Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig med interesse for medier

Slots- og Kulturstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
28-05-2020
Kontakt
Slots- og Kulturstyrelsen
H.C. Andersens Boulevard 2
1553
København V
Tlf
41610889
Praktisk information
Oprettet
28-05-2020
Udløber
14-06-2020
Kviknummer
330276285
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du lyst til at arbejde inden for centraladministrationen med en bred skare af aktører og specialisere dig i offentlig forvaltning? Interesserer du dig for mediernes udvikling og rammevilkår? Har du lyst til at arbejde med tilsyn, vejledning og sekretariatsbetjening?

Så er du måske den kollega vi søger til et spændende opgavefelt, hvor både administrative, forvaltningsfaglige og mediefaglige kompetencer spiller sammen.

Vi har brug for en akademisk medarbejder til sagsbehandling og sekretariatsbetjening af Radio- og tv-nævnet, med særlig fokus på opgaver vedrørende implementeringen af det reviderede AVMS-direktiv.

AVMS-direktivet indeholder krav om visse minimumsstandarder for audiovisuelle medier. Det gælder både traditionelt tv, on demand-tjenester og som noget nyt også videodelingsplatforme. Direktivet dækker eksempelvis områder som reklamer, tilgængelighed for handicappede og beskyttelse af mindreårige.

Om jobbet

Du vil blive en del af en vores Medieenhed i Slots- og Kulturstyrelsen.

Dine opgaver vil blandt andet blive at:

  • Behandle sager for Radio- og tv-nævnet. F.eks. at føre tilsyn med såvel kommercielle som ikke-kommercielle lokale radio og tv-stationer og herunder at forberede og oplyse sagerne, udarbejde indstillinger og afgørelsesudkast til Nævnet, deltage i nævnsmøder m.v.
  • Udarbejde vejledningsmateriale til aktørerne og sikre en hensigtsmæssig implementering af nye regler
  • Medvirke ved administration af tilskud til ikkekommercielle lokalradio- og tv-stationer
  • Involvering i øvrige opgaver på området.
Din endelige portefølje af opgaver, både i teamet og på tværs af enheden og styrelsen, vil afhænge af din profil, erfaring og kompetencer.

Om Medieenheden

I medieenheden er vi 19 engagerede kolleger, der er organiseret i tre teams: Mediestøtte-teamet, Mediefagligt team og Radio- og tv-teamet, hvor du vil blive en del af sidstnævnte. Vi beskæftiger os bl.a. med sekretariatsbetjening af Medienævnet og Radio- og tv-nævnet, betjening af og mediefaglig rådgivning til Kulturministeriet og kulturministeren samt udmøntning af tilskud i forlængelse af radio- tv-lovgivningen og lovgivningen om mediestøtte.

Vi er ofte i dialog med aktørerne og yder vejledning skriftligt og mundtligt. Aktuelt er vi i år 2020 bl.a. i gang med at forberede og udmønte implementeringen af AVMS-direktivet.

Vi lægger vægt på et stærkt fagligt miljø, tæt samarbejde, sparring om opgaverne, godt humør og en uformel omgangstone.

Om dig

Du har interesse for medieområdet og har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse som eksempelvis cand.jur. eller cand.scient.pol. Det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med administration, forvaltning, vejledning og formidling.

Desuden forestiller vi os, at du:

  • Er skarp analytisk og en dygtig sagsbehandler, der hurtigt kan skære en sag til og skrive præcise
    indstillinger og afgørelser.
  • Er god til at sikre fremdrift og resultater via sikker proceshåndtering og gode samarbejdsevner.
  • Er serviceorienteret og kan vejlede om regler m.v.
  • Har gode IT-kundskaber og er grundig i håndteringen af data.
  • Bringer din viden i spil i opgaveløsningen og i dialogen med kolleger.
  • Evt. har erfaring med udarbejdelse af regler (love og bekendtgørelser).
Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fuldtidsansættelse som AC-fuldmægtig med tiltrædelse 15. august eller snarest derefter. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Information og ansøgning

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte fuldmægtig Marie Frank-Nielsen på tlf. 33 74 52 16/mail mfn@slks.dk eller enhedschef Glen Winzor på tlf. 51 97 57 90/mail gwi@slks.dk.

Du kan læse mere om Slots- og Kulturstyrelsen på www.slks.dk og medieenhedens opgaver på www.slks.dk/medier

Ansøgning

Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.slks.dk/job senest 14. juni.

Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen "Søg stillingen" nederst på siden. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 25 og 26.


Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøg nu
Lignende job

Siemens Gamesa Renewable Energy A/S

Siemens Gamesa Renewable Energy A/S

Siemens Gamesa Renewable Energy A/S
Virksomhedsinformation
Slots- og Kulturstyrelsen
H.C. Andersens Boulevard 2
1553
København V
Tlf
41610889
Praktisk information
Oprettet
28-05-2020
Udløber
14-06-2020
Kviknummer
330276285
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed