Kan du både spotte og skrive den fængende nyhedshistorie, trylle i PowerPoint og formulere den langsigtede kommunikationsstrategi? Trives du med mange samarbejdspartnere, afvekslende arbejdsopgaver og højt tempo? Så er du måske den kollega, vi søger.
Skarpe kommunikationsprodukter til minister, hus og koncern
Stillingen er placeret i kontoret Forretningskommunikation og Digitale Kanaler i departementets stabsafdeling. Kontoret arbejder med blandt andet intern kommunikation, interessenthåndtering, SoMe, projektledelse og kommunikationsrådgivning, både rettet mod ministeren, departementet og styrelserne af Skatteministeriets koncern.
Du skal derfor kunne påtage dig mange forskellige typer opgaver og veksle mellem at være udførende og rådgivende. Nogle eksempler på ting, der kan havne på dit bord, er
- journalistisk tekstproduktion, fx til vores intranet
- at omsætte svært stof til SoMe-indhold, et kort faktaark, skarpe talelinjer eller en lækker præsentation
- rådgivning om kampagner og kommunikationsindsatser i koncernen
- at udarbejde ministersager om relevante initiativer
- udarbejdelse af kommunikationsplaner
- at arrangere konferencer, undervisning og events
- at projektlede eller deltage i kommunikationsprojekter på tværs af koncernen.
Der er masser at tage fat på. Det præcise indhold i stillingen kan vi tilpasse din profil, men du kommer helt sikkert til at blive kastet ud i ting, du ikke har prøvet før – men altid med hjælp fra gode kolleger. Vi løber af og til stærkt, men der er altid god stemning, og vi har selv stor indflydelse på rammer og mål for vores arbejde.
Du er nysgerrig, velskrivende og god til at samarbejde Du har en relevant uddannelse og har formentlig et par års erfaring fra et bureau eller en større organisation, hvor du har fået lov at prøve kræfter med mange forskellige opgaver. Du skriver godt og hurtigt og springer ubesværet mellem genrer og formater, og du lader dig ikke skræmme af, at der kan være tale om kompliceret stof. Du tænker også gerne i visuel formidling, hvad enten du selv skal udarbejde en præsentation eller briefe vores grafiske designere.
Du har erfaring med at planlægge strategiske kommunikationsforløb, fx ved at udarbejde kommunikationsplaner og have rollen som projektleder eller koordinator. Du skal kunne give sparring til og samarbejde med både andre kommunikationsfolk og skattefaglige eksperter.
For at blive en succes i stillingen skal du kunne begå dig i en organisation, hvor tempoet skifter og processer af og til kan være komplicerede, og hvor der er mange holdninger til de ting, du leverer. Som person er du nysgerrig, åben og god til at skabe relationer. Du tager udfordringen op, når løsningen ikke ligger lige for og processen ikke er skåret ud på forhånd. Du har øje for de små detaljer og forbedringer, men du kan også bevare overblikket og glimtet i øjet – selv når det går stærkt.
Arbejd tæt på det, der tæller I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.
Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.
Kontakt og ansættelsesvilkår Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 19. februar 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Christoffer Grann på 72 38 98 10 eller cg@skm.dk.
Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på
www.skm.dk/job.