Brænder du for funktionelle grafer og effektiv visuel kommunikation kombineret med viden om databaser og webdesign? Og kunne du tænke dig at stå i spidsen for et agilt og løsningsorienteret team? Så har vi stillingen til dig.
I Sundhedsdatastyrelsen indsamler vi en lang række sundhedsdata om danskernes sundhed i nationale sundhedsregistre. Data i vores sundhedsregistre er kendt for at være blandt de bedste i verden. Data bruges fx til at udvikle kvaliteten af det danske sundhedsvæsen og til forskning. En af vores vigtigste opgaver er at formidle danske sundhedsdata til både borgere og brugere i sundhedsvæsenet på en intuitiv måde, så de skaber værdi, indsigt og åbenhed om aktivitet og resultater i sundhedsvæsenets resultater.
Om eSundhed
I team eSundhed varetager vi en bred vifte af opgaver, hvor vi med udgangspunkt i de danske sundhedsregistre stiller data og værktøjer til rådighed for brugere og samarbejdspartnere. Vi driver blandt andet eSundhed.dk, hvor borgere og journalister kan få indsigt i emner som patientrettigheder, dødsårsager og meget mere. Vi stiller også en række databaserede værktøjer til rådighed for professionelle brugere i fx regioner og kommuner, hvor de kan analysere og arbejde med sundhedsdata til fx at optimere sundhedsplanlægning, følge op på kvalitet mv.
Vores mission er at sikre effektive, tidssvarende og driftssikre løsninger og processer, som understøtter Sundhedsdatastyrelsens formidling af data både med viden om informationsdesign, tilgængelighed og administration af den bagvedliggende infrastruktur. Teamet består foruden teamlederen af fire fuldtidsansatte og en studentermedhjælper.
Din hverdag hos os
Du skal som teamleder kunne varetage en række opgaver, som dækker over både faglig ledelse og teamets generelle opgaveløsning.
Ledelsesmæssige opgaver:
- Sikre et godt og kreativt arbejdsmiljø med fokus på samskabelse og værdiforøgelse for medarbejdere, forretning, interessenter og brugere
- Prioritering af opgaver – herunder have det store overblik og både tænke kortsigtet og langsigtet
- Interessenthåndtering, herunder strategi og visionsarbejde for vores produktudvikling
Afdelingschefen varetager det personalemæssige ansvar for teamets medarbejdere.
Teamopgaver:
- Fortsat udvikling af hjemmeside og andre løsninger med fokus på slutbrugeren i samarbejde med resten af organisationen
- Bistå med udvikling af processer og løsningsdesigns, som sikrer en fremadrettet automatiseret og robust drift, herunder udvikling af standarder for informationsdesign og dataflows
- Daglig drift og support
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer Du har en relevant uddannelse, eksempelvis samfunds-, sundheds-, naturvidenskabelig eller IT-relateret uddannelse. Derudover har du erfaring med databehandling og transformering, standardkodning og BI, fx med SQL, DAX, Qlik-script eller HTML. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med Qlik Sense, Power BI eller lignende værktøjer. Du har prøvet kræfter med agile udviklingsprincipper, besidder stærke tekniske færdigheder og er skarp til styrede processer.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med mindre ledelsesopgaver, fx af teams eller projekter, men du kan også være en profil, som har mod på mere ledelse.
Vi forventer, at du:
- Evner at sætte den faglige retning for teamet i samspil med organisationen og teamet
- Er motiverende og kan skabe rum for innovative og samskabende løsninger
- Er samarbejdsorienteret og kan indgå i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø
- Hurtigt kan sætte dig ind i nye arbejdsredskaber og problemstillinger
- Har gode kommunikations- og præsentationsevner, både mundtligt og skriftligt
- Er indstillet på at arbejde i et politisk drevet arbejdsmiljø
Vi tilbyder Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø omkring håndtering og formidling af sundhedsdata i et dedikeret team. Stillingen er udfordrende og afvekslende, og du får god mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt.
Afdelingens omgangstone er uformel med plads til faglige diskussioner og sparring.
Sundhedsdatastyrelsen er en familievenlig arbejdsplads placeret centralt i København ved Islands Brygge med god adgang til offentlig transport mv.
Om ansættelsen Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller efter gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedr. It-medarbejdere.
Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afdelingschef Jan Poulsen på 3268 5150 eller akademisk medarbejder Søren Vilhelmsen på 3268 9199.
Er du interesseret? Klik på "søg jobbet her" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 8 og 9 2023.