Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Funktionsleder til ny enhed med moms- og skattekontrol i Små og mellemstore selskaber - Esbjerg

Skatteforvaltningen, Esbjerg

Esbjerg, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
07-04-2021
Kontakt
Skatteforvaltningen, Esbjerg
Auktionskaj 2
6700
Esbjerg
Tlf
72370547
Praktisk information
Oprettet
07-04-2021
Udløber
22-04-2021
Kviknummer
330592136
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Du får mulighed for at opbygge en helt ny enhed, on-boarde 20 medarbejdere og igangsætte driften i domicilet for det nye skattecenter i Viborg. Brænder du for at lede og motivere fagligt dygtige medarbejdere til at yde deres bedste og samtidig have stort fokus på at sikre, at I som enhed når målene? Synes du også, at det giver mening at løse en vigtig samfundsmæssig opgave og sikre fundamentet for vores velfærdssamfund? Så læs videre.

Ansvar og opgaver i din nye enhed
Du får ansvaret for at opbygge en ny driftsenhed, som udfører moms- og skattekontrol af små og mellemstore selskaber, Det består f.eks. af udgående kontrol af selskaber, der er nægtet registrering, tvangsafmeldt eller ikke har indsendt momsangivelser og er blevet foreløbigt fastsat. Du får et tæt samarbejde med de øvrige 16 funktionsledere, i afdelingen Små- og Mellemstore Selskaber, om gennemførelse af kontrolprojekter. Der vil desuden være samarbejde med andre fagområder i Skattestyrelsen.

En af dine første opgaver bliver rekruttering og onboarding af ca. 18 medarbejdere til din enhed samtidig med, at du bidrager til et godt miljø i det nyetablerede Skattecenter Esbjerg. Desuden er din primære opgave at understøtte det daglige driftsansvar for personale, ressourcer, udvikling, en effektiv opgavevaretagelse med høj kvalitet, planlægning, prioritering og styring i din enhed.

Som personaleleder bliver du en vigtig sparringspartner for dine specialiserede medarbejdere i såvel faglige som processuelle spørgsmål, ligesom du sætter retning og får medarbejderne med dig.

Du refererer til underdirektøren for Små og mellemstore selskaber, og du bliver del af en erfaren ledergruppe på 17 ledere, hvor du bidrager til sparring omkring den samlede opgaveløsning på området, og samtidig også være en stærk samarbejdspartner i ledergruppen. Du får mulighed for at bistå underdirektøren i den daglige kontakt til selskaberne, borgerne og pressen i forhold til sager inden for egen enhed, og dermed sikre, at Skattestyrelsen i enhver sammenhæng optræder ordentligt og korrekt.

Dine kompetencer inden for drift og ledelse med fokus på motivation, trivsel og resultater
Du har en relevant uddannelse og kombineret med ledelseserfaring eller ønsket om at bevæge dig ind på ledelsesopgaven. Det vigtigste er at du er engageret i ledelsesopgaven og formår at lede og inddrage en gruppe højt specialiserede skattemedarbejdere, så de trives og udfolder deres fulde potentiale. Du understøtter medarbejdernes kompetenceudvikling og følger op på effekten af den.

Du kommunikerer venligt, men klart og tydeligt og er tillidsvækkende og relationsskabende. Du er god til at tilrettelægge og implementere arbejdsprocesser og til at holde fokus på dem. Du er helhedsorienteret og god til at samarbejde på tværs, så interne og eksterne interessenter bliver inddraget rettidigt.

Din nye arbejdsplads
Du kan se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du i høj grad har mulighed for at præge udviklingen, opgaver og driften. Vi sætter pris på at have et godt miljø – både fagligt og socialt. Vi har travlt men respekterer balancen mellem arbejde og fritid.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 22. april 2021. Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Anne Munksgaard på telefon 72 37 05 47.
Første runde samtaler afholdes løbende enten virtuelt eller i Horsens. Der indgår en logisk test og en personprofilanalyse i ansættelsesforløbet. Anden runde samtaler afholdes løbende enten virtuelt eller i Horsens. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Tiltrædelse 1. juni 2021 eller efter aftale.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Nørregade 63, 6700 Esbjerg.

Enheden forventes oprettet 1. juni 2021. Enheden vil – måske - starte op som en virtuel enhed, indtil det nye domicil i Esbjerg står klar til indflytning – forventeligt i tredje kvartal 2021.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Lignende job

Lange og Stephansen ApS

Ib Andresen Industri A/S
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Esbjerg
Auktionskaj 2
6700
Esbjerg
Tlf
72370547
Praktisk information
Oprettet
07-04-2021
Udløber
22-04-2021
Kviknummer
330592136
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed