Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR-medarbejder til løn-og personaleadministration

DMI - København

København, Storkøbenhavn

Indrykket
24-01-2023
Kontakt
DMI - København
Lyngbyvej 100
2100
København Ø
Tlf
24790585
Praktisk information
Oprettet
24-01-2023
Udløber
06-02-2023
Kviknummer
331474466
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Personalesekretær
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du erfaring med løn- og personaleadministration, motiveres du af at yde en god service og ønsker du at være en del af fagligt stærkt arbejdsmiljø. Så har du nu muligheden for et spændende og udfordrende job hos Danmarks Meteorologiske Institut (DMI).

DMI er en organisation, der spænder faglig bredt, og vores samfundsrelevans har stort fokus. Vores dygtige kollegaer leverer vejrudsigterne, både når vejret er godt, og når det er farligt. Vi betjener Rigsfællesskabet med meteorologisk viden og data, ligesom vi som klimavidenskabelig rådgiver for regeringen og samfundet understøtter den grønne omstilling med viden. Som HR-medarbejder på DMI bliver du en del af en organisation, der hver dag gør en indsats for at gøre en forskel.

Om jobbet Du bliver en del af HR-enheden der består af en enhedsleder og seks andre dedikerede kollegaer. Vores arbejdsopgaver spænder fra rekruttering til organisatoriske udviklingsprocesser og indebærer bl.a. rekruttering, arbejdsmiljø, personalejura, lønforhandling, analyser, kompetenceforløb og trivsel. I en tidsbegrænset periode vil du også skulle udføre opgaver i vores direktionssekretariat.

Du kommer til at varetage en bred vifte af spændende og alsidige arbejdsopgaver, og understøtte organisationen i en hverdag, hvor mange opgaver skal koordineres internt. Derfor kommer du også til at have et tæt samarbejde med resten at organisationen.

Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a. at:

  • Drive de årlige decentrale lønforhandlinger
  • Personaleadministration
  • Administration af vores tidsregistreringssystem mTid
  • Lønindberetning og lønkontroller
  • Ansvarlig for DMI’s jubilæumsadministration
  • Direktionsbetjening i forbindelse med internationale møder
  • Bidrage til planlægning af ledelsesseminar og lignende.
Er du vores nye kollega For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du har et stort servicegen, er nysgerrig på at lære mere og har nemt ved at skabe tillidsfulde relationer rundt i organisationen. Du er dygtig til at støtte op om de administrative arbejdsgange og trives med opgaver, hvor man nogle gange skal tænke i kasser, systematik og har fokus på detaljer.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har erfaring med lønadministration, herunder lønkontrol
  • har erfaring med ferieregler og statslige aftaler, inkl. overenskomster m.v.
  • har en god IT- og systemforståelse
  • har gode samarbejdsevner
  • kan koordinere tværgående opgaver og har en god procesforståelse.
I vores team hjælper og støtter vi hinanden, så vi sammen når vores opgaver og hele tiden yder vores bedste - det er vigtigt for os, at du har lyst til at indgå i dette. Vi kan garantere en hverdag, der er præget af en uformel og humoristisk omgangstone og et godt socialt miljø.

Din nye afdeling HR hører under afdelingen Ressourcer og Risikostyring, der også består af to andre enheder: Økonomi & Bygningsdrift samt Risikostyring & Compliance. Vi er en blanding af generalister og specialister og har til opgave at sikre de ressourcemæssige og organisatoriske rammer om DMI’s kerneopgaver.

Men det vi i virkeligheden laver er at skabe forudsætningerne og rammerne for kerneydelser som vejrudsigter, betjening af forsvaret og luftfarten, forskning i klimaforandringer, sikring af samfundets beredskab, når vejret er farligt mm. Afdelingens alsidighed gør, at vi arbejder på tværs af hele DMI, men vi har også tæt samarbejde med resten af Klima-, Energi- og Forsyningsministeriets koncern og holder os bredt orienteret om udviklingen i staten. Afdelingen dækker således over mange forskellige fagligheder og arbejdsopgaver, som har det til fælles, at medarbejderne er dedikerede og professionelle omkring det, de arbejder med.

En arbejdsplads der giver mening Vi tilbyder dig indsigt i en stor politisk organisation og en kompleksitet og volumen i vores opgaver, som garanterer dig læring og udvikling. På DMI sætter vi en ære i at give vores medarbejdere ansvar fra dag ét. Som medarbejder på DMI, er det nemlig vigtigt for os, at vi løbende sikrer både din faglige såvel som personlige udvikling eksempelvis gennem løbende kompetenceudvikling, tværfaglige projekter m.v.

Udover at kunne tilbyde et fagligt spændende miljø, er vi også en social arbejdsplads, hvor vi bl.a. har en personaleforening, der arrangerer et bredt udvalg af aktiviteter for ansatte på DMI. Du vil herudover kunne møde op i DMI’s vejrtjeneste hver fredag eftermiddag og få en præsentation af weekendens vejr af DMI’s meteorologer, deltage i de faste bordtennisturneringer eller komme forbi til en kold forfriskning til fredagsbar.

Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst i staten. Der kan eventuelt forhandles individuelt løntillæg afhængig af dine kvalifikationer. Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til HR-leder Linda Hebeltoft, der vil blive din nærmeste leder, på lbe@dmi.dk eller 2399 7950.

Vi ønsker at fremme ligestilling og vi vil gerne have en mangfoldig arbejdsplads. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge.

Ansøgning Send din motiverede ansøgning, CV, eksamensbeviser og evt. andre relevante bilag, så vi har det senest mandag den 6. februar 2023. Vi forventer at afholde samtaler d. 10. februar. For at søge stillingen skal du klikke på linket "Søg stillingen", og følge instruktionerne. Invitation vil ske via mail. Stillingen er til besættelses d. 1. marts eller snarest muligt.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
DMI - København
Lyngbyvej 100
2100
København Ø
Tlf
24790585
Praktisk information
Oprettet
24-01-2023
Udløber
06-02-2023
Kviknummer
331474466
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Personalesekretær
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed