Er du god til at holde overblik og styre projekter i mål? Har du en struktureret og proaktiv tilgang til dine arbejdsopgaver, og har du lyst til at skabe fremdrift og være med til at sikre, at processer og forretningsudvikling går op i en højere enhed? Så er du måske vores nye kollega i Selskabsprocesser, hvor vi i tæt samarbejde med forretningen, it og vores eksterne leverandører udvikler fremtidsparate løsninger og processer.
Din nye arbejdsplads - Selskabsprocesser
Du bliver en del af kontoret Processer Selskabsprocesser, som hører under fagområdet Selskab i Skattestyrelsen. Vi har procesejerskabet for selskabsbeskatning, herunder fonds- og foreningsbeskatning.
Vi har en central rolle i forbindelse med modernisering af systemerne på selskabsområdet og ikke mindst i understøttelsen af digitale løsninger, der mindsker fejl og frigør tid fra manuelle processer. Vi søger en ny kollega, der kan bidrage til at sikre fremdrift i tværgående projekter i samarbejde med andre kollegaer.
Du bliver en del af et kontor med 15 gode kollegaer med vidt forskellige baggrunde og kompetencer – RPA- og IT-udviklingsprofiler, skatterevisorer, jurister og generalister. Kontoret er præget af et stærkt fagligt fællesskab. Vi er alle ansvarlige for, at IT-systemerne og processerne på selskabsområdet understøtter forretningen og dermed sikrer vi, at selskabsskatten bliver indberettet og afregnet korrekt.
Dine arbejdsopgaver
Som forretningsprojektleder kommer du til at spille en afgørende rolle i vores forretningsudviklingsprojekter på selskabsområdet med mange spændende udfordringer og med en stor kontaktflade til interessenter i og uden for Skattestyrelsen. Dine primære arbejdsopgaver vil være at:
- styre og understøtte end-to-end projektarbejde vha. milepælsplaner, leverancebeskrivelser, interessenthåndtering og facilitering af workshops i samarbejde med vores Product Owner
- sikre løbende opfølgning på projekternes leverancer og understøtte interne processer
- arbejde tæt sammen med vores Product Owner om forretningens behov og sikre fremdrift
- varetage administrative opgaver og sikre den nødvendige dokumentation.
I hverdagen er dine primære samarbejdspartnere vores interne driftsenheder i forretningen, IT-specialisterne i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og vores eksterne leverandører. Du vil sammen med kollegaer få stor indflydelse på udviklingen af en ny systemfunktionalitet, der skal modernisere og fremtidssikre indberetning og beregning af selskabsskat.
Din profil Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx indenfor statskundskab, økonomi eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde, hvor du som fx Business Owner eller projektleder har sikret sammenhæng og fremdrift i komplekse projekter.
Det er en fordel, men ikke en forudsætning, at du har indsigt i selskabsbeskatning. Det afgørende for os er, at du er struktureret og analytisk samt kan sikre overblik og fremdrift, så projekterne kommer godt i mål.
For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du:
- er struktureret og har en proaktiv tilgang til dine arbejdsopgaver
- kan skabe overblik over leverancer og vigtige interessenter
- har stærke samarbejds- og kommunikationsevner
- evner at prioritere opgaverne
- er løsningsorienteret og vant til at identificere nødvendige leverancer i projekter
- er bekendt med projektstyring
- trives med at arbejde tæt sammen i et team, hvor I selvstændigt planlægger og når i mål med jeres opgaver
- trives med stort ansvar.
Hvad kan vi tilbyde? Vi kan tilbyde et spændende job, hvor du vil blive udfordret fagligt og få mulighed for at bidrage til en vigtig samfundsopgave. Du vil opleve, at der er mulighed for kontinuerlig udvikling og erhvervelse af ny viden inden for et komplekst fagområde. Du bliver en del af et livligt kontor, som lægger vægt på udvikling, god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone. Vi har det godt med hinanden - også de dage, hvor tempoet er højt.
Kontakt og ansættelsesvilkår Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 29. januar 2023.
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mads Nørgaard Fink på telefon 72 38 92 24 eller forretningsprojektleder Sofia Morais på telefon 72 37 55 82.
Vi forventer at afholde 1. samtaler løbende. For kandidater, der går videre i processen, skal der afsættes tid til en logik- og personanalyse og/eller faglig case samt en 2. samtale.
Tiltrædelse hurtigst muligt.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Hannemanns Allé 25, 2300 København S.