Har du erfaring med systemforvaltning, eller kunne dette være et område, du gerne vil stifte bekendtskab med? Så er du måske vores nye kollega i Vurderingsstyrelsens enhed Sikkerhed og Systemforvaltning.
Vurderingsstyrelsen skal sikre, at der er pålidelige og transparente ejendomsvurderinger og korrekt ejendomsbeskatning af alle ejendomme i Danmark. Vurderingsstyrelsen har ansvaret for at sikre, at der er en sammenhængende proces i ejendomsvurdering og ejendomsbeskatning, fra indhentning af data, sagsbehandling af ejendomsvurderingen og beskatningsgrundlaget, til formidling og forklaring af ejendomsværdien og ejendomsbeskatningen til den enkelte boligejer. De første nye vurderinger er udsendt, og Vurderingsstyrelsen er nu fokuseret på, at sikre udsendelse af de resterende ejendomsvurderinger i takt med at ejendomsvurderingssystemet udvikles.
I forbindelse med ovennævnte udvider og styrker Vurderingsstyrelsen et allerede velfungerende arbejde med IT Service Management, og søger derfor endnu en medarbejder med erfaring eller lyst til at kaste sig ud i disciplinen systemforvaltning.
I kontoret Sikkerhed og Systemforvaltning vil du opleve en god og uformel tone, hvor humor og højt humør er yderst værdsat, og selvom vi til tider har travlt, hjælper vi hinanden, løfter i flok og gør en dyd ud af, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.
Dine opgaver
Som systemforvalter for det nye ejendomsvurderingssystem (EogG) vil du indgå i et stærkt og engageret fagligt miljø, hvor der er skarpt fokus på og ledelsesmæssigt engagement til at sikre de bedste betingelser for styrelsens sagsbehandling via en sikker og stabil it-drift.
Dine opgaver vil blandt andet omfatte:
- bidrage til at skabe tæt forbindelse mellem forretningen og it-leverandører og afstemme funktionelle og nonfunktionelle krav til det nye ejendomsvurderingssystem
- styring og rapportering på fejl i systemet (incidents) og fremdrift i disse
- facilitator for indsamling af viden fra superbrugere i Vurderingsstyrelsens drift
- vedligeholde og videreudvikle samarbejdsgrundlaget med styrelsens leverandører
- vedligeholde og videreudvikle driftsmodellen for styrelsens it-organisering, herunder planer for det eksterne it-samarbejde
- vedligeholde og videreudvikle aftalegrundlag, der sikrer operationelle, valide og stærke SLA’er, der underbygger et positivt samarbejde med styrelsens it-leverandører
- vedligeholde og løbende forbedre processer, der medvirker til en systematisk fejl og forbedringer.
Din profil Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og måske har erfaring med systemforvaltning. Uanset om du har erfaring med de nævnte opgaver, eller om dette er starten på din karriere, så tilpasser vi opgaverne, så det passer til din profil. Det vigtige er, at du har mod på at begå dig i en organisation, hvor der er stort fokus på it, projektledelse og forvaltningsretlige kompetencer.
Vi forventer ikke, at din profil dækker alle de beskrevne ansvarsområder. Så udover engagement, mod og vilje til at lære en stor organisation og et omfangsrigt systemlandskab at kende, kan det være en fordel, hvis du:
- har erfaring med at arbejde i projekter og programmer
- kan arbejde i teamstrukturer og har gode evner til at samarbejde og finde praktiske løsninger
- kan løse og skabe overblik over komplekse problemer ved brug af dine stærke analytiske evner
- trives med at arbejde på tværs af forskellige fagligheder herunder it, jura og offentlig forvaltning
- har erfaring med Service Operation og er teknisk velfunderet
- har indsigt i ITSM og eksempelvis erfaring med ITIL
Du kan være nyuddannet eller have erhvervet dine kompetencer fra enten det private eller det offentlige. Men vigtigst er dit ønske om at arbejde med it og forretning.
Kontakt og ansættelsesvilkår Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 19. februar 2023. Vi forventer at afholde samtaler løbende.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Mads Parby på telefonnummer 72 37 33 48.
Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest. Vi vil til ansættelsessamtalen gerne høre om dine tidligere projekter og resultater.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde. Tiltrædelse er 1. maj 2023 eller hurtigst muligt.