Gem annonce

Erfaren projektleder til statens største IT-genudbud

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116

Lyngby-Taarbæk, Storkøbenhavn

Indrykket
20-07-2021
Kontakt
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116
Nybrovej 116
2800
Kongens Lyngby
Tlf
72389137
Praktisk information
Oprettet
20-07-2021
Udløber
08-08-2021
Kviknummer
330749797
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-projektleder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du være en del af et dedikeret team, som har til opgave at sikre gennemførelse af driftsudbudsprojekter af høj kvalitet? Har du solid erfaring fra en lignende stilling? Så er du måske vores nye kollega.

I Strategisk Indkøb og Leverandørstyring er et af vores ansvarsområder at gennemføre udbud af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Hvert udbud gennemføres i projektgrupper, der omfatter kompetencer på højt fagligt niveau inden for jura, økonomi, sikkerhed, teknik samt forretningsbehov, og vi driver udbudsprojekterne ud fra et 360 graders princip.

Fokus på projektledelse og udbudsprocesse
Du får ansvaret for at styre projektet gennem alle faserne: analyse, specificering, udbud og transition.

I analysefasen fastlægges scope for projektet samtidigt med, at der foretages en tilstandsanalyse af den eksisterende systemdokumentation. I specificeringsfasen udformes udbudsmaterialet, der består af kontrakt, bilag, systemdokumentation samt juridiske dokumenter. I udbudsfasen gennemføres selve udbuddet, der kan resultere i, at der findes en ny leverandør. I transitionsfasen skal systemet så flyttes fra afgivende leverandør til ny.

Du får en bærende rolle i gennemførelse af projekterne fra opstart til implementering med et særligt fokus på overholdelse af kvalitetskrav, økonomi, ressourcer og tidsplaner, og på at dit projektteam arbejder godt sammen internt såvel som med resten af organisationen.

Dine væsentligste ansvarsområder som projektleder er at håndtere, planlægge, lede og gennemføre driftsudbudsprojekter, herunder at:

  • gennemføre analyser og udarbejde business cases
  • nedbryde projektaktiviteter i arbejdspakker
  • udarbejde tidsplaner og sikre fremdrift samt leverancer i eksempelvis sprint
  • styre interne ressourcer og leverancer
  • være ansvarlig for og deltage i tilbudsevalueringsproces
  • facilitere samarbejde mellem skatteforvaltningen, afgivende leverandør og modtagende leverandør
  • sikre økonomistyring i projektet
  • rapportere projektstatus
En del af din opgave er også at planlægge og facilitere workshops med interne interessenter som system-, platform- og procesejer, contract managers og sikkerhedsfolk med henblik på at få tilpasset bilag og krav til det enkelte udbud.

Erfaren projektleder med stærke udbudskompetencer
Stillingen som projektleder stiller store krav til dig, hvilket betyder, at høj kvalitet og levering til tiden er i højsædet. Dette skal kombineres med din evne til at agere i et komplekst miljø og fastholde projektets fokus. Det vigtigt, at du kan navigere i et dynamisk miljø i en politisk kontekst, hvor du formår at motivere projektteams og skabe en god dynamik.

Dine faglige kvalifikationer omfatter:

  • Ledelse af projektteams
  • IPMA certificering på niveau B eller tilsvarende certificering er en fordel
  • Indgående kendskab til agil projektledelse
  • Godt kendskab til IT, hvor du har forståelse for og kan gennemskue tekniske sammenhænge
  • God indsigt i de processer som indgår i udbud og transition af eksisterende systemer
  • Gennemførelse af analyser og udarbejdelse af business cases
  • Kendskab til den offentlige projektmodel og offentlige udbud er en fordel
  • Anvendelse af projektets business cases som centralt styringsværktøj
  • Etablere værdiskabende samarbejde med interne og eksterne interessenter
Du har solid erfaring fra en lignende stilling i den offentlige eller private sektor og en relevant videregående uddannelse.

Du er udadvendt, serviceminded, handlekraftig og har masser af gåpåmod. Du trives med at tage ansvar, hvor du får teams til at arbejde sammen og skabe gode resultater. Det ligger dig naturligt at være åben og stærk i din kommunikation samt i din administrative tilgang og din procestilgang.

Om Strategisk Indkøb og Leverandørstyring
Vi har ansvaret for effektiv gennemførelse af udbud, konsulentanskaffelser og leverandørstyring, men også for den strategiske udvikling af indkøbsområdet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vi er ca. 60 medarbejdere og ledes i centerkonstruktion af to kontorchefer.

Vi gennemfører mange forskelligartede opgaver på indkøbsområdet herunder juridisk rådgivning, gennemførelse af gen- og ny-udbud, deltagelse i udviklingsprojekter, softwareanskaffelser og it-konsulentanskaffelser samt opgaver med et mere strategisk fokus. Vi indsamler også løbende erfaringer fra vores kontraktstyring for at optimere vores paradigmer og processer.

Vi er organiseret i faglige teams, men det er samtidig afgørende for vores opgaveløsning, at vi hjælper hinanden på tværs.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest 8. august 2021. Vi holder samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Claus Toftlund på 7238 9137.

Der kan indgå en person- og logikanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Nybrovej 116, 2800 Kgs. Lyngby.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116
Nybrovej 116
2800
Kongens Lyngby
Tlf
72389137
Praktisk information
Oprettet
20-07-2021
Udløber
08-08-2021
Kviknummer
330749797
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-projektleder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce