Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren juridisk medarbejder til Skatterådets sekretariat i Skattefaglig afdeling

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-10-2020
Kontakt
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72373859
Praktisk information
Oprettet
21-10-2020
Udløber
25-10-2020
Kviknummer
330395057
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Ønsker du en arbejdsdag, hvor du får en bred palette af både juridiske og administrative opgaver, og hvor du bliver en del af et stærkt juridisk hold, der vægter videndeling, faglig fordybelse og samarbejde højt? Vi tilbyder en fleksibel hverdag med mulighed for selv at planlægge opgaver.

Du får en alsidig rolle, hvor du både skal være juridisk sagsbehandler indenfor personskat og have opgaver i relation til Skatterådet som sekretær. Her vil du indgå i et tæt samarbejde med den nuværende sekretær for Skatterådet, og på sigt vil du varetage opgaven som sekretær selvstændigt.

Skatterådet er et kollegialt lægmandsorgan, der består af 19 medlemmer, og som sammen behandler og træffer afgørelse i principielle sager. Skatterådet bistår Skatteforvaltningen ved forvaltning af lovgivningen om skatter og afgifter. Skattefaglig afdeling i Skattestyrelsen er sekretariat for Skatterådet.

I Skattestyrelsen er vi tæt på udviklingen i vores samfund, fx når det gælder afklaring af de skattemæssige konsekvenser af den stigende internationalisering på arbejdsmarkedet, deleøkonomi mv. Du kommer dermed helt tæt på, hvor praksis udvikles både indenfor skatte- og afgiftsretten.

Dine arbejdsopgaver – mange muligheder og stor alsidighed
Som juridisk sagsbehandler får du en bred opgaveportefølje indenfor personskat, bl.a. beskatning af personer, som bevæger sig på tværs af landegrænser, herunder:

  • behandle sager og møde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager
  • deltage i lovforberedende arbejde og besvare spørgsmål til Folketingets skatteudvalg i samarbejde med Skatteministeriets departement
  • udarbejde styresignaler og opdatere juridiske vejledninger
  • agere som sparringspartner for kollegaer i Skattestyrelsen

Gennem arbejdet med fastlæggelse af praksis i bindende svar og styresignaler får du mulighed for faglig fordybelse og udvikling. En vigtig opgave for dig bliver at rådgive Skattestyrelsens øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål indenfor personbeskatning. Det gælder uanset, om det er i forbindelse med en konkret afgørelse, en kontrol, udvikling af en ny app eller et IT-system.

Som sekretær for Skatterådet vil du komme i kontakt med mange andre i Skattefaglig afdeling og i Skatteforvaltningen i øvrigt, og dine opgaver indebærer bl.a. at:

  • gennemgå/forberede dagsorden og materiale til Skatterådets møder
  • rådgive i forhold til forelæggelse af sager for Skatterådet
  • skrive referat fra møder i Skatterådet
  • forberede andre møder i forbindelse med Skatterådet og seminarer
  • udarbejde materiale i forbindelse med nye medlemmer og årsberetninger

Det kræver opmærksomhed og faglig indsigt at være sekretær for Skatterådet. Det er komplekse sager, som behandles, og du skal være i stand til at danne dig et overblik, så forberedelse, afvikling og opsamling varetages med sikkerhed og faglig kompetence.

En vigtig opgave for dig vil være at rådgive de øvrige sagsbehandlere i Skattefaglig afdeling om opgaver og sager, som skal for Skatterådet. Samtidig vil du også få mulighed for selv at varetage egne faglige principielle spørgsmål indenfor personskatten.

Dig og din faglighed
Som jurist er du oplagt til området, men vi har også brug for kolleger med anden uddannelsesmæssig baggrund, fx cand.merc.jur. eller du har uddannet dig indenfor Skatteforvaltningen og på den måde har tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med skatte- eller afgiftsretten fx som rådgiver eller skatterevisor. Alternativt kan du have erfaring som juridisk sagsbehandler med stærke juridiske og skriftlige egenskaber.

For at få succes i stillingen er det vigtigt, at du:

  • er resultatorienteret, nysgerrig og har fokus på retssikkerhed
  • ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger
  • er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt
  • er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem.

Skattefaglig afdeling, Jura, Person & Udland– dit kontor
Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Jura, Person & Udland, hvor vi pt. er 16 medarbejdere. Vi er inddelt i 2 teams samt Skatterådets sekretær, som sammenarbejder på tværs. I Skattefaglig afdeling er der yderligere 7 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter.

Stemningen i kontoret er god både fagligt og socialt, og vi lægger vægt på godt kollegialt sammenhold med masser af plads til sparring og videndeling.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'Søg stillingen' senest søndag den 25. oktober. Samtaler vil blive afholdt i uge 44 - 46. Der kan indgå en logisk analyse og en personlighedsanalyse i rekrutteringsprocessen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Tronborg Petersen på tlf. 7237 0301.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet restanceoplysninger og straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Hannemanns Alle 25, 2300 København S.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Lignende job
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Tlf
72373859
Praktisk information
Oprettet
21-10-2020
Udløber
25-10-2020
Kviknummer
330395057
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Stillingsbetegnelse
Jurist
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Jura og retsvæsen)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed