22389719
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
07-08-2022
Kviknummer
331225787
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du arbejde i krydsfeltet mellem jura og it? Vil du løse juridiske udfordringer for fremtidens it-løsninger i Danmarks største styrelse? Ønsker du en alsidig hverdag i et dynamisk team, der understøtter udvikling af nye digitale løsninger? Så er du måske vores kommende kollega i Jura, Digitalisering.

Vi søger jurister, nyuddannede såvel som erfarne, der vil arbejde med digital forvaltning
Jura, Digitalisering er et kontor i vækst. Vores kerneopgave er at yde juridisk rådgivning i Skattestyrelsens it-projekter og derigennem understøtte styrelsens digitale udvikling. Vi fokuserer på at yde forretnings- og løsningsorienteret rådgivning, der sikrer lovmedholdelige digitale produkter. Som repræsentant for Jura, Digitalisering skal du derfor deltage i it-projekterne for at finde de juridiske knaster og de optimale løsningsmuligheder.

Du vil få udfordret og udviklet dine juridiske kompetencer inden for forvaltnings- og databeskyttelsesretten, som er vores primære rådgivningsfelt. Er du nyuddannet, støtter vi dig i projekterne, så du gennem sparring med en kollega får greb om vores arbejdsform. Du vil lære, hvordan du agerer som proaktiv juridisk rådgiver og skaber værdi for projekterne. Er du erfaren får du mulighed for selvstændigt at rådgive i projekterne og bringe din solide faglighed i spil.

Du vil blive inddraget i it-projekter, hvor du skal finde muligheder for regelforenkling med henblik på at effektivisere administrationen og mindske kompleksiteten for borgerne. Derigennem er du med til at imødegå udfordringerne med udskiftning af styrelsens aldrende it-systemer. Du er også med til at finde nye muligheder for enkel, letforståelig lovgivning, som er digitaliseringsklar.

Udadvendt og samarbejdende juridisk profil
Vi forestiller os, at du har en juridisk baggrund eller tilsvarende og et bredt juridisk fagligt fundament. Vi løser mange af vores opgaver i et projektorganiseret samarbejde, og derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og kan lide at tage ansvar for fremdriften og løsningen af opgaverne. Du skal trives med at håndtere flere problemstillinger ad gangen og arbejde med kollegaer fra forskellige baggrunde og fagområder. Kendskab til digital forvaltning og dermed til forvaltnings- og databeskyttelsesret samt projektarbejde er en fordel. Det er ikke en forudsætning, at du har kendskab til skatteområdet, men du skal have mod på at bruge din faglige baggrund på konkrete skatteretlige sagsområder.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har en proaktiv, analytisk og nysgerrig tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at tænke i løsninger
  • kan lide at rådgive og yde ekspertbistand til dine kolleger og samarbejdspartnere på tværs af skatteforvaltningens organisation
  • ser værdi i samarbejde og er naturligt udadvendt samt kan rumme mange kontaktflader på tværs af en stor organisation
  • formår at kommunikere positivt og konstruktivt, så dine svar er enkle, korrekte og umiddelbart anvendelige for dine kolleger med anden faglig baggrund
  • har lyst til at være med til at opbygge en helt ny ekspertise i Skattestyrelsen
  • er grundig i din juridiske metode


Vi er sammen på en mission om at opbygge et nyt kontor
I Jura, Digitalisering får du en høj grad af fleksibilitet og bliver inddraget i opgaveplanlægning og -løsning, så job og familieliv hænger sammen. Din hverdag bliver afvekslende, og du bliver en del af et miljø med høj faglighed og gode udviklingsmuligheder. Vi har en uformel omgangstone og vægter trivsel, humor og samarbejde højt. Hos os går det sociale hånd i hånd med det faglige. Vi kan godt være ambitiøse og samtidig have det sjovt.

Lidt om kontoret fra kontorchef, Marlene Wiese Svanberg:

”Sammen med seks dedikerede medarbejdere har vi til daglig fokus på, at vores juridiske faglighed skal indgå i mange forskellige it-projekter i spændingsfeltet imellem forretningsbehov og tekniske muligheder.

Udover fagligheden vægter vi trivslen og den interne videndeling højt, for at skabe det bedste fundament for god compliance-rådgivning og faglig udvikling. Når alle deltager i forskellige projekter ude i styrelsen, er det nødvendigt med en faglig og social base, hvor vi støtter hinanden og sparrer indbyrdes. Det prioriterer jeg ligeledes højt.”

Lidt om kontoret fra en medarbejder, Niels Damgaard:

”Ved at være ansat i DigiJur har jeg fået lov til at arbejde med i store it-projekter, hvor jeg virkelig har fået indblik i hele transformationen fra juridiske krav til et færdigt it-system. Man lærer utroligt meget, både fagligt juridisk inden for utrolig mange områder, men også tværfagligt i arbejde med bl.a. projektledere, it-udviklere, designere og fagjurister fra mange forskellige områder. Det er virkelig en ny verden, der åbner sig, og jeg føler mig som én af de mange vigtige brikker, der skal være på plads, for at få et vellykket it-projekt.

Det føles derudover som om, mit kontor er der, hvor det rykker, for behovet for digitalisering virker kun højere end nogensinde. Og altså, så får man lov at arbejde i den myndighed, der har de største it-projekter, hvor fedt er det ikke lige?”

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 7. august 2022. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72 eller – frem til 29. juli 2022 – fuldmægtig Niels Damgaard på telefon 72 37 13 85.

Samtaler forventes afholdt løbende. Der kan indgå en case i forbindelse med samtalerne. Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere (AC) i staten. Du bliver ansat i? Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Tiltrædelse efter individuel aftale.

Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
22389719
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
07-08-2022
Kviknummer
331225787
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed