Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren projekt- og porteføljecontroller til Teknik- og miljøforvaltningen

Koncernservice og Koncern IT

København, Storkøbenhavn

Indrykket
11-07-2019
Kontakt
Koncernservice og Koncern IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
26364277
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
11-08-2019
Kviknummer
330058665
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Projektleder, administration
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vi søger en erfaren projekt- og porteføljecontroller med gode styringskompetencer og kendskab til anlægsområdet.

Der er tryk på udviklingen i København. Byen skal matche fremtidens klimaudfordringer, kombinere livskvalitet i det nære og udsyn til verden og samtidig rumme et støt stigende antal københavnere med alsidige forventninger til kommunen. Teknik- og Miljøforvaltningen er i konstant udvikling, og vores arbejde får stor både politisk og mediemæssig opmærksomhed.

Stillingen er placeret i Byens Fysik, der er en central aktør. Vi tager os af de fysiske forandringer i byen, og det er vores ambition at skabe verdens bedste storbymiljø og et unikt byliv i København. Vi koordinerer de mange bygge- og byfornyelsesprojekter i København for at skabe en sammenhængende drift af byens arealer og infrastruktur. Vi sørger også for den fremtidige klimasikring af København.

Erfaren og ansvarsbevidst projekt- og porteføljecontroller
Som projekt- og porteføljecontroller har du ansvaret for opfølgning og styring af anlægsporteføljen. Du agerer i tæt samspil med vicedirektøren, chefer og projektledere, der ser anlægsprojekterne som afgørende for at indfri forvaltningens ambitioner for byen og organisationen. Derfor søger vi en projekt- og porteføljecontroller med solid erfaring fra en lignende stilling, eller som har en relevant akademisk baggrund. Du har lyst til at arbejde med anlægsprojekter, og det er en fordel, hvis du har erfaring fra kommunale organisationer og kendskab til bygge- og anlægsbranchen.

Dine opgaver

  • Du indgår i den månedlige- og kvartalsvise budgetopfølgning på Byens Fysiks anlægsprojekter
  • Du yder service, support og sparring til projektledere og chefer i hele projektets levetid
  • Du skal supportere projektledere i brugen af vores projektstyringsværktøj, Primavera
  • Du udarbejder og udvikle vores projektrapportering og ledelsesinformation
  • Du skal også bidrage til optimering af vores opfølgningsprocesser
Som vores nye projekt- og porteføljecontroller trives du med at være opsøgende og udadvendt, da en stor del af arbejdet er kontakt og rådgivning til vores kunder, projektledere og enhedschefer.

For at løse opgaverne er det målet, at du på kort sigt bliver superbruger af vores projekt- og porteføljestyringsværktøj, Primavera. Det er derfor en fordel, hvis du allerede kender Primavera og Københavns Kommunes økonomisystem, Kvantum (SAP). Derudover har du lyst til at arbejde med værktøjsunderstøttede projektprocesser.

Hvad får du til gengæld?
Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i et positivt og fagligt stærkt arbejdsmiljø med gode muligheder for kollegial og ledelsesmæssig sparring og en uhøjtidelig omgangstone.

Du har mulighed for at præge både stillingens indhold og udviklingen i Byens Fysik, da dit bidrag er med til at optimere økonomistyringen og udvikle datagrundlaget til ledelsen.

Om afdelingen
Byens Fysik er ét af fire serviceområder i Teknik- og Miljøforvaltningen i København og består af ca. 300 medarbejdere.

Du bliver en del af sekretariatet for økonomi-, portefølje- og kontraktstyring, der betjener vicedirektøren og tre centre i Byens Fysik. Med dig som vores nye kollega er vi 23 medarbejdere, fordelt på fire teams. Teamet, du indgår i, består af fem medarbejdere, og du vil sammen med en kollega få ansvaret for udvalgte enheders projektportefølje.

Ansættelsesforhold
Løn forhandler vi med afsæt i dine kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst med den faglige organisation. Arbejdsugen er på 37 timer inkl. frokost.

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen,, kan du kontakte Josephine Monrad på 2159 1999.

Du kan læse mere om Københavns kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen og Byens Fysik på www.kk.dk og www.kk.dk/tmf

Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 2019
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 16. august 2019.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen

Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.



Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Koncernservice og Koncern IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
26364277
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
11-08-2019
Kviknummer
330058665
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Projektleder, administration
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed