Gem annonce

Genoplag: Skarp regnskabskyndig generalist

Frederiksberg Kommune

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
07-04-2021
Kontakt
Frederiksberg Kommune
Smallegade 1
2000
Frederiksberg
Tlf
38215890
Praktisk information
Oprettet
07-04-2021
Udløber
05-05-2021
Kviknummer
330592131
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Skarp regnskabskyndig generalist til Frederiksberg Kommune
Vil du være med til at sikre et retvisende regnskab af høj faglig kvalitet? Og kan du udvikle og implementere værktøjer og forretningsgange, som sikrer et betryggende kontolmiljø i en stor offentlig organisation? Så er en stilling i Frederiksberg Kommune måske noget for dig?

Om stillingen
Frederiksberg Kommune søger en dygtig og engageret kollega der vil være med til at sikre høj faglig kvalitet og sikkerhed, med særligt fokus indenfor økonomi- og regnskabsområdet.
Du vil komme til at arbejde i kommunens centrale økonomifunktion, som har en nøglerolle i forhold til at sikre kommunens samlede regnskabsprocesser og udvikle kommunens måde at drive økonomistyring i tæt samarbejde med direktionen og de 3 fagområder.

Her vil du arbejde med specialiserede driftsnære opgaver, samtidigt med at du bidrager til optimering og udvikling af fælles løsninger og arbejdsgange, der rækker ud til kommunens fagområder.
Der vil være gode muligheder for at bringe dine kompetencer i spil og være med til at forme egne opgaver. Således vil du få mulighed for at arbejde med forskellige områder inden for regnskab, revision, økonomistyring og ledelsestilsyn.

Dine ansvarsområder vil være:

  • Koordinering af regnskabsafslutningsproces og udarbejdelsen af kommunens årsregnskab
  • Udvikling og styrkelse af kommunens koncept for det risikobaserede ledelsestilsyn
  • Understøtte arbejdet med at sikre et betryggende internt kontrolmiljø i kommunen
  • Vedligeholdelse af Principper for økonomistyring (kommunens økonomiske styringsregler)
  • Rådgivning og sparring med fagområderne om regnskabsregler og god regnskabspraksis
  • System- og balanceafstemninger
  • Analyser og dataudtræk i kommunens økonomisystem (eks. moms- og afgiftsanalyser)
  • Bindeled til fagområdernes økonomimedarbejdere
  • Årlige indberetninger til ministerier og styrelser
  • Udvikle og gennemføre handleplaner, der sikrer håndtering af eventuelle revisionsbemærkninger
  • Løbende deltagelse i diverse ad hoc-opgaver og projekter
Om dig
Du har en relevant økonomisk uddannelse og solidt kendskab til regnskabsaflæggelse og økonomistyring, gerne indenfor det kommunale. Stillingen forudsætter, at du på det personlige plan er en robust og selvkørende medarbejder, og at du har stærke samarbejdsevner, kan arbejde under tidspres og ikke mindst, at du kan begå dig i et organisatorisk krydspres.

Vi lægger vægt på, at du:
  • har en relevant faglig uddannelse som for eksempel; HD, cand.merc.aud., HD i regnskab eller tilsvarende
  • har løst konkrete økonomi- og regnskabsopgaver på et højt fagligt niveau
  • er analytisk, struktureret og proaktiv
  • har gennemslagskraft og kan fungere i samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere
  • kan arbejde selvstændigt og systematisk
  • besidder et godt humør og er en god team-player
Det vil endvidere være en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med lignende opgaver indenfor den offentlige sektor.

Om os
Økonomi og Udbud er kommunens centrale økonomiaktør, som blandt andet sikrer overblik over kommunens økonomi, driver de overordnede økonomiprocesser og systemer, og bidrager med tværgående analyser og styringsfaglig sparring til de decentrale økonomistabe i kommunens tre fagområder.

Økonomi og Udbud beskæftiger i alt 48 medarbejdere som er opdelt i fire grupper; en gruppe der arbejder med Finans og Regnskab, en gruppe der arbejder med Budget, Opfølgning og Analyse, en gruppe der arbejder med Udbud og Indkøb og en gruppe der arbejder med Økonomisystem, Drift og Udvikling.

I det daglige vil du indgå i gruppen Finans og Regnskab som består af et fagligt stærkt og dynamisk team med 8 kompetente medarbejdere, som blandt andet beskæftiger sig med kommunens likviditets- og gældspleje, kommunens årsregnskab og revision, cash management, porteføljepleje og investeringspolitik samt bogholderi- og controllingopgaver. Finans- og Regnskabsgruppen er samtidig kommunens ”videns center” i relation til kommunens økonomiske styringsregler, ledelsestilsyn og det finansielle område.

Vi arbejder i storrumskontorer og lægger stor vægt på vidensdeling, god stemning og godt kollegaskab. Vores vision er, at der skabes et robust, attraktivt udviklingsmiljø for dygtige medarbejdere, som bidrager aktivt til en fælles indsats – båret af et helhedssyn på, hvad der tjener Frederiksberg Kommune og borgernes interesser bedst.

Du vil referere til Finans- og Regnskabschefen og samtidig få en bred kontaktflade både internt i Økonomi og Udbud samt til resten af organisationen.

Du får gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et stærkt fagligt miljø med gode overordnede rammer. Du får indflydelse på dine arbejdsopgaver og en hverdag, som er afvekslende og udfordrende. Vi har attraktive ansættelsesvilkår - blandt andet i forhold til fleksible arbejdstider, efteruddannelse og styrkelse af dit cv såvel personligt som fagligt.

Lønnen fastsættes ud fra gældende overenskomst med mulighed for tillæg efter kompetencer.

Ansøgning og yderligere oplysninger
Du skal sende din ansøgning med relevante oplysninger om uddannelse, eksamensbevis, tidligere beskæftigelse og andre relevante oplysninger senest mandag den 5. maj 2021.

Samtaler afholdes i uge 19 og 20 med henblik på besættelse af stillingen snarest muligt herefter.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Finans- og Regnskabschef Noreddine Amadid på telefon 3821 2309 eller på mail: noam01@frederiksberg.dk.

Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Frederiksberg Kommune
Smallegade 1
2000
Frederiksberg
Tlf
38215890
Praktisk information
Oprettet
07-04-2021
Udløber
05-05-2021
Kviknummer
330592131
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce