Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren og målrettet jurist til Ledelsessekretariatet i Jura i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-10-2020
Kontakt
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72373859
Praktisk information
Oprettet
21-10-2020
Udløber
08-11-2020
Kviknummer
330395061
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du en god forretningsforståelse og sans for styring? Har du en skarp pen men ikke tone? Så søg stillingen som jurist i Ledelsessekretariatet i fagområdet Jura i Skattestyrelsen.

Vi tilbyder en spændende hverdag i et fagligt stærkt miljø, hvor engagement og sans for kvalitet er omdrejningspunktet for vores opgaveløsning.

Skattestyrelsen er i en spændende moderniseringsfase, og der er et stort fokus på kvalitet og udvikling. Du får mulighed for at udfolde din organisatoriske forståelse og sætte dine kompetencer i spil. Du kommer til at arbejde i et miljø kendetegnet af den gode omgangstone, udviklende opgaver, faglig sparring, højt til loftet og ikke mindst dygtige og ansvarsbevidste kolleger. Og så er der gode muligheder for at videreudvikle dig enten i fagområdet eller på tværs af styrelsen og skatteforvaltningen.

Ledelsessekretariatet i Jura
Det primære fokus i Ledelsessekretariatet er at understøtte ledelsen i fagområdet Jura og særligt yde ledelsesstøtte til den juridiske direktør i forhold til den daglige drift og den mere strategiske udvikling for området. Derudover samarbejder vi også med de andre fagområder i styrelsen i forhold til kvalitetssikring af juridiske redegørelser, notater mv.

Sekretariatet består i dag af 8 medarbejdere og 1 kontorchef. I sekretariatet hjælper vi hinanden på tværs. Vi lægger vægt på en uformel omgangstone og har en hverdag præget af humor og godt humør, ligesom fleksibilitet i forhold til både arbejds- og privatlivet er en stor prioritet.

Udviklende opgaver, bred kontaktflade og tæt på beslutningerne
Som jurist hos os kommer du til at arbejde tæt på den juridiske direktør. Du vil få en stor berøringsflade på tværs af ledelsen i Jura og Skattestyrelsen, og der vil være snitflader i forhold til Skatteministeriets departement.

Du vil blive en del af styrings/PA-teamet, som bl.a. har opgaver indenfor økonomi, HR, ledelsesinformation, procesoptimering, strategiske tiltag og styring af arbejdsgrupper. Herudover fungerer teamet som sparringspartner for sekretariatschefen, fx i forbindelse med rekruttering.

Dine arbejdsopgaver kan herudover konkret omfatte:

  • Kvalitetssikring af forelæggelser mv. for den juridiske direktør
  • Styring og optimering af HR-processer, som fx PULS og løntillæg
  • Sekretariatsbetjening af ledermøder og udvalg
  • Styring af bestillinger i sekretariatet, fx i forhold til nye lovtiltag
  • Bidrag til udvikling af fagdirektørområdet, herunder fx i forhold til risikostyring


Din profil er faglig og professionel
Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse og gerne en juridisk profil (fx cand.jur. eller cand.merc.jur.). Du har en god forretningsforståelse og har erfaring med ledelses- og evt. ministerbetjening fx fra et departement, en styrelse eller lignende offentlig organisation. Det vil være en bonus, hvis du også har erfaring med HR-processer. Vi lægger derudover vægt på, at du har et stærkt fokus på kvalitet og detaljer og har strategisk tæft.

For at få succes i stillingen er det vigtigt, at du:

  • Er kommunikativt skarp
  • Er god til at netværke og danne relationer på tværs
  • Hurtigt kan identificere relevante problemstillinger, udfordringer og muligheder
  • Er initiativrig, serviceminded og løsningsorienteret
  • Har en god forståelse for forretningen, de interne beslutningsprocesser og spillereglerne på alle niveauer
  • Kan navigere i en politisk organisation
  • Er en god kollega, imødekommende og kan bevare overblikket - også når der er travlt.


Ansøgning og kontakt
Hvis du kan se dig selv i stillingen og har lyst til at søge, vil vi glæde os til at høre fra dig!

Send din ansøgning med CV, eksamensbevis med karakterer og eventuel yderligere dokumentation for dine kompetencer via linket ’Søg stillingen’ senest onsdag d. 8. november 2020. Der kan indgå personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Anne-Mette Fuglebjerg på telefon 72 38 90 61.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Lignende job
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72373859
Praktisk information
Oprettet
21-10-2020
Udløber
08-11-2020
Kviknummer
330395061
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed