Gem annonce

Juridisk konsulent til Nævnssekretariatet, Aarhus Kommune

Aarhus Kommune

Aarhus, Østjylland

Indrykket
23-11-2022
Kontakt
Aarhus Kommune
Hack Kampmanns Plads 2
8000
Aarhus C
Tlf
89402279
Praktisk information
Oprettet
23-11-2022
Udløber
07-12-2022
Kviknummer
331416382
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Om jobbet:
Har du interesse for og indgående kendskab til boliglejeret? Vil du løse lejeretlige opgaver i Danmarks bedste nævnssekretariat i tæt samarbejde med nogle af landets førende eksperter inden for området? Så kan jobbet her måske være noget for dig!

Nævnssekretariatet under Backoffice i Borgerservice søger en juridisk konsulent til at forestå juridisk sagsbehandling bl.a. i Aarhus Kommunes to huslejenævn.

Backoffice består af Nævnssekretariatet, Drift og Økonomi, Opkrævningen, Kontrolteamet og Folkeregisteret/Sygesikring. Der er ansat ca. 85 medarbejdere. I Nævnssekretariatet, som betjener de to huslejenævn i Aarhus, Beboerklagenævnet, Hegnssynet samt husleje- og beboerklagenævnene i Haderslev, Djursland og i Mariagerfjord Kommuner, er der p.t. 7 fastansatte medarbejdere samt 1 på deltid. Nævnene er domstolslignende administrative myndigheder, som fungerer selvstændigt i forhold til den øvrige offentlige forvaltning. Vores nøgleværdier er korrekt, venlig og hurtig service og sagsbehandling i forhold til borgere og nævn – også selvom vi har travlt. Vi modtager ca. 1.200 sager om året.

Du bliver en central juridisk medspiller i forhold til betjeningen af huslejenævnene – og evt. beboerklagenævnene og Hegnssynet – med selvstændigt ansvar, der forpligter. Stillingen indebærer primært sagsbehandlingsopgaver, hvor dine hovedopgaver bliver at forestå partshøring, udarbejde juridisk og sprogligt korrekte indstillinger til nævnene, forberede besigtigelsessager til nævnsmøderne, deltage i nævnsmøder og besigtigelser, foretage den nødvendige efterbehandling samt kommunikation med parter og nævn samt øvrige koordineringsopgaver.

Du skal også bidrage positivt og proaktivt til den løbende juridiske udvikling og kvalitetssikring af området samt ikke mindst deltage aktivt i digitaliseringen generelt, da vi p.t. implementerer et nyt selvbetjeningssystem.

Desuden har Folketinget ved lov den 22. september 2022 vedtaget et huslejeloft, som medfører, at aftalte nettoprisreguleringer i private boliglejemål ikke kan stige med mere end 4 % pr. år i 2022 og 2023. Denne regulering er Aarhus Kommune blevet klagenævn for pr. 30. september 2022 – for hele Danmark, og den opgave vil du få ansvaret for. 

Afhængig af arbejdsmængden kan der også være mulighed for at løse juridiske opgaver på tværs af organisationen.


Din profil:
Vi forventer, at du som person er ansvarsbevidst, selvstændig, fleksibel og udviser respekt og ordentlighed i din kommunikation og omgang med andre.

Herudover forventer vi, at du

  • er uddannet cand.jur.
  • har flere års erfaring med sekretariatsbetjening af husleje- og beboerklagenævn, hvilket er et krav for at kunne komme i betragtning til stillingen.
  • er juridisk velfunderet med gode karakterer særligt i de formueretlige, lejeretlige og forvaltningsretlige fag.
  • har erfaring som juridisk sagsbehandler og gode analytiske evner.
  • har særdeles gode formuleringsevner og kan skrive korrekt dansk.
  • arbejder effektivt, struktureret og grundigt med blik for detaljen-også når der er travlt.
  • går gerne et ekstra skridt for at få opgaverne løst til tiden og er villig til at yde en ekstraordinær indsats, når der er behov.
  • er service-/kundeminded med fokus på muligheder frem for begrænsninger
  • er en god og hjælpsom kollega med godt humør.


Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde

  • en spændende, alsidig og respekteret arbejdsplads med et højt fagligt niveau
  • udfordrende arbejdsopgaver med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • en arbejdsplads, som går i front og tænker nyt - særligt på det boliglejeretlige område
  • et åbent og uformelt fagligt miljø
  • et job med høj grad af selvstændighed med mulighed for at præge egen arbejdsdag
  • en fleksibel arbejdsplads med gode arbejdsvilkår
  • gode muligheder for at skabe et netværk
  • gode sociale arrangementer.


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sekretariatsleder og faglig chef Michael Bech Jørgensen på telefon 89402279 / 21493288.


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: 7. december 2022.
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted den 9. december 2022. Evt. 2. samtale finder sted den 12. december 2022.
 

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement.
 
 

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Aarhus Kommune
Hack Kampmanns Plads 2
8000
Aarhus C
Tlf
89402279
Praktisk information
Oprettet
23-11-2022
Udløber
07-12-2022
Kviknummer
331416382
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce