Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren udbudsjurist til betjening af driftsområderne i Sociale Forhold og Beskæftigelse

Aarhus Kommune

Aarhus, Østjylland

Indrykket
06-08-2020
Kontakt
Aarhus Kommune
Værkmestergade 15B
8000
Aarhus C
Praktisk information
Oprettet
06-08-2020
Udløber
17-08-2020
Kviknummer
330298419
Jobtype
Studiejob
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Om jobbet:
Vil du være med til at sætte en faglig dagsorden indenfor social- og beskæftigelsesområdet gennem indkøb og udbud af aftaler, opkvalificeringsforløb og tilbud til en bred gruppe af borgere i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB)?
 
Er du engageret, fleksibel og driftssikker, og er du i stand til at omsætte din viden til brugbare, faglige løsninger, som kan anvendes i praksis til gavn for borgerne og de 6 driftsområder (klik på følgende link: Organisationsdiagram_MSB) som samlet udgør MSB?
 
Vil du have fingrene ned i alle stadier af udbudsprocessen samt kontraktindgåelse og samtidig betjene det strategiske beslutningsniveau? Så er jobbet måske noget for dig.
 
Dine opgaver
Du får et hovedansvar for at indgå aftaler med en række eksterne leverandører, der støtter op om kommunens ambitiøse dagsorden om, at flere personer skal i job eller uddannelse. Du indgår i teamarbejde, men bliver den primære ansvarlige for udbudsprocesserne. Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.:

  • Markedsafdækninger
  • Udarbejdelse af udbudsstrategi, udbudsmateriale og kontrakter
  • Sikring af, at udbud og den efterfølgende kontraktindgåelse går hånd i hånd
  • Understøttelse af leverandørforhandlinger i samarbejde med driften
  • Tværgående samarbejde og koordinering på indkøbsområdet
  • Optimering af indkøbsprocesser
  • Intern og ekstern kommunikation
  • Håndtering af aktindsigtsanmodninger vedr. udbudssager
 
Kontorets øvrige hovedområder
Du vil blive en del af et kontor, som lever i et konstant krydsfelt mellem politik, lovgivning og praktik.
Udover udbudsfunktionen, løser kontoret en lang række strategiske og driftsunderstøttende opgaver, som handler om at finde fleksible og brugbare løsninger.
Det er et spændende og omskifteligt miljø, hvor man ofte skal bidrage til at træffe beslutninger eller følge implementeringsopgaver til dørs.
Kontoret har en tværgående arbejdsform som betyder, at du får en bred berøringsflade med ledere og kolleger.
 
Kontorets øvrige hovedområder er:
  • Formidling og omsætning af reformer og strategier i et dynamisk samspil med resten af forvaltningen
  • Rådgivning og vejledning til afdelingsledere i forhold til den gældende lovgivning
  • Udarbejdelse af oplæg, redegørelser og analyser til ledelsen og det politiske niveau
  • Udviklings- og implementeringsstøtte med udgangspunkt i faglige strategier
  • Stærkt fælles administrationsgrundlag rettet mod myndighed indenfor beskæftigelses- og sociallovgivningen
  • Socialfaglig, beskæftigelsesrettet og juridisk konsulentbistand
  • Indkøb af ydelser og indsatser fra eksterne
  • Udbud og kontraktindgåelser
  • Ledelsestilsyn og ekstern sagsrevision

Din profil:
Vi søger en kollega, som selvstændigt og med sikker hånd kan koble de udbudsretlige principper til den praktiske gennemførelse af en udbudsproces.
Du skal være i stand til at tage ansvar og drive processer i mål, samtidig med at du motiverer og naturligt inddrager relevante faglige profiler fra driften og stab.
Det er også vigtigt, at du har en undersøgende og nysgerrig tilgang til arbejdet.
Det er desuden afgørende, at du kan fungere som sparringspartner, og at du kan se spændende udfordringer i at resultater skabes i et samarbejde.

Derfor skal du vælge os:
Du vil komme til at sætte dit præg på en spændende arbejdsplads i landets andenstørste kommune. Du kommer tæt på faglige og politiske kerneopgaver, hvor du skal omsætte strategier og politiske beslutninger til konkrete indsatser på et område med stor politisk bevågenhed. Faglig Service og Implementering består af ca. 16 medarbejdere i alle aldre, hovedparten med samfundsvidenskabelig og socialfaglig baggrund. Vi har et stærkt socialt sammenhold på kontoret, der er kendetegnet ved en uhøjtidelig og uformel omgangsform. Vi har ofte travlt, og det kan være svært at kende dagens program på forhånd. Vi lægger derfor også vægt på at hjælpe hinanden.
 Løn og ansættelsesvilkår:Stillingen er til besættelse pr. 1. oktober 2020 eller tidligere. Aflønning i henhold til gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Jægergården, Værkmestergade 15B, Aarhus C.

Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
 Ugentligt timetal: Fuldtid Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Jesper Bork på telefon 29 20 38 90

AnsøgningKlik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. CV og karakterudskrift skal vedlægges ansøgningen. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfristen er mandag d. 17. august 2020. Samtaler forventes afholdt i løbet af uge 35.
 
Om os:
Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Magistratsafdelingen er organiseret i seks driftsområder og beskæftiger samlet omkring 4.000 medarbejdere.
Sociale Forhold og Beskæftigelse er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge. Sociale Forhold og Beskæftigelse er også ansvarlig for tilbud til ledige og borgere, der er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere. Fagligt sekretariat er en stabsenhed med fem kontorer, der understøtter, forvaltningsledelsen, driftsområderne og det politiske niveau. Arbejdsstedet for Fagligt Sekretariat er Jægergården (bag Bruuns Galleri).
 
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Aarhus Kommune
Værkmestergade 15B
8000
Aarhus C
Praktisk information
Oprettet
06-08-2020
Udløber
17-08-2020
Kviknummer
330298419
Jobtype
Studiejob
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed